Wat tanken jullie?
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
-
- Quadrunner
- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 23 sep, 2006 16:30
- Locatie: Midden nederland
- Contacteer:
meestal geven ze op wat het minimum is wat je mag tanken, bijvoorbeeld in mijn handleiding van mijn Z400 staat om minimaal een octaan gehalte van 85 te gebruiken, en dat loodhoudende benzine zonder alcohol ook mag maar dat met loodvrije uw bougie langer meegaat
ohja en ik tank 98, in het begin ook 95 maar merkte het verschil met 98 ook wel
ohja en ik tank 98, in het begin ook 95 maar merkte het verschil met 98 ook wel
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
Enige verklaring hierop is te geven dat Yamaha de injektie/ontsteking aardig onder controle heeft..de compressie is vrij hoog(voor zo`n lummel van een zuiger).,Dat ze een pingelsensor gebruiken moet haast dan wel,en door de 98 kan de computer de ontsteking iets vroeger zetten(het zelfontbrand niet zo gauw als een lager octaangehalte),en dat levert iets meer vermogen op.yamahakodiak schreef:vandaag 98 getankt hij is aan de voorkant niet meer omlaag te houden
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
De handleiding van de CF-Moto 500 A schrijft alleen "unleaded" voor.
Ik rij altijd op de weg en met standaard benzine gaat het rap zat.
Mijn leverancier adviseert 4 x normaal en daarna 1 keer V-power te tanken.
Dit telkens weer doen. Met een gemiddeld verbuik van 1:10 is dat ook iets
aardiger voor de knip...
Ik rij altijd op de weg en met standaard benzine gaat het rap zat.
Mijn leverancier adviseert 4 x normaal en daarna 1 keer V-power te tanken.
Dit telkens weer doen. Met een gemiddeld verbuik van 1:10 is dat ook iets
aardiger voor de knip...
-
- Quadfanaat
- Berichten: 70
- Lid geworden op: za 23 jun, 2007 17:54
Benzine
Ik zou er euro 100 in doen van shell v-power.
Groetjes Vincent
Groetjes Vincent
ik heb laatst vpower in m'n minibike gedaan en smering 1:35, normaal gewoon 95 smering brommer + scheut olie (ongeveer 1:35)
om eerlijk te zijn liep hij alleen maar slechter:S
zal wel komen omdat hij dan anders afgesteld moet worden.
normaal trekt hij namelijk zo een wheely, nu nie:S
maar 95 is ook gewoon benzine, gooien het in alle motoren/auto's alleen als de motor zwaar moet trekken kopen we soms 98.
volgens mij zit het verschil hem tussen de oren (iemand testbank verschillen?).
t zal wel wat schelen, maar niet echt dat je vermogen ineens omhoog schiet.
gr
ps die 3% octaan? is weinig verschil he?
om eerlijk te zijn liep hij alleen maar slechter:S
zal wel komen omdat hij dan anders afgesteld moet worden.
normaal trekt hij namelijk zo een wheely, nu nie:S
maar 95 is ook gewoon benzine, gooien het in alle motoren/auto's alleen als de motor zwaar moet trekken kopen we soms 98.
volgens mij zit het verschil hem tussen de oren (iemand testbank verschillen?).
t zal wel wat schelen, maar niet echt dat je vermogen ineens omhoog schiet.
gr
ps die 3% octaan? is weinig verschil he?
opzoek naar mooie brommerquad
TOMOS TO KOOP
TOMOS TO KOOP
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer: