Prijs per werkuur

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Prijs per werkuur

Bericht door Domi »

Mijn blok gaat eind deze week binnen. Ik heb een groot aantal dingen die vervangen moeten worden (oliepomp, tuimelaars, nokkenas,...). Het is heel raar, maar het blok heeft geen smering gehad en daardoor is ie in de cilinderkop vastgelopen. Ik ben reeds bij een goed, maar oud, technieker geweest en die zei me dat 1 van de tuimelaars in de cilinderkop volledig vastzit en hij het er zelf niet uitkrijgt (ondanks zijn grote kennis van mechanica). Nu ben ik dus genoodzaakt om bij een officieel dealer te gaan. Kostprijs van de onderdelen hebben ze mij al kunnen geven, maar werkuren moeten er nog bijgeteld worden. Rond wat prijs schommelen die uren ongeveer? Is het in principe mogelijk om op voorhand een vaste prijs af te spreken wat het totaalplaatje mij gaat kosten zodat ik achteraf niet voor onaangename verrasingen kom te staan. Zijn er misschien personen die dit soort van situatie al eens meegemaakt hebben en hoe hebben zij dit opgelost?
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Vroeger was dat in een garage rond de 1250 bf/uur, dus een 30 eurootjes denk ik.
laat motor gelijk volledig reviseren ben je van alles af. :duimhoog:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
albrecht
Quadrider
Quadrider

Bericht door albrecht »

FLIPmode schreef:Vroeger was dat in een garage rond de 1250 bf/uur, dus een 30 eurootjes denk ik.
laat motor gelijk volledig reviseren ben je van alles af. :duimhoog:
Voor 30 euro per uur kun je gene goede gast aan't werk zetten
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

omdat ik alles zelf doe heb ik daar ook nie zoveel verstand meer van :lol:
Maar dan kan die zich al een beetje voorbereiden :wink:
Wild & Wicked
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

reken met 50 euro per uur
White LTZ-450 - powered by MSD -
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

Fré schreef:reken met 50 euro per uur
ja ik denk dat het daar ook gaat tegen liggen
ik heb overlaatst bij mij in't stad in de shop gevraagd en daar was het bijna 45 euro zonder btw!
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Tussen de € 50 en de € 60 denk ik.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Hmm, zijn er hier geen mensen die me kunnen verder helpen? Als ik dat moet laten doen, ben ik aan werkuren alleen al €600 kwijt :roll: .
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

Is zelf doen geen optie? Nu gaat misschien de reactie komen, ik kan dit niet ofzo, maar bijleren kan toch geen kwaad? Het is toch kapot dus erger maken zul je niet doen... :applaus:
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Werkplaatshandleidingen zijn echt stap voor stap en met de juiste tools kun je veel meer zelf dan je denkt!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Teun en Kris, jullie hebben gelijk. Zelf doen is wel een optie. En het is helemaal niet van 'ik kan het niet'. Integendeel, ik zou niet liever willen dan er zelf aan te beginnen. Het grootste probleem wat ik heb is tijd :) . Die ontbreekt bij mij volledig om er zelf stap voor stap aan te beginnen. En tijd maken is meestal gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het moet ook daadwerkelijk kunnen en dat is voor mij niet echt mogelijk. Daarnaast ontbreekt het juiste gereedschap ook (nog). Ik heb ondertussen toch nog iemand gevonden die mij verder wilt helpen. Morgen ga ik naar die persoon toe en dan zal ik eens zien of hij het verder kan afhandelen. Moest dit niet lukken, dan zal een erkend werkman de enige oplossing zijn. Jammer maar helaas... :cry:
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

hey Domi,

Is dat voor je warrior ?
Anders moet je eens mailen naar Leduc in Zepperen, die hebben nog een volledige motor in onderdelen liggen.
Kan je een stuk schelen in prijs (als ze nog goed is ten minste).
En je kan het daar eventueel laten overbouwen.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Persoonlijk laat ik niet de eerste de beste aan een motorblok prutsen, voor mij liever 10 € per uur extra dan brokken na 5 uur, dat kost je nog meer finaal. Denk dat rond de 45-50 € correcte prijs is.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

KrisZ400 schreef:Is zelf doen geen optie? Nu gaat misschien de reactie komen, ik kan dit niet ofzo, maar bijleren kan toch geen kwaad? Het is toch kapot dus erger maken zul je niet doen... :applaus:
Zeker! Gaan met die banaan, hier opt forum is altijd wel raad te vinden als ge eens in de shit zit. En stillekes aan komt dat in orde, én ge kent uwe quad vanbinnen en vanbuiten.
Maar als ge geen tijd hebt om deraan te werken hoop ik toch dat ge tijd hebt om ermee te rijden, anders heeft het toch geen nut.? :wink:
Wild & Wicked
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Trust me Nicolas, degene wat ik heb is echt niet de eerste de beste hoor. Heb van deze persoon al heel goede commentaren gehad.

@ Flipmode: Ik denk dat die quad hier nu al bijna 8 maanden stilstaat. Het is er nog altijd niet van gekomen hem in orde te laten maken. Met de zomer in aantocht wil ik er toch weer wat werk van maken. En is het niet om zelf mee te rijden, dan ga ik hem verkopen. Ik wil hem nu gewoon kost wat kost volledig terug in orde hebben, dus met nieuwe stukken en alles erbij.

Ik ben dus vandaag bij die persoon langsgeweest en om jullie een beeld te geven wat er juist is gebeurd en nog moet gebeuren, hierbij de tekening:

Afbeelding

Op één of andere manier is het rood omcirkelde stukje in mijn cilinderkop afgebroken. Aangezien daar normaal schroefdraad in zat om hem eruit te halen, moeten we nu eerst een manier vinden om dat te fixen. Zijn voorstel was ofwel proberen er een draad in te tappen en hem zo terug eruit te krijgen. Moest dit niet lukken, aangezien hij SERIEUS vastzit, dan wil hij langs de andere kant een gaatje boren in de cilinder om hem er zo uit te krijgen/kloppen. Dit gaatje kan dan achteraf getapt worden ( hoe dik is de wand van een cilinderkop ongeveer. Weet iemand dit?), en met een schroefje dicht gemaakt worden. Moest de wand niet dik genoeg zijn, dan last hij het stuk er gewoon terug aan. Dat is een beetje de situatie voor het moment.
Plaats reactie