Stuurberachtiging en Warn 2500 winch Grizzly 700 4x4 2007
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 10:31
- Locatie: Tongeren
Stuurberachtiging en Warn 2500 winch Grizzly 700 4x4 2007
Beste quadrijders,
Ik Ga zaterdag een Grizzly 700 4x4 kopen, tevens mijn eerste quad.
Ik heb mij "laten" vertellen dat de stuurbekrachtiging iets fantastisch is om mee te rijden.
Maar ik vraag mij nu af hoe het zit met die stuurbekrachtiging, zijn er mensen die daar al problemen mee gehad hebben of werkt die als een klok?
En dan nog de winch ik heb op mijn 4x4 een WarnWinch staan, nu ga ik er ook onmiddellijk één op de Grizzly zetten (Warn 2500) en vraag ik mij af of het Warnsegment voor ATV's ook zo goed is als voor de auto's, en of deze sterk genoeg is?
Groeten.
Een toekomstige Grizzly 700 eigenaar.
Ik Ga zaterdag een Grizzly 700 4x4 kopen, tevens mijn eerste quad.
Ik heb mij "laten" vertellen dat de stuurbekrachtiging iets fantastisch is om mee te rijden.
Maar ik vraag mij nu af hoe het zit met die stuurbekrachtiging, zijn er mensen die daar al problemen mee gehad hebben of werkt die als een klok?
En dan nog de winch ik heb op mijn 4x4 een WarnWinch staan, nu ga ik er ook onmiddellijk één op de Grizzly zetten (Warn 2500) en vraag ik mij af of het Warnsegment voor ATV's ook zo goed is als voor de auto's, en of deze sterk genoeg is?
Groeten.
Een toekomstige Grizzly 700 eigenaar.
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
ik rij met een grizzly 700 sinds september 2006 en die heeft al flink wat voor zijn kiezen gehad
stuurbekrachtiging is super en nog helemaal geen problemen mee gehad
ik heb zelf ook een warn winch 2.5 die heb ik ook op mijn vorige quad gehad een yamaha kodiak 450 de lier is nu 3 jaar oud en die zit elk weekend kopje onderwater ik had hem nog nooit schoongemaakt of uit elkaar gehaald
tot dat ik een paar weken terug aan het lieren was toen had hij opeens weinig kracht meer dus ik heb hem uit elkaar gehaald en er zat modder in waardoor er een slecht magnetisch veld meer was dus ik heb hem schoon gemaakt en hij doet het weer super
geweldige lieren warn
de warn winch 3.0 schijnt wat beter waterdicht te zijn en hij is wat sterker
ik zou daarom ook gaan voor een 3.0 maar ik weet niet of jij met je grizzly gaan zwemmen en echt zwaar gaat lieren
stuurbekrachtiging is super en nog helemaal geen problemen mee gehad
ik heb zelf ook een warn winch 2.5 die heb ik ook op mijn vorige quad gehad een yamaha kodiak 450 de lier is nu 3 jaar oud en die zit elk weekend kopje onderwater ik had hem nog nooit schoongemaakt of uit elkaar gehaald
tot dat ik een paar weken terug aan het lieren was toen had hij opeens weinig kracht meer dus ik heb hem uit elkaar gehaald en er zat modder in waardoor er een slecht magnetisch veld meer was dus ik heb hem schoon gemaakt en hij doet het weer super
geweldige lieren warn
de warn winch 3.0 schijnt wat beter waterdicht te zijn en hij is wat sterker
ik zou daarom ook gaan voor een 3.0 maar ik weet niet of jij met je grizzly gaan zwemmen en echt zwaar gaat lieren
yamaha grizzly 700fi
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 10:31
- Locatie: Tongeren
Hey,
Dank U voor de zeer bruikbare info, hierdoor wordt bevestigd wat ik al dacht. (you :rock: )
Ik heb al heelwat zware technische offroad-km achter de rug, met de 4x4.
Nu was ik een paar keer gaan rijden met de 2x4 reserve quad, van en met vrienden, (polaris 500 2x4) en stond ik versteld wat dit ding allemaal kon (in 2x4), en het was een geweldige ervaring.
