Dubbele of enkele FP

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Tramonto
Quadracer
Quadracer

Dubbele of enkele FP

Bericht door Tramonto »

Hej heb een vraag, ik zie steeds een dubbele FP op een Raptor maar nooit een enkel, zit er verschil in beide uitlaten qua prestatie en sound?

Gelieve dit eens te lezen :p http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=17431

Grtz_Pikanté
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Het verschil in sound: dubbel is luider maar klinkt een beetje doffer.
Verschil in prestatie: geen idee, ik weet enkel dat een dubbele LTE minder presteert dan het enkele equivalent. Een dubbel systeem weegt ook een pak meer, wat de prestaties niet te goede komt. Voor de rest betaal je ook meer voor een dubbel systeem.
Tramonto
Quadracer
Quadracer

Bericht door Tramonto »

Thx Alfredo, nog een vraagje.

Heb graag zo een zware doffe klank, ga je dan voor de dubbele FP of zijn er andere merken die jullie me eerder aanraden? :)

Laterz :wink:
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=8468

Daar staat wat uitleg over Jockey's dubbele FP uitlaat. Ik heb het filmpje, waar je de uitlaat op kan horen, even op Google Video gezet (Ivo's link deed het niet). Spijtig genoeg kan ik je niet helpen ivm het geluid van andere uitlaten, maar er zullen wel mensen op het forum zitten die daar meer ervaring mee hebben.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 7285043531
stompie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door stompie »

Ik heb een BIG GUN - uitlaat (op men 400ex) en die maakt verschrikkelijk veel geluid. Zelfs meer dan yoshi op een vriend zijn 660r
--HoNdA 400--
Tramonto
Quadracer
Quadracer

Bericht door Tramonto »

@Alfredo: ja is idd een droomquad, had het filmpje ook al eens gepost :D , maar blijt zalig. Maar een enkele FP heb ik nog nooit gehoord. Ofwel zie je de dubbele ofwel zijn het allemaal Doma's hier bij ons :wink:

@stompie: Moet je ook maar eens een videofragment van maken e :duimhoog:
Delriva
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Delriva »

Alfredo schreef:ik weet enkel dat een dubbele LTE minder presteert dan het enkele equivalent. Een dubbel systeem weegt ook een pak meer, wat de prestaties niet te goede komt.
Dat zou ik niet direct durven zeggen.
Ga mij ook een dubbele LTE bestellen en heb er al geruime tijd allerlei informatie over verzameld.
Heb vooral zitten zoeken op amerikaanse sites/forums en daar zijn ze nogal fanatiek over de
dubbele LTE's. Ipv 2 voorbochten die samen komen en uitlopen op 1 einddemper, heeft men dan
2 voorbochten die ieder uitlopen op een eigen/aparte einddemper. Dus de uitlaat kan vlotter verlopen
en levert betere prestaties op;
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Flow zegt niet alles, met een half verbrand mengsel dat in je cilinder blijft hangen, ga je ook niet vooruit. Dual Barkers hebben trouwens meer flow, dus die zouden dan beter moeten presteren?
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

totaal geen uitlaat flowt zelfs nog beter :afgestudeerd:
White LTZ-450 - powered by MSD -
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Maar trekt voor geen meter :afgestudeerd: