Het is er uiteindelijk toch van gekomen, huis afgewerkt na een paar jaar en groen licht gekregen om ne Baja aan te schaffen. K ben hem gisteren gaan halen, en heb er eens rond den blok gereden, pfff ... wat een power.
Waar moet ik op letten zodat ik hem niet van de eerste dag verkracht ?
Oke, dan zal je misschien nog wel een beetje moeten inrijden. Voor de zekerheid kun je de olie verversen, als je dan toch bezig bent kun je er ook een nieuw oliefilter in zetten. Afhankelijk van het aantal kilometers misschien de klepspeling controleren. Als hij zo lang heeft stilgestaan, is het ook niet geheel onverstandig om het luchtfilter opnieuw te reinigen. Ketting schoonmaken en smeren, dan ben je er helemaal klaar voor denk ik
Wat voor onderhoudsperiodiek is aangewezen ? en wat dan te doen? of doe ik hem beter even binnen voor nazicht? heb vroeger wel in garage gewerkt dus ben ook ni vies van vuile handen dus kan wel iets zelf ...
Heb je er een werkplaatshandboek bij gekregen? Daar staat in welke zaken gecontroleerd moeten worden voor het rijden en wanneer het grotere onderhoud uitgevoerd moet worden.