quads en zijspannen niet meer samen met solo's

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
quadzilla
Easy Quadrider
Easy Quadrider

quads en zijspannen niet meer samen met solo's

Bericht door quadzilla »

Vandaag wezen trainen bij mijn vereniging, daar aangekomen staat er een bord dat de quads en zijspannen niet meer samen mogen rijden met de solo's. :verymad:
Dus even de kantine ingegaan bleek dat ze afgelopen donderdag een brief van de knmv hebben gehad dat we per direct niet meer samen mogen trainen of wedstrijdrijden met de solo's. Dit na dat de knmv een schadeclaim heeft gehad door een ongeval tussen een zijspan met een solo, dit werd mij tenminste verteld.
Weet niet of iemand van het forum ook zoiets heeft gehoord vind het een beetje vreemd.
We hebben toch allemaal een crosslicentie zowel solo quad en zijspan is gelijk.
Hoor het wel.

Groeten Johhnny

Dit berricht komt vanaf de site van de knmv:

Wijziging Motorsport Reglement
Per 15 maart 2007 zijn de artikelen 10.4 en 10.5 van het Motorsport Reglement 2007 gewijzigd. Deze wijziging houdt in dat het is verboden om tijdens vrije trainingen solomotoren gelijktijdig in de baan te hebben met zijspannen en/of quads. Dit was al het geval tijdens wedstrijden en de daarbij behorende trainingen.

De reden hiervoor is een verzekeringstechnische zaak. De betrokken clubs met trainingsfaciliteiten ontvangen op korte termijn een schrijven met meer informatie, waarin onze assuradeur AON de noodzaak van deze aanpassing van de genoemde artikelen i.v.m. aansprakelijkheid toelicht.

In overleg met de betrokken clubs wordt in de komende tijd een oplossing gezocht om de zijspan- en quadrijders voldoende trainingsgelegenheid te blijven bieden.
my sponsors for 2009

mogen hier niet genoemd worden
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door rappy 700 rijder »

dit is gewoon bullshit ik kom net thuis uit marum en heb gewoon met de solo,s gereden en geen probleem :)
maar ik ga morgen weer rijden en dan zal ik er daar eens naar vragen :rock:
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

indoor baan voor ons :D
kunnen wij het hele jaar blijven rijden die solo's niet :lol:
2017 raptor 700 SE
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

dus dan zou dat voor westdorpe ook het geval zijn?

heb er nog niets van gehoord...
White LTZ-450 - powered by MSD -
quadzilla
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door quadzilla »

Heb zojuist een boze email gestuurd richting knmv.
En wacht op reaktie van hen, houd jullie hiervan wel op de hoogte.
my sponsors for 2009

epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

quadzilla schreef:Heb zojuist een boze email gestuurd richting knmv.
En wacht op reaktie van hen, houd jullie hiervan wel op de hoogte.
goed gedaan john

wa is dat nou voor bullshit
als we niet meer samen mogen rijden moet de knmv er maar voor zorgen dat er ook banen komen waar aleen quads op moge
CustomCoatingsHelvoirt
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

in zandvoorde is dit zo al ingepland. Dit ook om veiligheidsredenen. Parcour is iets te klein om met crossbroms en quads op het parcour te vlammen.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
JR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JR »

Ik vind het geen slecht idee. Zijn gisteren naar Komen geweest waar quads en zijspannen samen rijden. Veel beter naar mijn idee. Je ziet dat daar dan wel meer quads zijn als op een normaal parcour waar iedereen tegelijk rijdt. In wesrdorpe zijn ze erover aan het nadenken, maar er zijn toch iets te weining quads om de opdeling al te maken.
‰ Quadracing Team
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

En hoe gaat dat nu dan op de crossbanen ? om de 30 minuten wisselen tussen solo's en quads/zijspan ofzo ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

zandvoorde is het 20min solo's nogmaals 20min kleine solo's en dan 20min quads. Eerlijk gezegd geen slecht idee maar in westdorpe rij ik soms 30min aan een stuk en op het laatste vorig jaar ree ik 45min. Dan vind ik het toch dom dat dan alles opgedeeld word.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
quadzilla
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door quadzilla »

SlOoT schreef:En hoe gaat dat nu dan op de crossbanen ? om de 30 minuten wisselen tussen solo's en quads/zijspan ofzo ?
Gisteren bij ons op het circuit 13.00 tot 13.15 de 50 en 80cc jongens en meisjes. Daarna de solo's. En wij hebben van 14.15 tot 14.35 kunnen trainen want we waren maar met zijn tweeen. En om 15.00 tot 15.15 weer de 50 en 80cc.
Mocht dit geheel doorgezet worden door de knmv zijn we aan het kijken of wij (lees zijspannen en quads hier in de achterhoek) het ene weekend op langerak, het andere weekend halle enz. soort roulatie systeem op kunnen zetten, zodat we toch onze training hebben en de solo's van ons geen last hebben.
Dus sluit je bij ons aan Sloot zodat we elk weekend kunnen trainen, en niet zoals gisteren 15 of 20 minuten.
Het is nog weekend dus hoop dat ze na het weekend reageren op de email.

Groeten Johnny
my sponsors for 2009

No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Vorig jaar waren er in Nederland al paar banen waar ze niet meer toelieten om samen te rijden. Het systeem van Komen werkt perfect met de drie verschillende groepen en het is een stuk veiliger, zowel voor quads als voor moto's. De woensdag overwegen ze om het ook te doen als er voldoende quads zijn.

Vrees in Nederland dat veel circuits ronduit geen quads meer gaan toelaten, zonder alternatief.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Flippen
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Flippen »

idd dat vrees ik ook. op de banen waar we al geweest zijn, zijn we niet gauw met meer dan 5 à 6 quads. maar geen quads = geen zijspannen. das ook nie fair. het systeem in komen werkt eigenlijk perfect!

dwz dat we dan eigenlijk alleen maar in komen zouden kunnen rijden?
Flying Member of °/oo Quad Racing Team
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Veel clubs zien ons liever verdwijnen dan komen, dus denk ik dat door deze regelingen ze dan zeggen: o, dan doen we het helemaal niet meer. Zoals in Heerde laatst: wij zijn met een stuk of 20 man en de solos wel 60 gok ik. De meeste van ons waren wedstrijdrijders en die rijden toch wel redelijk door. Er bleek dat er een stel waren geweest die hadden geklaagd bij de club en zodat er gesplits gereden moest worden. De solo`s mochten 40 min, en wij amper 20. Zelfde wat Sg6 zegt, je kan dan maar 20 min rijden, en stel dat je aan het trainen bent voor een enduro dan moet je minstens een uur aan de bak. Dat zou dus op die circuits niet meer kunnen.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Flippen schreef:idd dat vrees ik ook. op de banen waar we al geweest zijn, zijn we niet gauw met meer dan 5 à 6 quads. maar geen quads = geen zijspannen. das ook nie fair. het systeem in komen werkt eigenlijk perfect!

dwz dat we dan eigenlijk alleen maar in komen zouden kunnen rijden?
Flippen, dit gaat om KNMV, dus enkel om de Nederlandse banen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie