Grand Ouest te Gasny [foto update]
Grand Ouest te Gasny [foto update]
Gisteren opnieuw een wedstrijd voor de Grand Ouest gehad. Op een technisch maar op sommige plekken heel smal circuit.
Dinsdag morgen de vrije training gestart in motregen , maar het circuit was echter goed berijdbaar. Dit veranderde echter tijdens de chronotraining toen er een wolkbreuk plaatsvond . Toch werd er beslist dat er gereden werd. Dus maar ploeteren om rond te komen en na 3 ronden wist ik de snelste tijd neer te zetten.Net daarna moest ik de eerste klim al nemen met 5 obstakels (gestrandde rijders). Halverwege werd deze zelfs stilgelegd toen een achttal rijders de eerste klim blokkeerden. Ik wist echter de eerste tijd te behouden met 0,8sec voorsprong op Vincent Vassel.
Tijdens het rijden had ik het idee dat de gasschuif lichtjes bleef hangen. Wat na het poetsen van de quad en het openen van de carburator ook bevestigd werd . Dus besloten we maar om de eerste manche met de tweede quad te rijden.
1ste manche
Na de wolkbreuk was de zon volop aanwezig waardoor mits het nodige werk het circuit er netjes bijlag. Als 5de gestart en de eerste ronde al opgeschoven naar 4. Tijdens het ingaan van de tweede ronde al op 3, dit achter Vincent Vassel en Guy Meertens. Na een ronde in het wiel van Meertens te zitten en hem wat op te jagen maakt hij in de volgende ronde een fout waardoor hij bijna in de bos belandde en ik opschoof naar 2. Dan kon ik naar Vassel toe rijden en hem beginnen aanvallen. Na 3 ronden vond ik een plaatsje en wist de leiding over te nemen. Maar door het ongemakkelijk rijden met de 2de quad kon ik echter niet van hem wegrijden. Zo gingen we de rest van de manche verder terwijl we de helft van de rijders op een ronde plaatsten. En wist ik winnend de manche af te sluiten net voor Vassel en op ruime afstand voor Meertens.
Eens aan de bus gekomen onmiddelijk aan de slag om de carburator van de tweede quad op de eerste te zetten.
2de manche
Als 3de kwam ik uit de start achter Vincent Vassel en Stephane Pyron. In de eerste afdaling ging ik onmiddellijk in de aanval. Pyron zag me komen en ging mee naar de bocht om zijn plaats te behouden. Hij ging echter te hard waardoor hij moeilijk gedraaid raakte en ik dus binnendoor kon glippen. En op het einde van de eerste ronde zat ik aan het achterwiel van Vassel. Gedurende 2 ronden pikte ik aan en bouwden we samen een mooie voorsprong op. In de 4de ronde ging ik op dezelfde plaats als bij Pyron in de aanval. Sprong iets verder naar beneden en had de leiding bij het ingaan van de bocht. Opnieuw loste Vassel echter niet. En gingen we opnieuw heel wat rijders op een ronde zetten. Op 3 ronden van het einde begon ik lichtjes weg te rijden om de manche te winnen met 6sec voorsprong op Vassel en een halve ronde op Meertens.
3de manche
Ditmaal kwam ik als 2de weg in het wiel van Vassel. Na een halve ronde hadden we samen reeds een voorsprong van een 30tal meter op de rest. Na 2 ronden moest ik eventjes het wiel lossen nadat een losgekomen stuk steen tegen men heup kreeg geschoten van Vassel . Ik bleef echter op een 10tal meter volgen. Tot halfweg de manche, toen begon ik terug naar hem toe te rijden. Toen ik op 4 ronden van het einde de druk opvoerde. Na 2 ronden gaf hij het op en liet me passeren (achteraf vertelde hij dat hij risico's moest nemen om me voor te blijven). Vanaf dat moment kon ik ronde per ronde wat weglopen om met 8 seconden voor de finish te behalen. Op 3 opnieuw Meertens maar nu op meer den een halve ronde.
Podium dus 1 Brems 2 Vassel 3 Meertens
Greets Bremske
Dinsdag morgen de vrije training gestart in motregen , maar het circuit was echter goed berijdbaar. Dit veranderde echter tijdens de chronotraining toen er een wolkbreuk plaatsvond . Toch werd er beslist dat er gereden werd. Dus maar ploeteren om rond te komen en na 3 ronden wist ik de snelste tijd neer te zetten.Net daarna moest ik de eerste klim al nemen met 5 obstakels (gestrandde rijders). Halverwege werd deze zelfs stilgelegd toen een achttal rijders de eerste klim blokkeerden. Ik wist echter de eerste tijd te behouden met 0,8sec voorsprong op Vincent Vassel.
