Duidelijke wetgeving quads

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...

Ben jij voor of tegen een duidelijke wetgeving?

Alles laten zoals het nu is.
32
84%
Een duidelijke wetgeving is nodig, ook al kan dit in ons nadeel zijn.
6
16%

Totaal aantal stemmen: 38

cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Een hobby die door de overheid als hinderlijke sport wordt omschreven zal met een duidelijke wetgeving onze hobby niet in een beter daglicht brengen.

Jammer genoeg
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
the dogg raptor
Quadrider
Quadrider

Bericht door the dogg raptor »

cyberdrone schreef:oeps ik ben hier presies één van de enige die hier wat duidelijkheid over wil ..

Ik denk dat het niet slecht zou zijn om (ivm rijbewijs) wat meer duidelijkheid over te hebben, alsook zou een keuring misschien niet slecht zijn? T'is misschien goed voor je eigen veiligheid, niet iedereen weet problemen aan zijn quad op te sporen. En voor de geluidsnorm van uitlaten ben ik ook niet boos ..

Ik besef goed dat het me misschien meer geld gaat kosten en zuur gaat opbreken moest het ooit zo ver komen, maar 'better safe then sorry' zou ik zeggen...en ik denk dat het the 'lost boys' die hun geen **** van een ander aantrekken een beetje gaat inperken, en wie weet kan het op die manier onze hobby in een beter daglicht brengen.
ik ben maar met een ding eens met u en da is dat een rijbewijs mss niet slecht zou zijn.
maar dat een uitlaat beter zou zijn voor uw veiligheid dat begrijp ik niet goed. en voor degene wie hem lager en breder wil leggen is toch ook beter ivm wegligging.
een standaard quad durft nogal snel omkantelen dat heb je dan ook nie meer.

en een quad kost zo al veel geld ook nadat je hem gekocht heb. dus het zo laten denk ik da het beste zou zijn.

greetz
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

cyberdrone schreef:oeps ik ben hier presies één van de enige die hier wat duidelijkheid over wil ..

Ik denk dat het niet slecht zou zijn om (ivm rijbewijs) wat meer duidelijkheid over te hebben, alsook zou een keuring misschien niet slecht zijn? T'is misschien goed voor je eigen veiligheid, niet iedereen weet problemen aan zijn quad op te sporen. En voor de geluidsnorm van uitlaten ben ik ook niet boos ..

Ik besef goed dat het me misschien meer geld gaat kosten en zuur gaat opbreken moest het ooit zo ver komen, maar 'better safe then sorry' zou ik zeggen...en ik denk dat het the 'lost boys' die hun geen **** van een ander aantrekken een beetje gaat inperken, en wie weet kan het op die manier onze hobby in een beter daglicht brengen.
Bij mijn weten is het duidelijk ivm een rijbewijs. Gewoon autorijbewijs !
Iemand die wat ervaring heeft met een auto, zou slim genoeg moeten zijn om veilig en rustig met een quad te kunnen rijden, en anders zal hij het wel voelen !

Op een keuring gaan ze echt niet alle problemen opsporen,en ze zeker niet herstellen, wel 2keer betalen,haja je gaat u moeten laten herkeuren ! lijkt me beter u quad een binnen te doen bij uw dealer voor groot nazicht !

een sport uitlaat kan best,maar sommige zijn te. zie maar naar de motto wereld,die sportuitlaten zijn veel stiller tov enkele jaren terug, en die mensen gaan ook niet naar de keuring.
Dus rijgedrag beetje aanpassen in de bewoonde wereld of sparkarestor...
Als iedereen zorgt dat zijn quad wat in orde is van lichten en dergelijken zal het zonder de nieuwe regels ook wel lukken zeker !
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

ik merk dat van die uitlaten al bij ons in de groep, in het begin bijna iedereen een FP zonder demper en nu heeft al bijna iedereen terug zijn originele uitlaat erop zitten omdat ze het geluid moe zijn (het te fel geluid) dus met sommigen gaat het nog goed komen zo :mrgreen:

voor mij hoeft er ook geen bijkomende wetgeving, als ik zie wat het mijn auto nu al gekost heeft, pffff ik ging al enkele jaren naar de keuring zonder probleem, telkens goed gekeurd alleen een tuning vermelding op papier en nu :verymad: :verymad: :duimlaag: triestig is het gewoon
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Idd, een keuring kan je natuurlijk wel geld gaan kosten (heb het ook al 2 jaar na elkaar aan mijn cohones dat ik mijn wagen kan laten herkeuren), zeker als ge nu muggezifter hebt die tegen zijn goesting werkt :verymad: ..

