Prijs per werkuur
Prijs per werkuur
Mijn blok gaat eind deze week binnen. Ik heb een groot aantal dingen die vervangen moeten worden (oliepomp, tuimelaars, nokkenas,...). Het is heel raar, maar het blok heeft geen smering gehad en daardoor is ie in de cilinderkop vastgelopen. Ik ben reeds bij een goed, maar oud, technieker geweest en die zei me dat 1 van de tuimelaars in de cilinderkop volledig vastzit en hij het er zelf niet uitkrijgt (ondanks zijn grote kennis van mechanica). Nu ben ik dus genoodzaakt om bij een officieel dealer te gaan. Kostprijs van de onderdelen hebben ze mij al kunnen geven, maar werkuren moeten er nog bijgeteld worden. Rond wat prijs schommelen die uren ongeveer? Is het in principe mogelijk om op voorhand een vaste prijs af te spreken wat het totaalplaatje mij gaat kosten zodat ik achteraf niet voor onaangename verrasingen kom te staan. Zijn er misschien personen die dit soort van situatie al eens meegemaakt hebben en hoe hebben zij dit opgelost?
-
albrecht
- Quadrider

- Berichten: 347
- Lid geworden op: vr 03 jun, 2005 11:09
- Locatie: De kustlijn van Ramsel
Voor 30 euro per uur kun je gene goede gast aan't werk zettenFLIPmode schreef:Vroeger was dat in een garage rond de 1250 bf/uur, dus een 30 eurootjes denk ik.
laat motor gelijk volledig reviseren ben je van alles af.
http://forum.extreme4x4.be - join us !
Is zelf doen geen optie? Nu gaat misschien de reactie komen, ik kan dit niet ofzo, maar bijleren kan toch geen kwaad? Het is toch kapot dus erger maken zul je niet doen... 
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Teun en Kris, jullie hebben gelijk. Zelf doen is wel een optie. En het is helemaal niet van 'ik kan het niet'. Integendeel, ik zou niet liever willen dan er zelf aan te beginnen. Het grootste probleem wat ik heb is tijd
. Die ontbreekt bij mij volledig om er zelf stap voor stap aan te beginnen. En tijd maken is meestal gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het moet ook daadwerkelijk kunnen en dat is voor mij niet echt mogelijk. Daarnaast ontbreekt het juiste gereedschap ook (nog). Ik heb ondertussen toch nog iemand gevonden die mij verder wilt helpen. Morgen ga ik naar die persoon toe en dan zal ik eens zien of hij het verder kan afhandelen. Moest dit niet lukken, dan zal een erkend werkman de enige oplossing zijn. Jammer maar helaas... 
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Persoonlijk laat ik niet de eerste de beste aan een motorblok prutsen, voor mij liever 10 € per uur extra dan brokken na 5 uur, dat kost je nog meer finaal. Denk dat rond de 45-50 € correcte prijs is.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
- FLIPmode
- Quadracer

- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Zeker! Gaan met die banaan, hier opt forum is altijd wel raad te vinden als ge eens in de shit zit. En stillekes aan komt dat in orde, én ge kent uwe quad vanbinnen en vanbuiten.KrisZ400 schreef:Is zelf doen geen optie? Nu gaat misschien de reactie komen, ik kan dit niet ofzo, maar bijleren kan toch geen kwaad? Het is toch kapot dus erger maken zul je niet doen...
Maar als ge geen tijd hebt om deraan te werken hoop ik toch dat ge tijd hebt om ermee te rijden, anders heeft het toch geen nut.?
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Trust me Nicolas, degene wat ik heb is echt niet de eerste de beste hoor. Heb van deze persoon al heel goede commentaren gehad.
@ Flipmode: Ik denk dat die quad hier nu al bijna 8 maanden stilstaat. Het is er nog altijd niet van gekomen hem in orde te laten maken. Met de zomer in aantocht wil ik er toch weer wat werk van maken. En is het niet om zelf mee te rijden, dan ga ik hem verkopen. Ik wil hem nu gewoon kost wat kost volledig terug in orde hebben, dus met nieuwe stukken en alles erbij.
Ik ben dus vandaag bij die persoon langsgeweest en om jullie een beeld te geven wat er juist is gebeurd en nog moet gebeuren, hierbij de tekening:

Op één of andere manier is het rood omcirkelde stukje in mijn cilinderkop afgebroken. Aangezien daar normaal schroefdraad in zat om hem eruit te halen, moeten we nu eerst een manier vinden om dat te fixen. Zijn voorstel was ofwel proberen er een draad in te tappen en hem zo terug eruit te krijgen. Moest dit niet lukken, aangezien hij SERIEUS vastzit, dan wil hij langs de andere kant een gaatje boren in de cilinder om hem er zo uit te krijgen/kloppen. Dit gaatje kan dan achteraf getapt worden ( hoe dik is de wand van een cilinderkop ongeveer. Weet iemand dit?), en met een schroefje dicht gemaakt worden. Moest de wand niet dik genoeg zijn, dan last hij het stuk er gewoon terug aan. Dat is een beetje de situatie voor het moment.
@ Flipmode: Ik denk dat die quad hier nu al bijna 8 maanden stilstaat. Het is er nog altijd niet van gekomen hem in orde te laten maken. Met de zomer in aantocht wil ik er toch weer wat werk van maken. En is het niet om zelf mee te rijden, dan ga ik hem verkopen. Ik wil hem nu gewoon kost wat kost volledig terug in orde hebben, dus met nieuwe stukken en alles erbij.
Ik ben dus vandaag bij die persoon langsgeweest en om jullie een beeld te geven wat er juist is gebeurd en nog moet gebeuren, hierbij de tekening:

Op één of andere manier is het rood omcirkelde stukje in mijn cilinderkop afgebroken. Aangezien daar normaal schroefdraad in zat om hem eruit te halen, moeten we nu eerst een manier vinden om dat te fixen. Zijn voorstel was ofwel proberen er een draad in te tappen en hem zo terug eruit te krijgen. Moest dit niet lukken, aangezien hij SERIEUS vastzit, dan wil hij langs de andere kant een gaatje boren in de cilinder om hem er zo uit te krijgen/kloppen. Dit gaatje kan dan achteraf getapt worden ( hoe dik is de wand van een cilinderkop ongeveer. Weet iemand dit?), en met een schroefje dicht gemaakt worden. Moest de wand niet dik genoeg zijn, dan last hij het stuk er gewoon terug aan. Dat is een beetje de situatie voor het moment.


