GROOT PROBLEEM !QUAD IS NI MEE TE RIJDEN !

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
mig
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 jul, 2006 17:16

GROOT PROBLEEM !QUAD IS NI MEE TE RIJDEN !

Bericht door mig »

help jongens , ik rijdt met ne raptor 660en heb altijd met mijn baanbanden gereden , nu steek ik mijn crossbanden . en nu trekt die quad naar rechts als ik gas geef . ik rijdt in 3de en dan geef ik vol gas en die trekt naar links ni te doen . zelfs als ik gewoon mijn stuur los laat trekt hij direct naar links . als ik op mijn achterste wielen rijdt gaat hij ook naar links ben al bij 3 yamaha daelers geweest en echt niemand dat er iets van kent den ene zegt bande spanning klopt ni .( zo dom ben ik ook ni he) den andere zegt das normaal da dient voor te crosse ni voor op de baan en den 3de zegt ik kan da een beetje regelen ma da ga nooit wegzijn . nu mijne maat rijdt ook met ne 660 en die rijdt perfect recht juist op zijn achterste wielen gaat hij ook wa naar links ma da is miniem . echt jongens help ben ten einde raad heb aan die reglingskes ligge draaie vooraanda juist gezet met mijn achterse wielen niks helpt . plaese help of geef mij een nummer van iemand da echt iets van quatt kent want er zijn er echt niveel ze . thx ...
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

wat bedoel je, rijd ie naar links of 'schuift' ie naar links?
mijne maat zijne Z schuift ook alle kanten op als ie plots volle gas geeft. en van op je achterwielen rijden en scheef trekken, is bandenspanning ofwel dat je achteras schuinstaat. (als je je ketting spant, en je spant links meer dan rechts komt ze schuin te staan en krijg je dit.)
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Meest is het de bandenspanning. Zijn je banden hierdoor ook al schuin afgesleten.

Als je zeker weet dat de banden er goed uit zien en de banden spanning gelijk is moet het iets anders zijn.

Misschien wel eens een ongeluk gehad of met crossen?

Misschien is je frame krom of je achteras of a-armen.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

al eens de tierods bijgeregeld? stang die stuur verbind met wielhub
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Bericht door mx jake »

heb je er spoorverbreders op de voorwielen?
never drive faster then your angel can fly
mig
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 jul, 2006 17:16

Bericht door mig »

als ik gas geef trekt hij gewoon naar links . ik laat mijn stuur los en dan gaat hij ook naar links . banden spanning is ook in orde . ik heb spoorverbreders steken maar vroeger had ik dan ni . ook met die spoorverbreders . het zit namelijk zo ik ben over een 6maand op een betonepaleke gereden conclusie velg voor de vuilbak en band ook dus heb ik 6 maand met baanbanden gereden . ik merk niks . nu koop ik voor vooraan 2nieuwe stalen velgen + banden en mijn quad is ni mee te rijden echt ni zo zot echt onhandel baar ik heb gekeken er staat niks scheef die barekes met schroefdraad is niks aan te zien en die heb ik goe gezet ten opzichte van de achterste wielen ni dat da echt scheef stond ma toch een beetje . ik heb wel een beetje slag op mijne achterste as ma da is bijna bij elke quad , alle zo weinig toch . toch al bedankt voor de reactie.
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

slag op achteras?
ik heb nog niemand gezien met slag op achteras.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

controleer dat patje op de stuurboom is,bij de 660 durven die nog snel buigen. Dan bandenspanning is nameten en zijn de velgen die je gekocht hebt van dezelfde offset aan iedere kant? ventielen aan de buitenkant aan elke kant?

ps: dit is niet voor met jou te lachen,maar kom dit op werk regelmatig is voor, missen is menselijk.
fastrogeke
Quadrider
Quadrider
Berichten: 360
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer

Bericht door fastrogeke »

mig schreef:als ik gas geef trekt hij gewoon naar links . ik laat mijn stuur los en dan gaat hij ook naar links . banden spanning is ook in orde . ik heb spoorverbreders steken maar vroeger had ik dan ni . ook met die spoorverbreders . het zit namelijk zo ik ben over een 6maand op een betonepaleke gereden conclusie velg voor de vuilbak en band ook dus heb ik 6 maand met baanbanden gereden . ik merk niks . nu koop ik voor vooraan 2nieuwe stalen velgen + banden en mijn quad is ni mee te rijden echt ni zo zot echt onhandel baar ik heb gekeken er staat niks scheef die barekes met schroefdraad is niks aan te zien en die heb ik goe gezet ten opzichte van de achterste wielen ni dat da echt scheef stond ma toch een beetje . ik heb wel een beetje slag op mijne achterste as ma da is bijna bij elke quad , alle zo weinig toch . toch al bedankt voor de reactie.
hoe heb je de wielen afgetsteld.staan ze met een beetje uitspoor?
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408

mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar

voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

Hey, Begin maar is met de afrol afstand te meten van de achterwielen.
mig
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 jul, 2006 17:16

