Vandaag politiecontrole gehad met onze machines

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Chantal
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 27 mei, 2007 10:14

Vandaag politiecontrole gehad met onze machines

Bericht door Chantal »

We waren vanmiddag onderweg voor een ritje naar Breda en net buiten Zundert werd al het verkeer in beide richtingen gecontroleerd door de politie.
Wij moesten natuurlijk ook stoppen. Het was voor ons de eerste maal dat we door de politie met de quads werden gestopt : rijbewijs, alle papieren van de quads ,... We kregen het wat benauwd toen een bijgeroepen officier , die blijkbaar op de hoogte was van quads, begon over de 14 Kw die op de papieren vermeld staan,
tewijl we beiden met Outlanders 650 rondtoeren en hij zei dat we toch minstens 35 Kw hadden. Maar uiteindelijk zei hij dat alles in orde was, dat hij regelmatig vergeleek tussen de Belgische en Nederlandse wedgeving (wij rijden met Belgische platen) en hij feliciteerde ons voor onze prachtige machines en wenste ons nog veel plezier ermee.
En toen we doorreden (ze stonden toen al met 5 rond onze machines, die ze langs alle kanten bekeken hebben ) wuifden ze ons nog na . :dag:
Als dit geen prettige ervaring is :applaus:
quadje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 554
Lid geworden op: wo 22 mar, 2006 23:41
Locatie: tilburg
Contacteer:

Bericht door quadje »

tja zo kan het ook
maar meestal beginnen ze te zeuren
mij hebben ze eens gevraagt
of dat ik het nodig vond om met zon ding over de weg te rijden
ik heb gewoon kenteken dus mag het gewoon legaal
maar de meesten kunnen het niet goed hebben
gr peter
Ik ben geintresseerd in:
Quads, motors, auto's,..
Zolang het maar wielen heeft + snel is!
IzzY
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 577
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 18:50
Locatie: krommenie (N-H)

Re: Vandaag politiecontrole gehad met onze machines

Bericht door IzzY »

Chantal schreef:We kregen het wat benauwd toen een bijgeroepen officier , die blijkbaar op de hoogte was van quads, begon over de 14 Kw die op de papieren vermeld staan,
tewijl we beiden met Outlanders 650 rondtoeren en hij zei dat we toch minstens 35 Kw hadden. Maar uiteindelijk zei hij dat alles in orde was,
hoe zit dat dan bij jullie ?
niet het orginele kanteken ?

vertel eens wat meer over het kenteken verhaal, ben ik wel in ge-intereseerd :p
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

lol ik keerde eens na een dagje crossen terug naar huis , en ik kwam politie tegen in hun combi , die mannen wuifden gewoon naar mij :lol: :lol: :lol:

terwijl ik nog ma 16 ben :p :oops:
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

haha heb je geluk gehad dat je ze niet aan hadden gehouden wat dag je toen die je zagen ? :P
dan heb je toch slechte papieren :(
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

barossa chetaa schreef:haha heb je geluk gehad dat je ze niet aan hadden gehouden wat dag je toen die je zagen ? :P
dan heb je toch slechte papieren :(
ik dacht zo van shit , miljaar als die me tegehouden heb ik het zitten ... :shock: :oops:

wat bedoel je me slechte papieren ? kversta niet wat je bedoelt :oops: :p
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

dan heb je het niet zoo mee zitten want dan heb je kans dat ze de quad in beslag nemen en dan wordt je helenmaal niet meer happy he ;)
sorry ik ben dat gewent te zeggen tegen iemant moet ik nog ff aan wennen ;)
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

je quad in beslag nemen is al heel drastisch, meestal krijg je een waarschuwing, en als ze je dan volgende keer nog eens pakken...
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

oo jaa dat weet ik niet nog nooit uitgeprobeert en dat zal ik ook nooit doen:P
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

barossa chetaa schreef:dan heb je het niet zoo mee zitten want dan heb je kans dat ze de quad in beslag nemen en dan wordt je helenmaal niet meer happy he ;)
sorry ik ben dat gewent te zeggen tegen iemant moet ik nog ff aan wennen ;)
lol ik dacht als hij volledig in orde is met verzekering , nummerplaat ,dat ze me enkel een boete kunnen geven ?
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

jhaa dat hoord zich zoo aan he
maar zal niet meer voor komen hoop ik ;)
ik had ook bijna een probleem ik reed maar de garage en toen kwamen die langs gereden in de golf :P die stopte en zijde wat is hier aan de hand zij die zoo die is nog warm ze me pa jhaa logies hij is daar gaan rijden en hij heeft hem tot hier geduwt want dat mag je dan ben je voetganger heb ik ergens gelezen en die man zoo mag ik bewijs zien dat je daar mag rijden ik papier gaan halen dat laten zien en was oke en die man toen er naa mooien quad is dat en begon komplimente te maken :D vond ik wel leuk van die man was wel erg aardig ;)
Chantal
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 27 mei, 2007 10:14

Bericht door Chantal »

Onze papieren zijn helemaal in orde : verzekering, inschrijving en homologatie. Maar op de homologatiepapieren staat hier in België zoïzo 14Kw (dit om een motorplaat te krijgen) terwijl ver van de meeste quads een veel hoger aantal Kw's hebben. Het staat zo op de Europese homologatiepapieren én op de inschrijvingspapieren. Maar aangezien dat beide papieren dezelfde gegevens bevatten zijn ze in orde.
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

ik heb een probleempje dan ik ben 13 er zit geen kenteken op maar heb wel de papieren :P
heb ik dus niks aan
Tramonto
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1450
Lid geworden op: zo 04 jun, 2006 14:05
Locatie: vlaams-brabant

Bericht door Tramonto »

@ chantal: moet idd een zeer fijne ervaring zijn :wink:.
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

om met AUTOrijbewijs B met een quad te MOGEN rijden mag die max 15KW hebben voor een EC goedkeuring, vandaar die opmerking, een 650 zal wel rond de 35KW zitten

mij hebben ze s in nederland een paar km gevolgd en deden ze me stoppen (kwas met een Kodiak) ik vroeg wat het probleem was en ze zeiden :
niets, maar we zien die dingenniet zoveel en toen wilden ze vanalles weten (topsnelh,kosten,verbruik,..)
van de landbouwplaat zeiden ze niets :mrgreen:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Plaats reactie