verboden in betekom

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
boone hans
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door boone hans »

plakaat duwtje geven en in de sloot gooien lijkt me het beste :p
mr. frauley
Quadrider
Quadrider

Bericht door mr. frauley »

ze zitten overal nu bordjes te zetten.
Bij mij thuis ook al,op een militair domein en daarlangs gaan ze een industriepark zetten(de quads en moto's zijn altijd de "grote" vervuilers in hun ogen).(er zijn al zoveel paadjes van crossers, das tog zinloss binnekort kunne we nergens meer rijden :muur:)
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op ma 22 mar, 2010 04:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Julle
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Julle »

boone hans schreef:plakaat duwtje geven en in de sloot gooien lijkt me het beste :p
Ben je daar alleen op gekomen ? :roll: Dat is pas alles kapot maken voor andere quad gebruikers ook . Zoek het verhaal maar eens op van die 3 quadrijders in Zelem die een week hun quad's zijn kwijt geweest begin dit jaar, dat hebben ze te danken aan mannen met zo een mentaliteit die jij weergeeft . :verymad:

Laat dat bord staan en rij ergens anders naartoe of als je er toch door rijd , gedraag u dan een beetje serieus en trek die gas niet helemaal open ! met een beetje redelijkheid krijg je niet iets meer gedaan :wink:
Suzuki Z400 geel
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

boone hans schreef:plakaat duwtje geven en in de sloot gooien lijkt me het beste :p
Schoon voorbeeld van de personen die onze hobby naar de botten helpen :x

Hopelijk betrappen ze u ooit eens op een overtreding, slaan je quad aan en krijg je er nog een rijverbod en boete bovenop ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op ma 22 mar, 2010 05:00, 1 keer totaal gewijzigd.
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

cobby schreef:Afbeelding

Je merkt het nu al als je komt aangereden met een normale snelheid dat de mensen denken dat je snel rijdt!
Dit valt mij ook heel erg op. Gister nog, in een 30km zone ik reed rustig in de 2 nog geen 30 maakt een vrouw die stond te praten met andere mensen z'n gebaar van minder je snelheid. Ik denk toch dat het komt door het lawaai want ik reed heel rustig.

PS, z'n bordje is makkelijk na te maken. Maak een nieuw bordje en zet je erbij
Crossen toegestaan
Voor quads en motors
1..2..3.. GO!
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Onverdraagzaamheid is ziekte van de maatschappij aan het worden---> eindeloze discussie :chagarijn:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

das het grote probleem bij quads...het geluid...
Meestal zijn degenen die een quad kopen ook nog degenen die het meest willen opvallen... waar bij geluid heel wat helpt natuurlijk.
Ik rij iedere zondag met een bende enduristen... te luid en het word vernoemd in de groep, wat me ook opvalt is dat iedereen sinds begin van dit jaar moeite doet om zo stil mogelijk te zijn, namelijk standaard dempers of dempers met een degelijke demping zodat het standaard geluidsniveau niet overschreden word. Moet ook voor balades en wedstrijden van de Spira events... Moet zeggen hoe het is,het heeft enkel positieve invloed op onze wekelijkse ritten...mens en dier reageren minder geschrikt. buiten de abnormale groen fetishisten.

Waar ik dan ziek van word op dit forum zijn vermeldingen van ik rij met open FP en die is niet te luid, of jeu! ik heb een goede yoshi steken lekker luid... proficiat voor diegenen want het zijn jullie die het kapotmaken voor een ander, je krijgt je naam op straat en je hebt je naam in het bos...
Net zoals een supermotard met open uitlaat op straat rijd worden wij vergeleken in het bos met zo een nozems...mensen zien het verschil niet. Laat een groep standaard landbouwquads voorbij rijden en een groep crossquads, het verschil gaan ze niet gezien hebben, maar wel gehoord...

Meer dan de helft hier op het forum heeft een luide uitlaat steken "waar meer vermogen uitkomt" maar de helft daarvan weet niet eens of ze aan het hendeltje moeten duwen of moeten trekken...

