voorbocht kfx/z400 zelf maken
voorbocht kfx/z400 zelf maken
ik zou zelf een voorbocht in inox willen maken voor men kfx400
kan er mij hier iemand mee helpen of tips geven ivm:maten,diameters,plooien?
ik zit nu met een doma demper en een tm36carbu
(zou die voorbocht ook verschil maken)
kan er mij hier iemand mee helpen of tips geven ivm:maten,diameters,plooien?
ik zit nu met een doma demper en een tm36carbu
(zou die voorbocht ook verschil maken)
Ik ben nu ook een pijp aan het maken van rvs. Welke rvs soort het is weet ik helaas niet.
Wand dikte van de pijp is 1,8 mm. Weet ook niet of je in deze dikte veel mag afweken vanwege de hitte enz.
Heb deze pijp geprobeerd te buigen met een machine maar lukt niet, want krijg dan een vouw erin.
Komt door verkeerde materiaal en wand is te dun om goed te buigen.
Kan wel maar heb je andere machines weer nodige die de binnenkant van de pijp opvullen, zodat die niet knikt.
Heb nu stukjes pijp en las die aan elkaar. Is iets minder vanwege weerstand binnen in, maar meeste pijpen is hier en daar wel gelast dus zo extreem veel mag dat niet uitmaken.
Weet niet welke machines jij tot je beschikking hebt en materialen weet ik niet wat je het beste kan nemen.
Zou in ieder geval wat nemen dat niet roest.
Wand dikte van de pijp is 1,8 mm. Weet ook niet of je in deze dikte veel mag afweken vanwege de hitte enz.
Heb deze pijp geprobeerd te buigen met een machine maar lukt niet, want krijg dan een vouw erin.
Komt door verkeerde materiaal en wand is te dun om goed te buigen.
Kan wel maar heb je andere machines weer nodige die de binnenkant van de pijp opvullen, zodat die niet knikt.
Heb nu stukjes pijp en las die aan elkaar. Is iets minder vanwege weerstand binnen in, maar meeste pijpen is hier en daar wel gelast dus zo extreem veel mag dat niet uitmaken.
Weet niet welke machines jij tot je beschikking hebt en materialen weet ik niet wat je het beste kan nemen.
Zou in ieder geval wat nemen dat niet roest.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
-
- Toeschouwer
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 11:41
- Locatie: Aan samenvloeing van Leie en Schelde
Meet de bestaande op en neem zelfde diameter en wanddikte
opgelet inox is taaier als staal en kan minder goed tegen trillingen!
geen gereedschap gebruiken die reeds voor staal (ijzer) is gebruikt
daar de ijzerdeeltjes die zich in het gereedschap bevinden kunnen
zich afzetten op de inox en oppervlaktecorrosie veroorzaken.
Meest gemaakte fout op gereedschap gebied zijn vijlen, zagen, poliermiddelen.
Niet iedereen heeft een setje voor staal en inox.
Hope I helped.
opgelet inox is taaier als staal en kan minder goed tegen trillingen!
geen gereedschap gebruiken die reeds voor staal (ijzer) is gebruikt
daar de ijzerdeeltjes die zich in het gereedschap bevinden kunnen
zich afzetten op de inox en oppervlaktecorrosie veroorzaken.
Meest gemaakte fout op gereedschap gebied zijn vijlen, zagen, poliermiddelen.
Niet iedereen heeft een setje voor staal en inox.
Hope I helped.
Zou beter kunnen zijn, maar dat hoeft niet perse. Ligt eraan of je boven of onderin meer power wil.
Zou je de maten van iemand anders moeten opmeten van een aftermarket uitlaat.
Bij mij raptor werd de voorbocht inderdaad dikker.
Zou je de maten van iemand anders moeten opmeten van een aftermarket uitlaat.
Bij mij raptor werd de voorbocht inderdaad dikker.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk