Sneller gaan met LT-Z400

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

Fré schreef:
KEVIN-RAPTOR #6 schreef:ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten :wink:
Ja, maar dan zit je weer met die ***** standaard Mikuni carburator, waar afstellen een hele onderneming is. Als je ineens een deftige carb steekt dan kan je makkelijker afstellen als je daarna met uitlaatmods en noem maar op begint.
zit er bij zon jet kit, geen diagram en wat je moet steken met wat?, zon diagram met welke sproeier etc.

sorry voor off topic
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 11:26

Bericht door Tommy22 »

Fré schreef:
KEVIN-RAPTOR #6 schreef:ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten :wink:
Ja, maar dan zit je weer met die ***** standaard Mikuni carburator, waar afstellen een hele onderneming is. Als je ineens een deftige carb steekt dan kan je makkelijker afstellen als je daarna met uitlaatmods en noem maar op begint.
Wat is een deftige carb en wat kost zoiet?
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

OpticalNicolas schreef:
Fré schreef:
KEVIN-RAPTOR #6 schreef:ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten :wink:
Ja, maar dan zit je weer met die ***** standaard Mikuni carburator, waar afstellen een hele onderneming is. Als je ineens een deftige carb steekt dan kan je makkelijker afstellen als je daarna met uitlaatmods en noem maar op begint.
zit er bij zon jet kit, geen diagram en wat je moet steken met wat?, zon diagram met welke sproeier etc.

sorry voor off topic
Ja, inderdaad.
Ik heb indertijd mijn snorkel eraf genomen en hiernaar de instructies gevolgd. De power die je dan erbij krijgt is echt marginaal, geen 60 euro en de moeite waard.

Ga je je hele luchtfilter open gooien, dan heb je ietsiepietsie meer winst, maar dan zit je weer met die open bak en dat vinden velen niet echt leuk. Maar is het dan niet beter om gewoon naar je dealer te gaan achter die ene sproeier, afgaand op gegevens van het forum? De naald verschilt wel maar dat voel je immers toch allemaal niet. Daar sta je dan met je 4 andere sproeiers waar je nooit in je leven iets mee gaat doen. En eens je serieus gaat modificeren, blijf je toch niet bij de standaard carb, zeker niet als je gaat beginnen rejetten, want dan word je die standaard carb snel beu.

Bovendien zijn die TM36 carbs hier te koop voor een dikke 250 euro, en geven je VEEL vermogen extra. Bijkomend gaat het jetten bij latere mods van een leien dakje.


EDIT:
Ik moet er even aan toevoegen: we zijn hier al bezig over serieuze modificaties, terwijl je die tandwielen nog moet uittesten. We moeten opletten je niet te overdonderen met allerhande modificaties, best is om even je quad te leren kennen en rustig wat op het forum rond te snuffelen naar de Z400 topics. Als je je quad leert kennen zal je al snel merken waar ie voor jou te kort schiet, en voor bijna elk euvel is er hier een oplossing te vinden.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 11:26

Bericht door Tommy22 »

Ik moet er even aan toevoegen: we zijn hier al bezig over serieuze modificaties, terwijl je die tandwielen nog moet uittesten. We moeten opletten je niet te overdonderen met allerhande modificaties, best is om even je quad te leren kennen en rustig wat op het forum rond te snuffelen naar de Z400 topics. Als je je quad leert kennen zal je al snel merken waar ie voor jou te kort schiet, en voor bijna elk euvel is er hier een oplossing te vinden.[/quote]

Hoeveel snelheid zou ik door die tandwielen bijwinnen denk je? Hij mag wat sneller gaan voor mij maar het moet ook geen racemachien zijn.
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

je kan dat omrekenen, maar dat klopt uiteindelijk toch niet 100%

Laat ons stellen dat je motor rustiger zal draaien bij eenzelfde snelheid, en het zal een heel stuk schelen.

Ik ben bang dat je met die 15/37 met moeite nog wat aan je 5e versnelling hebt. Maar dat zullen we zien. Even geduld en testen, dan weet je het.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Let wel op dat baanbanden meer motorvermogen kosten dan normale crossbanden.
Ze hebben veel meer weerstand met de grond.
Je moet de gearing dus niet te zwaar maken anders ga je veel acceleratie verliezen.

Eerst zo proberen en dan een uitlaatje installeren als je nog harder wilt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 11:26

Bericht door Tommy22 »

Fré schreef:je kan dat omrekenen, maar dat klopt uiteindelijk toch niet 100%

Laat ons stellen dat je motor rustiger zal draaien bij eenzelfde snelheid, en het zal een heel stuk schelen.