Maar omdat ik nogal graag technisch rij (en dat is toch nogal moeilijk met een 2x4), heb ik gekozen voor een 4x4, met een Warn 2.5 of 3.0(na uw aanraden), het grote voordeel van een winch is dat als je alleen wil gaan rijden dat je toch wat kan proberen, zonder 'al' te hard na te denken.
Ik zit nog al graag op de terreinen in de buurt hier in Limburg,
en ik hou van de geur van modder die droogt op de motor.
Enfin het kan niet modderig en technisch genoeg zijn.
Alvast bedankt voor de nuttig info.
Tim van isolim
Dank U voor de zeer bruikbare info, hierdoor wordt bevestigd wat ik al dacht. (you :rock: )
Ik heb al heelwat zware technische offroad-km achter de rug, met de 4x4.
Nu was ik een paar keer gaan rijden met de 2x4 reserve quad, van en met vrienden, (polaris 500 2x4) en stond ik versteld wat dit ding allemaal kon (in 2x4), en het was een geweldige ervaring.
Maar omdat ik nogal graag technisch rij (en dat is toch nogal moeilijk met een 2x4), heb ik gekozen voor een 4x4, met een Warn 2.5 of 3.0(na uw aanraden), het grote voordeel van een winch is dat als je alleen wil gaan rijden dat je toch wat kan proberen, zonder 'al' te hard na te denken.
Ik zit nog al graag op de terreinen in de buurt hier in Limburg,
en ik hou van de geur van modder die droogt op de motor.
Enfin het kan niet modderig en technisch genoeg zijn.
Alvast bedankt voor de nuttig info.
Tim van isolim
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
Ik zelf heb ook net als yamahakodiak een grizzly 700 sinds oktober ongeveer. Stuurbekrachtiging is geweldig, zelfs met 27'' bearclaw banden (brede modder banden zijn dat) stuurt hij nog vederlicht! ook heb ik er een warn 3.0 op, die houd net mooi wat kracht over bij zon zware quad, en hij is waterdicht. die zou ik er dus zeker opzetten. Als je hem hebt, post maar wat fotos en wat voor kleur ga je nemen?
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 10:31
- Locatie: Tongeren
De kleur zal groen of camouflage worden.
Kan er mij ook nog iemand laten weten hoeveel inch banden erop passen zonder te dat ze schuren . en ook nog de welke , het zal voor zeer zwaar modderig terrein moeten zijn.
Op mijn 4x4 heb ik heel wat banden getest, "voor" ik gelukkig was, en dat neemt nogal wat tijd in beslag.
Maar let wel op ik zou op de 12" velgen willen blijven rijden, zeker in het begin.
En zou ik onmiddelijk al werken met spoorverbreders of staat hij stevig?
Kan er mij ook nog iemand laten weten hoeveel inch banden erop passen zonder te dat ze schuren . en ook nog de welke , het zal voor zeer zwaar modderig terrein moeten zijn.
Op mijn 4x4 heb ik heel wat banden getest, "voor" ik gelukkig was, en dat neemt nogal wat tijd in beslag.
Maar let wel op ik zou op de 12" velgen willen blijven rijden, zeker in het begin.
En zou ik onmiddelijk al werken met spoorverbreders of staat hij stevig?
Bijna een Grizzly 700 4x4 & een Warn
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 10:31
- Locatie: Tongeren
Hey, hier zijn we weer.
Ik ben net bij de dealer geweest, hij heeft een Warn 3.0 en een 3.0 Special edition in stock. Het verschil tussen de 2.5 en de 3.0 is +-120€ dus dit zit wel snor.
Voor de banden zijn we er ook uit op de originele velgen, met daarop 26" Bearclaws.
En nog wat andere attributen zoals de Warn kit, handbeschermers, en wat extra zakken voor iets op te bergen
en een Kill-switch.
Dan nog wat goede quadkleding en we zijn vertrokken.
