Rijbewijs + quad vraagje ...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
krisse5844
Toeschouwer
Toeschouwer

Rijbewijs + quad vraagje ...

Bericht door krisse5844 »

Goeie avond hier iedereen !

Ik ben nieuw op dit forum en hoop hier véél op te steken ivm quads enzo daar de interesse om een quad aan te kopen met de dag groter wordt. Jammer dat de protefeuille zo niet mee wilt maar soit :draailach: ...

Ik heb reeds een jaar of 3-4 mijn rijbewijs voor de wagen ( B rijbewijs ) . Ik heb dit rijbewijs gehaald rond 19 J en ben nu binnenkort in maart 23 J.

Nu las ik op bepaalde sites dat er verschillende manieren zijn van inschrijven van quad enzo.
Het meest logische voor mij ( om geen ander rijbewijs te moeten doen ) is te opteren voor te rijden met quad met m'n B rijbewijs. Maar daar zie ik dat er een beperking wordt gelgd op het vermoegen van de motor , namelijk 15 KW . Stel ik koop er eéén van 600 cc ofzo moet die motor dan dichtgeknepen worden tot aan 15 Kw indien hij meer vermogen aan boord heeft ? Of geld dit enkele voor rijbewijzen ts 18 en 21 jaar deze beperking ...

Kan iemand me daarover eens meer info geven rekening houdend met de belgische wetgeving ...

Bedankt bij voorbaat !

Greetz krisse
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

bij mijn weten staat er gewoon 15KW op de papieren, maar je quad gaat 'zoveel' als je zelf wil.
bv: raptor 700 heeft ... KW(ik weet het niet meer :oops: ), maar op je papieren staat 15, hij heeft effectief ... KW.
is hier ergens topic over geweest dacht ik
krisse5844
Toeschouwer
Toeschouwer

OpticalNicolas schreef:bij mijn weten staat er gewoon 15KW op de papieren, maar je quad gaat 'zoveel' als je zelf wil.
bv: raptor 700 heeft ... KW(ik weet het niet meer :oops: ), maar op je papieren staat 15, hij heeft effectief ... KW.
is hier ergens topic over geweest dacht ik
Dus eigenlijk maken ze hem gewoon zogezegd wettelijk door op papieren 15 KW te zetten zonder motorbeperking ...
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

eens bij zoeken zoeken :mrgreen: , in een topic was hier ergens uitgelegd waarom er 15opstaat en niet de effectieve kract.
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

Voor elke quad heb je een B-rijbewijs nodig, of hij nu ingeschreven is als landbouwvoertuig of als moto doet er niet toe.
Zoals reeds gezegd staat op de papieren 15kW, maar de quad heeft er eigenlijk veel meer, dus daar moet je niet mee inzitten.
Tramonto
Quadracer
Quadracer

Bericht door Tramonto »

Idd met rijbewijs B, mag je op elke quad rijden :) .

Trouwens welkom op het forum :duimhoog:

En voor wat staat 5844 je code van je bankkaart :mrgreen:

grtz :qfb:
krisse5844
Toeschouwer
Toeschouwer

hey , bedankt voor de verwelkoming ! Nee wordt gebruikt op vele forum's en meestal is "krisse" als gebruikersnaam al bezet :verymad: ...

Ok , het is enorm de moeite dan om met niks in te zitten qua vermogens enzo . Dus als ik tegengehouden wordt en er staat 15 KW op de papaieren kunnen ze me niks maken ...

In het algemeen , een quad vraagt dit veel onderhoud ?
Wat zijn de verwachten kosten bij onderhoudsbeurten , om de hoeveel km gebeurt dit meestal ?
Plaats reactie