Als de quadrijders van ternat en omstreken dit lezen: wees op jullie hoede want er zijn controles verwacht in onze streek, respecteer de borden die er al staan al is het een mooi baantje, want heb uit betrouwbare bron dat er nog meer bordjes gaan worden gepland in de toekomst anders. Jullie hebben al veel kapotgereden in het verleden en er zijn veel mensen die er niet kunnen omlachen. Onderandere mensen van 4X4belgium en ook de endurorijders van de streek waar ik bijhoor.

greetz

ps: ik ben niet tegen quads,heb er altijd zelf gehad, maar respecteer borden, stop de situatie hoe ze nu nog is en profiteer er zo van, maak de situatie niet erger...
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Volledig gelijk Robbie ! :knikduim: Ik denk het ook zo over.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
tim1988
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

daarnet nen toer gaan doen. en ik heb goed nieuws (hoop ik) de borden zijn gewoon verdwenen ben nog aan een paar andere weggetjes gaan zien en daar waren ze ook verdwenen. :applaus: :buig: het is te hopen dat de gemeente deze zelf hebben weggehaald.
mr. frauley
Quadrider
Quadrider

Bericht door mr. frauley »

Charger69 schreef:Ja dat is ook een beetje normaal in hun ogen....
Ik ben zeker niet voor een duidelijke wetgeving voor quads! dat is vragen om problemen.
Als ze het probleem egt willen oplossen moeten ze meer parcours aanleggen i.p.v dat ze er sluiten, zo gaan er tog meer mensen in bospaadjes rijden omdat het crossparcour te ver is. Hopelijk zullen ze het na een tijd tog inzien :)
tim1988
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

De borden staan hier weer :hot:
Ik denk dat we hier binnenkort ook eens een praatje moeten doen met burgemeester.
Mijn speelterrein pakken ze niet af ookal plaatsen ze bordjes!
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Fre* »

@ Robbie

akkoord met wat je zegt, maar een R1 maakt anders ook wel een mooi standaad geluidje... net zoals een porsche of ferrari een mooi geluidje maken bij lage snelheid...
zelf mijn standaard 350 vind ik al luid als ik even hoger in toeren ga...
het geluid van de motor, daar doe je het toch deels om?
het is alleen wel een feit dat hoe graag je ook eens dat mooie geluidje laat horen hier sommige mensen helemaal niet mee gediend zijn, waarschijnlijk schuilt hier wel wat jaloesie achter ook.

een goed voorbeeld:
bij mij in de straat woont er zo een oud vrouwtje, die als er nog maar een muis voor haar deur passeert al eens komt kijken...
ik reed met standaard blaster in ons straat want er stond zo een "u snelheid is" bordje..
ik reed mijn 3de keer voorbij dat bordje en de flikken passeerden al ! al een geluk dat ik nog net de oprit kon oprijden.
maar haar kleinkinderen rijden hier wel met pocketbikes over het voetpad dag in dag uit zonder helm, maar daar wordt niets op gezegd hoor!

snap je? er zijn ook van die hypocriete mensen die gewoon klagen en zagen om op te vallen en om interessant te doen...

voor de rest heb je 100% gelijk, er zit niets anders op dan die bordjes te respecteren voor eigen bestwil en voor mede rijders...
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FlangleR »

ja geef mij mor de streets :)

ja het word erg ,het was een jaar of 3 geleden al erg,toen sprong er al eens enen voor mijn quad om van zijn bozze te maken...

heb nu gehoord dat er +- een maand geleden iemand met nen 2loop voor een quadrijder stond... zover is het gekomen dus (is ene lid van op het forum :) )

Toegevoegd na 1 minuten:
mr. frauley schreef:
Charger69 schreef:Ja dat is ook een beetje normaal in hun ogen....
Ik ben zeker niet voor een duidelijke wetgeving voor quads! dat is vragen om problemen.
Als ze het probleem egt willen oplossen moeten ze meer parcours aanleggen i.p.v dat ze er sluiten, zo gaan er tog meer mensen in bospaadjes rijden omdat het crossparcour te ver is. Hopelijk zullen ze het na een tijd tog inzien :)
schoon zwijgen moeten we doen ,want hier in belgie mogen we heel veel op gebied van quads en dus hopen dat dat blijft duren
Plaats reactie