Maandag of dinsdag bestellen en hopsakee? In de weekend testen.
Greetings
Foutje!!
De dealer stelde mij ook in plaats van de "Bearclaws"
de 26" mudlite voor van ITP is dat ook goed, (het profiel zit volgens mij wel goed, ook een zéér mooi randprofiel, voor uit de sporen te komen)
Groeten
Ik ben net bij de dealer geweest, hij heeft een Warn 3.0 en een 3.0 Special edition in stock. Het verschil tussen de 2.5 en de 3.0 is +-120€ dus dit zit wel snor.
Voor de banden zijn we er ook uit op de originele velgen, met daarop 26" Bearclaws.
En nog wat andere attributen zoals de Warn kit, handbeschermers, en wat extra zakken voor iets op te bergen
en een Kill-switch.
Dan nog wat goede quadkleding en we zijn vertrokken.
Maandag of dinsdag bestellen en hopsakee? In de weekend testen.
Greetings
Foutje!!
De dealer stelde mij ook in plaats van de "Bearclaws"
de 26" mudlite voor van ITP is dat ook goed, (het profiel zit volgens mij wel goed, ook een zéér mooi randprofiel, voor uit de sporen te komen)
Groeten
Bijna een Grizzly 700 4x4 & een Warn
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
ik zou voor de Maxxis Bghorns gaan in 26x9 voor en 26x12 achter, setje kost rond de 400 euro, ideal allround band (steen,rots,zand,modder)
de Spec Edit bij de Warn is enkel bla bla, pak gewoon de 2.5 v Warn en en koop iets extra met het verschil
(boomlint bvb) dubbel winchen, kan e altijd als t grof is
de Spec Edit bij de Warn is enkel bla bla, pak gewoon de 2.5 v Warn en en koop iets extra met het verschil
(boomlint bvb) dubbel winchen, kan e altijd als t grof is
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
maxxis bighorns zijn ook goede bandenbrutus32 schreef:ik zou voor de Maxxis Bghorns gaan in 26x9 voor en 26x12 achter, setje kost rond de 400 euro, ideal allround band (steen,rots,zand,modder)
de Spec Edit bij de Warn is enkel bla bla, pak gewoon de 2.5 v Warn en en koop iets extra met het verschil
(boomlint bvb) dubbel winchen, kan e altijd als t grof is
maar hij vraagt om echte modder banden
en daarvoor kun je toch beter
bearclaws of mudlite's monteren
yamaha grizzly 700fi
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
juist, maar twas al een contradictio he
"modderig en technisch"
"modderig en technisch"
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
- Toeschouwer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 10:31
- Locatie: Tongeren
Hey manne,
1 x Grizzly 700 FI 4x4
1 x Warn 3.0CI
1 x Bearclaws 26"8-12 & 26"10"12 (ITP was er niet in 26" dus via toch Bearclaws)
1 x Rode Kolpin FuelPack 12L
1 x Super toffe Bandenreparatiekit
= Een hoop toekomstige moddervretende en waterslikkende FUN en een hoop €'s
Hij is besteld ! ! !
Nu morgen bij de mannen die opendeur hebben eens kijken voor goede botten en nog wat bschermingskledij.
In elk geval allemaal al hartelijk bedankt voor de hulp,
en van de moment dat ik hier kan posten. . . . . . zie je ze wel
1 x Grizzly 700 FI 4x4
1 x Warn 3.0CI
1 x Bearclaws 26"8-12 & 26"10"12 (ITP was er niet in 26" dus via toch Bearclaws)
1 x Rode Kolpin FuelPack 12L
1 x Super toffe Bandenreparatiekit
= Een hoop toekomstige moddervretende en waterslikkende FUN en een hoop €'s
Hij is besteld ! ! !
Nu morgen bij de mannen die opendeur hebben eens kijken voor goede botten en nog wat bschermingskledij.
In elk geval allemaal al hartelijk bedankt voor de hulp,
en van de moment dat ik hier kan posten. . . . . . zie je ze wel
Bijna een Grizzly 700 4x4 & een Warn