WHEELIE MET EEN Z 400

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
yves
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 18:31
Locatie: LINTER

WHEELIE MET EEN Z 400

Bericht door yves »

als ik een wheelie wil maken trekt hij altijd naar één kant. als de weg breed genoeg is, is da geen probleem maar op bv. een verkavelings baantje ga ik zo wel eens in den dekor belanden. :x
iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
BROEM BROEM. Z 400
Bartje 400
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1337
Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
Locatie: limburg

Bericht door Bartje 400 »

banden beide even hard opgepompt?
speling op as?
en als hij schuin trekt bij gewoon rijden zou ik hem even uitlijnen
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
yves
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 18:31
Locatie: LINTER

Bericht door yves »

moeten de banden precies even hard opgepompt zijn? ik meet dit met dat metertje dat bij men quad was.
maar ik veronderstel dat dit niet 100 procent juist meet.

er zit geen speling op de achteras en hij trekt niet scheef als ik gewoon rij.
thx.
BROEM BROEM. Z 400
Bartje 400
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1337
Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
Locatie: limburg

Bericht door Bartje 400 »

neej , precies gelijk niet maar ook geen overdreven verschil :)

hmm ik zou het dan eigenlijk niet weten , het is wel zo dat bij het wheelien je quad altijd wat scheef trekt:)
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

mischien van ketting spannen, dat het ene wiel wat meer naar voor staat als het ander, heb dit ook al is voorgehad.
yves
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 18:31
Locatie: LINTER

Bericht door yves »

OpticalNicolas schreef:mischien van ketting spannen, dat het ene wiel wat meer naar voor staat als het ander, heb dit ook al is voorgehad.
kan ik dit op de één of andere manier meten of zoiets om het perfect juist te zetten?
BROEM BROEM. Z 400
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

goh ja, meet is van het middelpunt van je voorwiel tot het middelpunt van je achterwiel., als daar wat 'spelling' tussen zit, krijg je dat., maar of je dat bij LTZ gelijk aanspant of appart elk wiel weet ik niet zo.
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

as scheef bijgesteld (met die bouten die je losdraait als je de ketting spant) komt ook vaak voor
White LTZ-450 - powered by MSD -
Suzuki
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 165
Lid geworden op: di 09 mei, 2006 18:40
Locatie: Heukelom

Bericht door Suzuki »

Ik denk dat het ook een verschil kan maken of je in een band een binnenband hebt en in de andere niet, want dan staat 1 band boller als de andere op dezelfde spanning.

Om er zeker van te zijn dat je banden precies dezelfde spanning hebben kun je een systeem maken met een compressorslang(ongeveer 1,5) waar je aan beide uiteinden een een aansluiting maakt om op je ventiel te zetten en in het midden van de slang een T-stuk. Op het T-stuk kun je dan op 1 punt je luchtpistool van je compressor aansluiten en aan de andere 2 uiteinden van het T-stuk de uiteinden van de slang die je doormidden hebt gesneden. Zo heb je een gesloten systeem en dat zorgt ervoor dat je banden precies dezelfde spanning hebben, dus dan kan het daarna als niet liggen dat je quad scheef trekt
Een tekening om een idee te geven wat ik bedoel:

aansluiting voor op je ventiel> |-------------|_|-------------| <: aansluiting voor op je ventiel
|

^: T-stuk
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
Timmy@kawasaki
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 11 dec, 2006 20:12
Locatie: Waterland-Oudeman

Bericht door Timmy@kawasaki »

Awel ik had dit ook met mijn KFX 400 :oops: Heb gewoon gespeelt met de bandenspanning! Eerst en vooral ben ik hier in een doe-het-zelf-zaak achter een nauwkeuriger drukmetertje (0 tot 2.5bar) geweest. En heb in men linker band nu 0.05 bar meer gestoken en heb er geen problemen meer mee...

Maar ik ga morgen eens kijken naar jullie oplossingen...
Gebruikersavatar
tuumke
Quadrider
Quadrider
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 13:39
Locatie: Kinrooi

Bericht door tuumke »

Dat heeft enkel en alleen te maken met bandenspanning en verschil in omtrek van je achtebanden en niets met verkeerd uitlijnen van je achteras of wat dan ook. Als je quad naar rechts loopt bij een wheelie dan moet je gewoon van je linkse achterwiel een klein beetje druk aflaten, totdat de quad rechtdoor loopt bij een wheelie.

Je moet je niet te zeer fixeren op een drukmetertje want 2 dezelfde banden met exact dezelfde druk hebben niet altijd dezelfde omtrek.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

tuumke schreef:...en niets met verkeerd uitlijnen van je achteras of wat dan ook...
Toch wel :mrgreen:
Laat even uw mayonaise werken: stel je je achteras scheef in, dan helt je quad tijdens een wheelie naar 1 kant, zodat die kant meer belast wordt, waardoor meer druk op die ene achterband komt en ie dus in een grote bocht draait. Ik spreek zelfs uit ervaring.
White LTZ-450 - powered by MSD -
yves
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 10 dec, 2006 18:31
Locatie: LINTER

Bericht door yves »

ik zal da nekeer allemaal gaan nakijken se :p
BROEM BROEM. Z 400
Gebruikersavatar
tuumke
Quadrider
Quadrider
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 13:39
Locatie: Kinrooi

Bericht door tuumke »

Fré schreef:
tuumke schreef:...en niets met verkeerd uitlijnen van je achteras of wat dan ook...
Toch wel :mrgreen:
Laat even uw mayonaise werken: stel je je achteras scheef in, dan helt je quad tijdens een wheelie naar 1 kant, zodat die kant meer belast wordt, waardoor meer druk op die ene achterband komt en ie dus in een grote bocht draait. Ik spreek zelfs uit ervaring.
Na mijn mayonaise te hebben laten werken moet ik zeggen dat dat inderdaad wel kan kloppen maar dan moet je je as toch al een cm of 2 scheef hebben staan wat mij nogal straf lijkt. Ik ben niet zo vertrouwd met het kettingspan-systeem van de Z400 maar als ik andere systemen bekijk lijkt mij dit toch moeilijk om je as zelfs nog maar 1cm scheef te zetten.

MAAR theoretisch gezien klopt het volkomen wat je zegt :duimhoog: mijn excuses.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

wel ik had ooit ook dit probleem, en na terug rechtzetten van de as (inderdaad een dikke centimeter verschil ter hoogte van de wielen) was dit opgelost. Probleem bij de z400 is dat je die gemakkelijk scheef kan zetten als je even niet 100% oplet.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie