raptor 660
-
jimmy-raptor
- Easy Quadrider

raptor 660
Hallo,
Ik ga mijn lagers vervangen nu heb ik ze er al uitgehaald enzo doormiddel van verhitten.
Nu was mijn vraag hoe ik de as tussen mijn lagers straks weer krijg. De krukas kan ik koud leggen maar lagers vervarmen vind ik altijd link.
Ik heb dus helaas geen beschikking over een pers iemand tips ?
Ik ga mijn lagers vervangen nu heb ik ze er al uitgehaald enzo doormiddel van verhitten.
Nu was mijn vraag hoe ik de as tussen mijn lagers straks weer krijg. De krukas kan ik koud leggen maar lagers vervarmen vind ik altijd link.
Ik heb dus helaas geen beschikking over een pers iemand tips ?
Een as er door heen tikken zou ik liever niet doen, want daar knapt een lager niet van op.
Lagers kan je gewoon verhitten, maar niet te heet anders loopt het vet eruit. Het is dik vet dus kan wel wat hebben.
We hebben ook een apparaat waar je het lager mee kan verhitten en dan schuif je hem zo over de as. (als je hem recht houd)
Lager verwarmen we dan tot 80 / 85 graden. Paar gasten doen het ook met een brander. Kleione vlam en dan binnenste ring van het lager verwarmen en dan erop. Nog nooit gehad dat het vet eruit liep.
Zorg er in ieder geval voor dat er geen braampjes op je as zitten of vuil.
Lagers kan je gewoon verhitten, maar niet te heet anders loopt het vet eruit. Het is dik vet dus kan wel wat hebben.
We hebben ook een apparaat waar je het lager mee kan verhitten en dan schuif je hem zo over de as. (als je hem recht houd)
Lager verwarmen we dan tot 80 / 85 graden. Paar gasten doen het ook met een brander. Kleione vlam en dan binnenste ring van het lager verwarmen en dan erop. Nog nooit gehad dat het vet eruit liep.
Zorg er in ieder geval voor dat er geen braampjes op je as zitten of vuil.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
-
jimmy-raptor
- Easy Quadrider

lees is wat ik heb gezegt : Ik heb dus helaas geen beschikking over een pers iemand tips ?^4x4_Driver^ schreef:Als je iemand met een perskent dan gewoon met een pers erop zetten, gaat perfect doe ik ook altijd met delen waar een lager op moet.wel leg ik er altijd een kunstof blok(je) tussen zodat je zeker niets beschadigd
...
Als het niet anders kan dan erin tikken dan moet je dat doen voorzichtig. Lagers en hamers probeer je eingelijk altijd te vermijden.
Maar as of lagers probeer je zo min mogelijk te beschadigen of te belasten, veruigen etc.
Als je gaat slaan krijgt de lagerschaal deukjes doordat die kogels er tegen aan worden geslagen.
Hierdoor kan het lager herrie maken en zwaarder gaan lopen en tot slot in elkaar draaien.
Maar als iedereen het zo doet kan je hem wel voorzichtig erin tikken.
Succes.
Maar as of lagers probeer je zo min mogelijk te beschadigen of te belasten, veruigen etc.
Als je gaat slaan krijgt de lagerschaal deukjes doordat die kogels er tegen aan worden geslagen.
Hierdoor kan het lager herrie maken en zwaarder gaan lopen en tot slot in elkaar draaien.
Maar als iedereen het zo doet kan je hem wel voorzichtig erin tikken.
Succes.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
-
jimmy-raptor
- Easy Quadrider

-
vanpee jelle
- Quadracer

het is niet moeilijk als je een dopsleutelset hebt dan kijk je welke dopsleutel die op de buitenste rand van je lager past maar die ook in het lagerhuis past. Steek er een doekje tussen voor eventueele beschadiging te voorkomen en tik dan met een kunstofhamer het lager er in. Als het lager er in zit spuit je kogellagervet in de binnenkant, je steekt het centreerstuk er in. Zorg dat er ook vet is rond het centreerstuk zo blijft dit goed zitten en tik dan het tweede lager er ook in.
Dan de dichtingen daar doe je langs de binnenkant ook een beetje vet in en die tik je er ook in met een kunstofhamer.
TIP.: Als je een beetje vet aan de buitenkant van het lager smeert dan schuift deze gemakkelijker in het lagerhuis hetzelfde voor de dichtingen.
Dan de dichtingen daar doe je langs de binnenkant ook een beetje vet in en die tik je er ook in met een kunstofhamer.
TIP.: Als je een beetje vet aan de buitenkant van het lager smeert dan schuift deze gemakkelijker in het lagerhuis hetzelfde voor de dichtingen.
raptor 660 power
-
jimmy-raptor
- Easy Quadrider

en hoe doe je dan de as door je lagers en je lager huis ?vanpee jelle schreef:het is niet moeilijk als je een dopsleutelset hebt dan kijk je welke dopsleutel die op de buitenste rand van je lager past maar die ook in het lagerhuis past. Steek er een doekje tussen voor eventueele beschadiging te voorkomen en tik dan met een kunstofhamer het lager er in. Als het lager er in zit spuit je kogellagervet in de binnenkant, je steekt het centreerstuk er in. Zorg dat er ook vet is rond het centreerstuk zo blijft dit goed zitten en tik dan het tweede lager er ook in.
-
vanpee jelle
- Quadracer

-
jimmy-raptor
- Easy Quadrider