Tja, k'zal mijn mening moeten herzien denk ik :? ik heb hier al menig argumenten gezien die me der dus anders doen over denken en zo een wetgeving wel eens lelijk zou kunnen tegenvallen :buig:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

als je ook maar vraagt om duidelijkheid over rijbewijs bij een quad , is dat het vuur aansteken. Nu staan de quads nog op de "achtergrond" , als er ook maar iets erover gevraagd word , gaan ze beginnen te zoekn wat ze nog allemaal kunnen erop uitvinden. Er zijn nu al kweet niet hoeveel mensen die het rot vinden dat ze daar niet meer mogen rijden en daar niet meer. Als ge wilt dat dat meer gaat gebeuren en nergens meer kunt rijden dan is dit een oplossing. Eens kijken hoe tof het dan is als er een wetgeving is , en elke keer dat je buitenrijd om een ritje te maken , houden de smurfen u aan , is daar dan plezier aan?

Bij de tuners juist hetzelfde , ze mogen niks meer , zogoed als elke keer als ze buitenkomen om naar een meeting te rijden is het van dat , worden ze aangehouden.

Een duidelijke wetgeving is de quadwereld kapot maken!
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Al de tuners die ik al op de baan heb gezien zijn van die uber rand debielen die met veel te luide muziek zich als idioten in het verkeer gedragen. Niet moeilijk dat de smurfen ze tegen houden.

Die gastjes denken echt dat de baan van hen is, ik geloof niet dat wij dat met onze quads ook doen. Wij moeten de baan niet hebben wij verkiezen een zandwegetje liefst na veel regen zodat het een moderwegentje is :tongduim:
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

Hoe denk je dat de quads worden aangezien dan ,(nu zelfs ook al) ook als jonny's die de weg verzieken , en dan zult ge de gewone burger eens horen tegen de quads . Dit gebeurd nu ook al door de ongevallen die er met quads gebeuren. Je kunt draaien en keren gelijk je wilt wij worden hetzelfde aangekeken als tuners!
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Echte tuners gaan op in hun hobby, t'zijn alleen die wanna-be's die het verpesten voor die dat het daadwerkelijk menen.
same shit differant hobby ...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Dat gevoel heb ik toch niet.

De gewone mens geeft altijd wel teken dat je trager moet rijden. :verymad:
Ik hou me altijd aan de juiste snelheid en als ze dat zo'n teken geven wordt je er wel even boos van. :duivel3:
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op ma 22 mar, 2010 05:03, 1 keer totaal gewijzigd.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Idd ik heb me zo'n boek gekocht met 50 autoroutes in België. Rustige smalle baantjes die je de omging laten zien.

Wel die die ik met mijn quad, is plezant, zijn rustige baantjes tussen velden of bossen, waar je mag rijden. :crossercool:
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Lewis schreef:Iemand die wat ervaring heeft met een auto, zou slim genoeg moeten zijn om veilig en rustig met een quad te kunnen rijden, en anders zal hij het wel voelen !
Dit vind ik echt zever, iemand die ervaring heeft met een auto kan helemaal niet met een quad rijden, laat staan dat veilig doen. Rechtdoor rijden kan iedereen, met een quad of auto, maar wacht tot ze eens moeten uitwijken voor een fietser...
Als iedereen zorgt dat zijn quad wat in orde is van lichten en dergelijken zal het zonder de nieuwe regels ook wel lukken zeker !
Als iedereen zijn gezond verstand zou gebruiken, waren er helemaal geen wetten nodig. En moesten er geen cowboys onze hobby in een slecht daglicht stellen, dan zou de publieke opinie positief zijn. Spijtig genoeg weten we beide dat dit niet het geval is...
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Ik zou het laten zoals het is.
De homologatiekits van tegenwoordig zijn volgens mij goed genoeg aangepast om veilig te zijn qua belichting, pinkers, ...
De huidige wet voorziet al dat je voertuig standaard moet zijn. Als je daar zelf dingen aan aanpast is dat op eigen risico als ze je klissen.
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

Alfredo schreef:
Lewis schreef:Iemand die wat ervaring heeft met een auto, zou slim genoeg moeten zijn om veilig en rustig met een quad te kunnen rijden, en anders zal hij het wel voelen !
Dit vind ik echt zever, iemand die ervaring heeft met een auto kan helemaal niet met een quad rijden, laat staan dat veilig doen. Rechtdoor rijden kan iedereen, met een quad of auto, maar wacht tot ze eens moeten uitwijken voor een fietser...

Dat weet ik ook wel dat het totaal anders is om het te besturen,
Maar iemand met een autorijbewijs, zou de verkeersregels toch moeten kennen, en ook beetje verstand hebben zodat hij zelf het quad rijden kan leren, of heb jij voor alles een rijschool nodig? :lol:
Plaats reactie