Hey,
Ik heb een vraagje. Wie weet hoe je het makkelijkste iets kan koppelen aan je site waar je mensen fotos kan laten uploaden en er wat info kan laten bijzetten?
Het zit zo: mensen kunnen naar mij iets sturen om dingen te koop te zetten op mijn website. Ik krijg dat dan aan, en ik zet die fotos om en plaats ze op een pagina en daar zet ik dan hun info bij. En dan maak ik op andere plaats op de site een link. Maar voor 5, 6 ofzo ging dat, maar ik krij nu veel meer vraag en den tijd is er niet altijd om het te doen en eigelijk is het veel werk als ik er iets deftig van wil maken.
Maar nu vind ik het erg dat het maar blijft liggen terwijl die mensen zitten te wachten uiteraard.
Ik had al gedacht over zon forum gelijk hier voor enkel en alleen hun spullen te koop te zetten, maar ik heb een poging gedaan maar mijn knennis van zon zaken is zo goed als nihil.
Het "leuk" zou zijn als ik iets op poten zou kunnen krijgen waar mensen max 4 fotos kunnen zetten uit hun eigen en daar 1 tekstkadertje bij waarin da ze het dan kunnen beschrijven en hun contactgegevens knn achterlaten...
MAAR, iemand idee hoe DAT moet?
Alvast bedankt!
vraagje ivm "uploaden foto"
Update:
Heb een vraagje
Via mijn site kan je quads en dergelijke te koop zetten, maar omdat ik er daar niks van ken, laat ik de mensen een mail naar mij sturen en ik moet da er dan allemaal zelf opzetten. Nu int begin was da te doen, maar er komen meer en meer aanvragen binnen en kan da nimmer bijhouden. Nu was mijn vraag of je zo een systeem kon maken gelijk ebay of kapaza. Wel veel kleiner natuurlijk, maar het principe van dat de mensen zelf hun fotos kunnen uploaden, bijvoorbeeld max 4 en dat ze zelf er wat tekst bijzetten.
Of is er iemand die een beter ideetje heeft? En je mag ook je eventuele prijs vermelden. Het is gewoon zo dat het gelijk nu niet verder kan, dat de mensen het zelf er maar opzetten, maaaaar dat ik wel overzicht kan blijven houden, bijvoorbeeld eerst toestemming moet geven, niet dat er rare dingen komen op te staan.
Mercikes alvast
Heb een vraagje
Via mijn site kan je quads en dergelijke te koop zetten, maar omdat ik er daar niks van ken, laat ik de mensen een mail naar mij sturen en ik moet da er dan allemaal zelf opzetten. Nu int begin was da te doen, maar er komen meer en meer aanvragen binnen en kan da nimmer bijhouden. Nu was mijn vraag of je zo een systeem kon maken gelijk ebay of kapaza. Wel veel kleiner natuurlijk, maar het principe van dat de mensen zelf hun fotos kunnen uploaden, bijvoorbeeld max 4 en dat ze zelf er wat tekst bijzetten.
Of is er iemand die een beter ideetje heeft? En je mag ook je eventuele prijs vermelden. Het is gewoon zo dat het gelijk nu niet verder kan, dat de mensen het zelf er maar opzetten, maaaaar dat ik wel overzicht kan blijven houden, bijvoorbeeld eerst toestemming moet geven, niet dat er rare dingen komen op te staan.
Mercikes alvast
omdat hier dan toch niemand op reageert, een volgende vraag :
Als "oplossing" zou ik een forum willen starten waarin ik bijvoorbeeld 5 onderwerpen maak:
QUADS
CAMION/CARAVAN/REMORK/CAMPER
ONDERDELEN
VARIA
EETFESTIJNEN
Daarin kan men dan zijn/haar desbetreffend aanbod zetten en kan men erover "praten".
Het liefst van al zou ik nadat men het aanbod gepost heeft, direkt er een slotje opzetten, zodat er geen onnodige/te veel reacties opkomen. Vanaf dan moeten ze maar pb'en of mailen.