Bericht door mig »

ja dat patje aan de stuurboom daar ben ik nu mee bezig en die rubere stukjes ben ik nu ook aan het verandere want daar zat ook wa spel op vond ik . ik heb mijn voorste wielen afgesteld met mijn achterste heb een lange rij tegen mijn achterwiel gehouden en zo gelijk gezet door aan die barekes te draaien ma wel ni echt uit spoor . mooi gelijk recht met het achtertste .en in mijne achter as zit wa slag ma ik zeg het da is wel normaal denk ik da is bij mijne maat ook en diene rijdt recht . als ik in te lage toeren rijd tin 4 tege 30 ofzo dan slaagt da wiel ma da heeft elke quad wel denk ik thx
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

laat al uw velgen eens uitbalanceren en laat een wieluitlijning doen bij een dealer ik denk dat dat al veel zal helpen.
raptor 660 power
jancha
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 22 apr, 2007 18:24

Bericht door jancha »

Hi,

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Het probleem zit in de banden en heeft mij echt wel een paar slapeloze nachten bezorgd.
De SMC van mijn vriendin kreeg een set hagel nieuwe straatbanden. Vanaf de eerste meter ging de quad 20 graden naar rechts. Eerst zijn men dat de banden "ingereden" moesten worden. Alles is gecheckt en alle lagers van de voor ophanging zijn vervangen, alles uitgelijnd maar niets hielp.

Uiteindelijk kwam de banden leverancier op het idee dat het wel eens aan de achterbanden zou kunnen liggen en stuurde twee nieuwe achterbanden op.
Probleem opgelost... wat bleek, de linker band had een kleinere diameter dan de rechter band. Dat kan alleen maar tot gevolg hebben dat de quad 1 kant op wil.
Van de banden heb ik een foto gemaakt. De band links zat op het rechter wiel en is duidelijk kleiner...

Men zegt dat dit wel vaker voorkomt. Zaak is dat op een vaste as altijd twee banden gemonteerd moeten zijn met exact hetzelfde productie nummer. Alleen dan kan een leverancier er voor zorgen dat de diameter van de banden bij benadering kloppen. Echt gelijk aan elkaar zullen ze nooit zijn maar een kleine afwijking merk je niet.

Groeten Jan Charles

Afbeelding
mig
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 jul, 2006 17:16

Bericht door mig »

jancha schreef:Hi,

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Het probleem zit in de banden en heeft mij echt wel een paar slapeloze nachten bezorgd.
De SMC van mijn vriendin kreeg een set hagel nieuwe straatbanden. Vanaf de eerste meter ging de quad 20 graden naar rechts. Eerst zijn men dat de banden "ingereden" moesten worden. Alles is gecheckt en alle lagers van de voor ophanging zijn vervangen, alles uitgelijnd maar niets hielp.

Uiteindelijk kwam de banden leverancier op het idee dat het wel eens aan de achterbanden zou kunnen liggen en stuurde twee nieuwe achterbanden op.
Probleem opgelost... wat bleek, de linker band had een kleinere diameter dan de rechter band. Dat kan alleen maar tot gevolg hebben dat de quad 1 kant op wil.
Van de banden heb ik een foto gemaakt. De band links zat op het rechter wiel en is duidelijk kleiner...

Men zegt dat dit wel vaker voorkomt. Zaak is dat op een vaste as altijd twee banden gemonteerd moeten zijn met exact hetzelfde productie nummer. Alleen dan kan een leverancier er voor zorgen dat de diameter van de banden bij benadering kloppen. Echt gelijk aan elkaar zullen ze nooit zijn maar een kleine afwijking merk je niet.

Groeten Jan Charles

Afbeelding





ja akoord ma ik heb het met mijn baan banden bijna ni enkel als ik mijn crossbanden steek dan voel ik het veel neiger ik heb achteraan van die slachers steken en vooraan kenda's . alle ik denk toch dat da goei banden zijn .thx
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

staan je crossbanden ook op andere velgen dan je baanbanden ?
Misschien zit er een knik in een van je velgen of is ze krom ?
Plaats reactie