Tijdens het rijden had ik het idee dat de gasschuif lichtjes bleef hangen. Wat na het poetsen van de quad en het openen van de carburator ook bevestigd werd . Dus besloten we maar om de eerste manche met de tweede quad te rijden.
1ste manche
Na de wolkbreuk was de zon volop aanwezig waardoor mits het nodige werk het circuit er netjes bijlag. Als 5de gestart en de eerste ronde al opgeschoven naar 4. Tijdens het ingaan van de tweede ronde al op 3, dit achter Vincent Vassel en Guy Meertens. Na een ronde in het wiel van Meertens te zitten en hem wat op te jagen maakt hij in de volgende ronde een fout waardoor hij bijna in de bos belandde en ik opschoof naar 2. Dan kon ik naar Vassel toe rijden en hem beginnen aanvallen. Na 3 ronden vond ik een plaatsje en wist de leiding over te nemen. Maar door het ongemakkelijk rijden met de 2de quad kon ik echter niet van hem wegrijden. Zo gingen we de rest van de manche verder terwijl we de helft van de rijders op een ronde plaatsten. En wist ik winnend de manche af te sluiten net voor Vassel en op ruime afstand voor Meertens.
Eens aan de bus gekomen onmiddelijk aan de slag om de carburator van de tweede quad op de eerste te zetten.
2de manche
Als 3de kwam ik uit de start achter Vincent Vassel en Stephane Pyron. In de eerste afdaling ging ik onmiddellijk in de aanval. Pyron zag me komen en ging mee naar de bocht om zijn plaats te behouden. Hij ging echter te hard waardoor hij moeilijk gedraaid raakte en ik dus binnendoor kon glippen. En op het einde van de eerste ronde zat ik aan het achterwiel van Vassel. Gedurende 2 ronden pikte ik aan en bouwden we samen een mooie voorsprong op. In de 4de ronde ging ik op dezelfde plaats als bij Pyron in de aanval. Sprong iets verder naar beneden en had de leiding bij het ingaan van de bocht. Opnieuw loste Vassel echter niet. En gingen we opnieuw heel wat rijders op een ronde zetten. Op 3 ronden van het einde begon ik lichtjes weg te rijden om de manche te winnen met 6sec voorsprong op Vassel en een halve ronde op Meertens.
3de manche
Ditmaal kwam ik als 2de weg in het wiel van Vassel. Na een halve ronde hadden we samen reeds een voorsprong van een 30tal meter op de rest. Na 2 ronden moest ik eventjes het wiel lossen nadat een losgekomen stuk steen tegen men heup kreeg geschoten van Vassel . Ik bleef echter op een 10tal meter volgen. Tot halfweg de manche, toen begon ik terug naar hem toe te rijden. Toen ik op 4 ronden van het einde de druk opvoerde. Na 2 ronden gaf hij het op en liet me passeren (achteraf vertelde hij dat hij risico's moest nemen om me voor te blijven). Vanaf dat moment kon ik ronde per ronde wat weglopen om met 8 seconden voor de finish te behalen. Op 3 opnieuw Meertens maar nu op meer den een halve ronde.
Podium dus 1 Brems 2 Vassel 3 Meertens
Greets Bremske
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Waren nogal toestanden daar zo te zien... Lijkt wel PDV 2006 !
Laatst gewijzigd door No Limit W-tec op do 10 mei, 2007 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Gebruikt blijkbaar zijn oude quad op franse parcours. Geen idee waarom, laatste keer zei hij dat hij niet direct wou dat zijn quad vol putten zat van de franse stenen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Maakt ook foto's voor Dirt Quad en gaat binnenkort site starten voor verkoop van zijn foto's.bennyn schreef:ferm davy, en die fotograaf trekt eigenlijk wel supppeerrr foto's. miljaar.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Allemaal van harte bedankt
@ Jan: Ik denk dat jij in Frankrijk ook makkelijker zult afrekenen met Meertens. Blijkt iets meer moeite te hebben met crossparcours dan met BQR parcours. En jij bent het nog gewoon om te draaien met een spoor in de bocht, maar dat ben je snel verleerd hoor en dan zal Meertens ook wel eens in de haren krabben
greetz Bremske
@ Jan: Ik denk dat jij in Frankrijk ook makkelijker zult afrekenen met Meertens. Blijkt iets meer moeite te hebben met crossparcours dan met BQR parcours. En jij bent het nog gewoon om te draaien met een spoor in de bocht, maar dat ben je snel verleerd hoor en dan zal Meertens ook wel eens in de haren krabben
greetz Bremske