Motor motorblok in quad leggen.
Dat ding is standaard 65 pk. Ga er maar vanuit dat die machientjes vooruit gaan. Ik denk dat hij ongeveer even snel is als een VLS KTM 560.
Je moet het filmpje euroquadweekend 2006 ff van http://www.dqt.be af downloaden. In het begin zie hem alleen maar, maar ik denk dat hij daar nog niet eens voluit gaat aan het toerental te horen.
Je moet het filmpje euroquadweekend 2006 ff van http://www.dqt.be af downloaden. In het begin zie hem alleen maar, maar ik denk dat hij daar nog niet eens voluit gaat aan het toerental te horen.
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
Terugskakeln en gas erop.
Als je het goed doet nietSlOoT schreef:Maar de levensduur van een standaard R1/R6 blok zal wel langer zijn dan van een flink opgevoerde Raptor 700 blok.Teunie schreef:Ik denk eigenlijk dat je je handen al meer dan vol genoeg hebt aan een getuned Raptor 700 blok.
Uitlaat, filter, injectie, CDI, nokkenassen, high comp en eventueel overbore. Dan zal dat gebakje hard genoeg gaan hoor!
Standaard Raptor is qua tuning echt tam gehouden door Yamaha.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
- FLIPmode
- Quadracer

- Contacteer:
Krachten in een ééncilinder liggen stuk hoger dan in een viercilinder met dezelfde inhoud. Simpele wet in de automechanica: hoe meer cilinders hoe stabieler de motor (voor de zelfde cc uiteraard). Daardoor gaat het r1/r6 blok standaard altijd beter gaan dan het zwaar opgefokte 700cc blok en ook langer mee gaan omdat ge al vies moet doen met die eencilinder om aan dezelfde standaard pk'kes van de r6 te komen.
Toegevoegd na 1 minuten:
maar eencilinder is natuurlijk wel kwa koppel veel interessanter daar dat bij die viercilinder veel hoger in de toeren ligt.
Toegevoegd na 1 minuten:
maar eencilinder is natuurlijk wel kwa koppel veel interessanter daar dat bij die viercilinder veel hoger in de toeren ligt.
-
pieterquad
- Easy Quadrider

Het is weer een tijdje geleden, maar ik heb hier en daar wat rondgekeken een nu is mijn oog gevallen op een ducati motor, vanwege de mooie vorm van de motor wat mij gemakkelijker in lijkt te bouwen dan bijv een r6.
Over het frame heb ik ook een tijdje nagedacht en nu dacht ik bij mijzelf om alleen een kaal frame te kopen dus zonder a armen swingarm enz, en om dat kale frame op te bouwen met allemaal aftermarket onderdelen die zorgen voor een betere wegligging.
Maar nu is mijn vraag welk frame is het ruimste.
En is er een merk swingarm die extreem sterk is.
gr pieter
Over het frame heb ik ook een tijdje nagedacht en nu dacht ik bij mijzelf om alleen een kaal frame te kopen dus zonder a armen swingarm enz, en om dat kale frame op te bouwen met allemaal aftermarket onderdelen die zorgen voor een betere wegligging.
Maar nu is mijn vraag welk frame is het ruimste.
En is er een merk swingarm die extreem sterk is.
gr pieter
TE KOOP Yamaha Raptor 660 LTD 04
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=20096
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=20096
Ben benieuwd naar je project maar ik hoop wel dat je weet wat je je op de hals haalt...
Zou niet het eerste projectje zijn wat afloopt in tranen...
Wat heb je aan zoveel vermogen in een quadframe? Ik kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen.
Wat frames betreft denk ik dat een Raptorframe vrij veel speelruimte biedt omdat het standaard Raptorblok vrij groot is.
Denk dat je daarmee de beste kans maakt. Je zult wel flink moeten verstevigen want anders gaat het scheuren als een gek.
Zou niet het eerste projectje zijn wat afloopt in tranen...
Wat heb je aan zoveel vermogen in een quadframe? Ik kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen.
Wat frames betreft denk ik dat een Raptorframe vrij veel speelruimte biedt omdat het standaard Raptorblok vrij groot is.
Denk dat je daarmee de beste kans maakt. Je zult wel flink moeten verstevigen want anders gaat het scheuren als een gek.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
Ik denk dat een suzuki TL1000 R of S blok wel interessant is
Het R1 blok gaat ferm tegenvallen in lage toeren, en onberijdbaar en levensgevaarlijk eens hij in de sweet spot komt...
Persoonlijk denk ik dus dat een 2-cillinder 1000 cc wél ideaal is, veel koppel onderin, en HP bovenin, als je het aankunt...
Ben nieuw op Quad gebied, en ben op zoek naar een Rappy 660, maar een TL-blok zou niet teveel kosten...
Het R1 blok gaat ferm tegenvallen in lage toeren, en onberijdbaar en levensgevaarlijk eens hij in de sweet spot komt...
Persoonlijk denk ik dus dat een 2-cillinder 1000 cc wél ideaal is, veel koppel onderin, en HP bovenin, als je het aankunt...
Ben nieuw op Quad gebied, en ben op zoek naar een Rappy 660, maar een TL-blok zou niet teveel kosten...