OpticalNicolas schreef:Fré schreef:KEVIN-RAPTOR #6 schreef:ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten

Ja, maar dan zit je weer met die ***** standaard Mikuni carburator, waar afstellen een hele onderneming is. Als je ineens een deftige carb steekt dan kan je makkelijker afstellen als je daarna met uitlaatmods en noem maar op begint.
zit er bij zon jet kit, geen diagram en wat je moet steken met wat?, zon diagram met welke sproeier etc.
sorry voor off topic
Ja, inderdaad.
Ik heb indertijd mijn snorkel eraf genomen en hiernaar de instructies gevolgd. De power die je dan erbij krijgt is echt marginaal, geen 60 euro en de moeite waard.
Ga je je hele luchtfilter open gooien, dan heb je ietsiepietsie meer winst, maar dan zit je weer met die open bak en dat vinden velen niet echt leuk. Maar is het dan niet beter om gewoon naar je dealer te gaan achter die ene sproeier, afgaand op gegevens van het forum? De naald verschilt wel maar dat voel je immers toch allemaal niet. Daar sta je dan met je 4 andere sproeiers waar je nooit in je leven iets mee gaat doen. En eens je serieus gaat modificeren, blijf je toch niet bij de standaard carb, zeker niet als je gaat beginnen rejetten, want dan word je die standaard carb snel beu.
Bovendien zijn die TM36 carbs hier te koop voor een dikke 250 euro, en geven je VEEL vermogen extra. Bijkomend gaat het jetten bij latere mods van een leien dakje.
EDIT:
Ik moet er even aan toevoegen: we zijn hier al bezig over serieuze modificaties, terwijl je die tandwielen nog moet uittesten. We moeten opletten je niet te overdonderen met allerhande modificaties, best is om even je quad te leren kennen en rustig wat op het forum rond te snuffelen naar de Z400 topics. Als je je quad leert kennen zal je al snel merken waar ie voor jou te kort schiet, en voor bijna elk euvel is er hier een oplossing te vinden.