Ik ben bang dat je met die 15/37 met moeite nog wat aan je 5e versnelling hebt. Maar dat zullen we zien. Even geduld en testen, dan weet je het.
Donderdag zullen we het weten, dan zijn ze normaal aangekomen :)
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 11:26

Bericht door Tommy22 »

De tandwielen zijn aangekomen. Vooraan 15 en achteraan 37. Heb momenteel alleen het achterste verandert, en een nieuwe ketting gelegd. Kmoet wel zeggen dat dit een groot verschil is.
Snelheid is zeker met 10km/h verhoogd en geluid van de motor is mooier. Heb gevraagd hoe het zit met die 15 vooraan in de winkel en de bescherming moet aangepast worden. Kweet nie of ik dit ga doen omdat hij nu echt veel beter rijdt. Enige wat ik nog ga doen is wanneer men banden versleten zijn, betere banden voor op de weg opleggen om mijn originele velgen.
Welke banden raden jullie aan voor straatgebruikt. Heb er al gezien die een profiel hebben gelijk een auto maar heb er ook al gezien met kleine blokjes. Wat is hier het verschil?

greetz
Tommy
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik heb de Goldspeed StreetDevils voor en achter.
Heerlijke banden en gaan lang mee! Ze hebben echt superveel grip, slippen is er niet bij op droog wegdek.

Afbeelding

Zoals gezegd gaat er wel wat power verloren doordat ze zoveel contact met de weg maken.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
JAN15-10
Quadrider
Quadrider
Berichten: 303
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 21:47
Locatie: noord Brabant Nederland

Bericht door JAN15-10 »

Goldspeed StreetDevils
Idd. super banden , en staan geweldig op `n quad :knikduim:

Jan :bier:
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 11:26

Bericht door Tommy22 »

Teunie schreef:Ik heb de Goldspeed StreetDevils voor en achter.
Heerlijke banden en gaan lang mee! Ze hebben echt superveel grip, slippen is er niet bij op droog wegdek.

Afbeelding

Zoals gezegd gaat er wel wat power verloren doordat ze zoveel contact met de weg maken.
En deze kan ik op mijn standaard velgen leggen of is het beter om andere te nemen? En verliest hij dan kracht bij het optrekken?
Z400-zot
Quadrider
Quadrider
Berichten: 420
Lid geworden op: ma 21 aug, 2006 23:31
Locatie: rillaar

Bericht door Z400-zot »

probeer eerst je tandwielen , ik heb net het omgekeerde gedaan vanwat jij wil doen sneller gaan , ik heb kleiner tandwiel gestoken voor meer trekvermogen, dit is een redelijk verschil hoor , en voor de warme zomerdagen die hopelijk vlug gaan komen ook een kleiner tandwiel voor van achteraan voor sneller te gaan , hopelijk is dat verschil duidelijk te merken van een 40 naar 35 gaan , het verschil van een 14 naar13 is toch goed vind ik


hopelijk komt vlug je uitleg over je nieuwe tandwielen dan weet ik ook meer dat een kleiner achtertandwiel een goed snelheids verschil geeft


greetz and keep up the good work !
Suzuki Z400 SM te koop
de bos joenge , das ne jungle , hie geld mo iejene wet , das dieje van de staarekste !
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 11:26

Bericht door Tommy22 »

Z400-zot schreef:probeer eerst je tandwielen , ik heb net het omgekeerde gedaan vanwat jij wil doen sneller gaan , ik heb kleiner tandwiel gestoken voor meer trekvermogen, dit is een redelijk verschil hoor , en voor de warme zomerdagen die hopelijk vlug gaan komen ook een kleiner tandwiel voor van achteraan voor sneller te gaan , hopelijk is dat verschil duidelijk te merken van een 40 naar 35 gaan , het verschil van een 14 naar13 is toch goed vind ik


hopelijk komt vlug je uitleg over je nieuwe tandwielen dan weet ik ook meer dat een kleiner achtertandwiel een goed snelheids verschil geeft


greetz and keep up the good work !
Vooraan heb ik nog niks gewijzigd, heb wel een 15 om vooraan te zetten liggen maar nog niet gezet. Vanachter ben ik wel van 40 naar 37 gegaan en dit is een groot verschil. De motor draait veel mooier en haal toch minimum 10kmh mee, kunnen er ook 15 zijn. Heb zo een trailtech enduance teller laten zetten een maand geleden maar echt deftig heeft deze nog niet gewerkt. eerst gaf hij 180km/h aan als ik stil stond en 0 als ik reed. heb toen nieuwe kabel met sensor gestoken, maar tegoei gaat hij nog niet, geeft bv maar 15km aan terwijl je er zeker 50 gedaan hebt. Daarom dat ik ook niet zeker ben van men exacte snelheid.
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

je moet je trailtech tellertje wel nog instellen, zie de handleiding. Die trailtech teller kan onmogelijk weten wat de omtrek is van je banden, daarom moet je die nog ingeven.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 11:26

Bericht door Tommy22 »

Fré schreef:je moet je trailtech tellertje wel nog instellen, zie de handleiding. Die trailtech teller kan onmogelijk weten wat de omtrek is van je banden, daarom moet je die nog ingeven.
Dit hebben ze in de winkel al gedaan dus zou dit toch in orde moeten zijn niet?
Plaats reactie