ltr 450

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Gootste probleem bij de LTR is de versenllingsbak, piston lijkt wel ok. Daar is nog niet veel mee gebeurd. TRX zit ook met versnellingsbakprobleem en yfz moet toch vrij regelmatig piston hebben. Allemaal compeititiequads dus, ik zou voor de R700 gaan.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

AlfA schreef:Ik rij zelf met een LTR, en moet zeggen dat het allemaal nogal meevalt
op 60-70 uur is mijn blok open geweest (probleem met versnellingsbak), toen hebben we de zuiger bekeken en die was nog als nieuw, intussen zit ik toch ook ergens aan de 120u denk ik, met de eerste zuiger.

En sinds enkele maanden rijd ik alléén op de baan, met originele tandwielen (dit ga ik wel nog aanpassen). Ik heb 't me nog geen dag beklaagd. Het is dus heel wat je ervan verwacht, en wat je eraan wil uitgeven. Een LTR heeft meer onderhoud nodig, dat klopt, maar als je dat onderhoud ook regelmatig doet (Om de 3 rijweekends nieuwe olie/oliefilter, elke rit luchtfilter zuivermaken), dan ga je er lang plezier aan hebben.
Maar dan moet je dat ook daadwerkelijk doen he Erwin :lol:

Ltr450 is goed maar gebruik hem voor wat hij gemaakt is, cross.

Ik zou voor de raptor 700 gaan :tongduim:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
sterckx johan
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door sterckx johan »

maar waarom perse die raptor mijn oog en mijn gevoelns vieln op de ltr 450 maar als jullie zeggen dat hij niet zo goed is om op de weg en boswegen te doen welke quad is dan beter buiten een raptor had ook gedacht aan een ltz 400 maar ik heb bang dat die te weinig trekkracht gaat hebben en dat ik hem te rap ga beu zijn en moet ik dan eventueel de tandwielen op die ltz 400 veranderen of niet ?
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

Met een Z400 ga je toch snel tekortkomen denk ik als je ermee op de baan rijd. Is echt een zeer goede quad maar mist toch dat ietsje meer pit. Mits wat sleutelwerk zou dat eventueel wel op te lossen zijn. Als je ni echt voor Raptor bent heb je ni veel keuze meer dan voor de Z400 te gaan of eventueel nog de KFX700 van Kawa maar die is naar mijn mening iets te lomp zwaar.
sterckx johan
Toeschouwer
Toeschouwer

ja daarom dat ik koos voor de ltr?

maar is er veel verschil tussen een ltz400 en een raptor 700 van trekkracht enzo
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

sterckx johan schreef:ja daarom dat ik koos voor de ltr?

maar is er veel verschil tussen een ltz400 en een raptor 700 van trekkracht enzo
De LTR is echt wel onderhoudsgevoelig en daarom is het toch beter om voor de Raptor te gaan, mijn mening. Ik reed heel graag met de LTR maar had altijd in het achterhoofd dat ik al 5 of 6 uren gereden had en dat het weer onderhoudstijd was.
Bij de Raptor moet je dat ook doen maar niet zo snel en doordat de motor niet zo opgepept is heb je minder kans op 'brokken'. Het verschil tussen een Z400 en Raptor 700 is wel duidelijk merkbaar. Een vriend van me heeft mijn Z400 overgekocht en nu rijd ik toch al een tijdje met de 700 en overlaatst eens met de Z400 gereden en het was precies of er zat geen pit in diene quad. Aan u de keuze maar als je Z400 moet vooruit gaan zal je toch moeten investeren in de motor, dynojet en uitlaat is zeker al een must.
den dj
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door den dj »

sterckx johan schreef:maar waarom perse die raptor mijn oog en mijn gevoelns vieln op de ltr 450 maar als jullie zeggen dat hij niet zo goed is om op de weg en boswegen te doen welke quad is dan beter buiten een raptor had ook gedacht aan een ltz 400 maar ik heb bang dat die te weinig trekkracht gaat hebben en dat ik hem te rap ga beu zijn en moet ik dan eventueel de tandwielen op die ltz 400 veranderen of niet ?
Heb mijn Z-400 nu al 1.5 jaar en kan me nog altijd bekoren kwa trekkracht en snelheid ,daar niet van ,maar ja een R700 zal wel "plezanter" rijden zijn ,zeker kwa koppel denk ik
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
sterckx johan
Toeschouwer
Toeschouwer

wat bedoel je turboboy met na 5 a 6 uur rijden en dan weer een onderhoud
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Onderhoud (wisselen van olie en filter) moet je op de zelfde tijdstippen doen bij raptor als LTR.

Dit is op het moment als de smerings eigenschappen van de olie vermindert en deze zal niet verschillen tussen quads.

Ltr-450 rijdt hier in België ongeveer een dik jaar rond en er zijn er al verschillende met meer dan 100 uur op de teller. Hier en daar zijn er een paar die probs hebben met de vitesse pook (interne bevestiging) hier is trouwens een oplossing voor.
Voor de rest zeer weining met problemen.

Je zal de piston eerder moeten vervangen van de ltr dan van de raptor dat is correct maar voor de rest voorzie ik niet meer onderhoud.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

Om goed te zijn moet je bij een LTR rapper de olie veranderen dan bij een Raptor, denk dat dat komt omdat de motor meer toeren maakt en de compressie ook veel hoger ligt van de LTR dan van de Raptor
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

in mijn ogen niet zulle dimi om de drie ritten verse olie en filter wat kost dat nu of da da nu nen rappy of ltr is,
3rij dagen verse olie en niet van dienen brol hé goeie ophieten
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

de kwaliteit van de olie speelt natuurlijk ook een belangrijke rol, da ga je mij ni horen zeggen. Eigenlijk heeft iedereen hier een andere mening over over hoeveel uren en zo. Denk dat je best je olie regelmatig moet veranderen en checken dat ze nog vettig genoeg is en zo. Hoe sneller je ze veranderd hoe minder kwaad het kan voor de motor maar dat is logisch natuurlijk
DBM PERFORMANCE
Plaats reactie