Zo blijft het proper.
Nu heb ik phpBB gedownload maar al bij het eerste ding zit ik vast
Ik snap echt niet wat ze bedoelen met database. Ik bedoel, wat moet je daar schrijven?
Ik zal waarschijnlijk nadien nog meer vragen hebben
http://img235.imageshack.us/img235/7039 ... ng1lj5.png
Als "oplossing" zou ik een forum willen starten waarin ik bijvoorbeeld 5 onderwerpen maak:
QUADS
CAMION/CARAVAN/REMORK/CAMPER
ONDERDELEN
VARIA
EETFESTIJNEN
Daarin kan men dan zijn/haar desbetreffend aanbod zetten en kan men erover "praten".
Het liefst van al zou ik nadat men het aanbod gepost heeft, direkt er een slotje opzetten, zodat er geen onnodige/te veel reacties opkomen. Vanaf dan moeten ze maar pb'en of mailen.
Zo blijft het proper.
Nu heb ik phpBB gedownload maar al bij het eerste ding zit ik vast
Ik snap echt niet wat ze bedoelen met database. Ik bedoel, wat moet je daar schrijven?
Ik zal waarschijnlijk nadien nog meer vragen hebben
http://img235.imageshack.us/img235/7039 ... ng1lj5.png
Je moet op je server een database aanmaken en daar de gegevens van invullen. Vanuit Plesk of Cpanel (of wat jouw host gebruikt) kan je een nieuwe MySQL database aanmaken, mogelijk vanuit phpMyAdmin.
Laat me weten wat voor beheerspaneel je hebt (Plesk, Cpanel of andere) en dan leg ik het gedetailleerder uit.
Standaard zit er volgens mij geen upload systeem in phpBB, dus de mensen zullen hun foto's op een andere site moeten zetten. Je kan wel een modificatie downloaden om dit mogelijk te maken, of gewoon met SMF werken bv.
Laat me weten wat voor beheerspaneel je hebt (Plesk, Cpanel of andere) en dan leg ik het gedetailleerder uit.
Standaard zit er volgens mij geen upload systeem in phpBB, dus de mensen zullen hun foto's op een andere site moeten zetten. Je kan wel een modificatie downloaden om dit mogelijk te maken, of gewoon met SMF werken bv.
thnx alfredo maar het blijft chinees voor mij
Ik zou het willen doen voor de bqr-site, heb dare alleen ftp gegevens van en zou begot niet weten waar ik daar een database moet vinden ofzo...
Cpanel (her)ken ik, dat heb ik blijkbaar voor mijn eigen persoonlijke website...
Maar of dat de bqr site dat heeft, weet ik niet. Kan ik dat ergens zien?
En wat is SMF?
Zou jij dat anders voor mij in orde willen maken? Zoja, dan geef je me maar een seintje via PB inclusief hoeveel je er voor vraagt.
Zoniet, zowiezo bedankt om mij te helpen en veel geduld te moeten hebben. Want wil het wel zelf proberen met de nodige hulp maar dat gaat wat tijd en geduld vragen van de andere zijde
Ik zou het willen doen voor de bqr-site, heb dare alleen ftp gegevens van en zou begot niet weten waar ik daar een database moet vinden ofzo...
Cpanel (her)ken ik, dat heb ik blijkbaar voor mijn eigen persoonlijke website...
Maar of dat de bqr site dat heeft, weet ik niet. Kan ik dat ergens zien?
En wat is SMF?
Zou jij dat anders voor mij in orde willen maken? Zoja, dan geef je me maar een seintje via PB inclusief hoeveel je er voor vraagt.
Zoniet, zowiezo bedankt om mij te helpen en veel geduld te moeten hebben. Want wil het wel zelf proberen met de nodige hulp maar dat gaat wat tijd en geduld vragen van de andere zijde