nieuw in dit allemaal
-
killah supra
- Toeschouwer

nieuw in dit allemaal
hey,
lange tijd heb ik zitten twijfelen tussen een cbr600 en een quad (toen nog onbekend model).
uit de overweging van zelfbehoud ( moto lijkt me toch stukken gevaarlijker ) zou ik me een quad kopen.
een yamaha YZF-450 spreekt me wel heel erg aan.
enkel heb ik geen enkel gedacht van waar ik moet op letten als ik een vind.
en nog belangrijker , hoe ermee te rijden
want ja
ik kan met een auto rijden , ik kan met een scooter rijden en heb ooit als klein baaske eens met een quad op terrein gereden
maar dat is dus al vrij lang geleden.
zo lang zelf dat ik niet meer weet hoe gas geven werkt ( is dit met een hendel zoals scoot of zo een duwdingske? )
allé
eigenlijk alle basisinfo is heel erg welkom,
alvast bedankt
lange tijd heb ik zitten twijfelen tussen een cbr600 en een quad (toen nog onbekend model).
uit de overweging van zelfbehoud ( moto lijkt me toch stukken gevaarlijker ) zou ik me een quad kopen.
een yamaha YZF-450 spreekt me wel heel erg aan.
enkel heb ik geen enkel gedacht van waar ik moet op letten als ik een vind.
en nog belangrijker , hoe ermee te rijden
want ja
ik kan met een auto rijden , ik kan met een scooter rijden en heb ooit als klein baaske eens met een quad op terrein gereden
maar dat is dus al vrij lang geleden.
zo lang zelf dat ik niet meer weet hoe gas geven werkt ( is dit met een hendel zoals scoot of zo een duwdingske? )
allé
eigenlijk alle basisinfo is heel erg welkom,
alvast bedankt
hey welkom op het forum
een quad bestuur je met een duimgas maar dit kan je veranderen indien je loever draaigas hebt.
nu een YFZ 450 is een zeer leuk model maar dit is een crossquad. Nu het is geen probleem om met deze quad op de baan te rijden, is perfect mogelijk.
hij heeft wel ietsje meer onderhoud zo moet je de piston regelmatiger vervangen.
Ik heb nooit op een 450 gereden op de baan dus zullen er anderen nog meer info kunne geven.
persoonlijk raad ik dan een raptor 700 evenveel power als de 450 maar een meer all round quad.
grtz
een quad bestuur je met een duimgas maar dit kan je veranderen indien je loever draaigas hebt.
nu een YFZ 450 is een zeer leuk model maar dit is een crossquad. Nu het is geen probleem om met deze quad op de baan te rijden, is perfect mogelijk.
hij heeft wel ietsje meer onderhoud zo moet je de piston regelmatiger vervangen.
Ik heb nooit op een 450 gereden op de baan dus zullen er anderen nog meer info kunne geven.
persoonlijk raad ik dan een raptor 700 evenveel power als de 450 maar een meer all round quad.
grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
raad u aan paar testritten te doen voor ge beslist
weet wat je krijgt voor je geld + het gaat hier over tamelijk wat geld ...
misshien slimste om met iets licht te beginnen (blaster 200cc bv) en als het u blijft intresseren over te stappen op iets zwaarder
misshien slimste om met iets licht te beginnen (blaster 200cc bv) en als het u blijft intresseren over te stappen op iets zwaarder
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
-
rappy 700 rijder
- Quadrunner

- Contacteer:
ik den dat als de topicstarter heeft zitten kijken naar een cbr 600 hij best wel wat aankan qua vermogenDaZoe schreef:raad u aan paar testritten te doen voor ge beslistweet wat je krijgt voor je geld + het gaat hier over tamelijk wat geld ...
een yfz 450 is een prachtige quad alleen je hebt ietsjes meer onderhoud als bij een raptor 700 daar moet je een overweging in maken
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
ma da hoeft toch niet om steeds eerst met een licht dingske te beginnen! als je in het begin wat kalmkes aan doet kan dat geen probleem zijn.
hij wilt een 45à en dan zou hij eerst een 200 moeten kopen om na een maanden weer te verkopen en een 450 te kopen
voor mij part is dit weggesmeten geld
hij wilt een 45à en dan zou hij eerst een 200 moeten kopen om na een maanden weer te verkopen en een 450 te kopen
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Sebastien schreef:ma da hoeft toch niet om steeds eerst met een licht dingske te beginnen! als je in het begin wat kalmkes aan doet kan dat geen probleem zijn.
niet iedereen die een quad koopt blijjft die hobby tof vinden hé , hoeveel zijn er niet die hun quad maand nadien verkopen wegns 'te weing tijd'
dat zou pas weggesmeten geld zijn ... (gaat dan wel over VEEEL groter bedrag hé)
een blaster kost 2500 euro ongeveer , als je na paar maand ziet ik blijf dit nog wel effe doen en je koopt nieuwe van winkel zal je geen cent verliezen bij overname van die blaster ...
geloof me heb het zelf zo gedaan
anyway just my thought , kan goed uitdraaien ook maar dat weet je nooit op voorhand
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
tkomt een beetje op hetzelfde neer he
als je een yfz koopt en na een paar maanden stop je en hem dan trug verkoop zal je ongeveer evenveel verliezen indien je hetzelfde doet met een blaster behalve dat men over een groter bedrag spreekt
waar of waar?
dazoe ergens heb je wel gelijk hoor
als je een yfz koopt en na een paar maanden stop je en hem dan trug verkoop zal je ongeveer evenveel verliezen indien je hetzelfde doet met een blaster behalve dat men over een groter bedrag spreekt
waar of waar?
dazoe ergens heb je wel gelijk hoor
-
killah supra
- Toeschouwer

nja , vermogen is niet echt een probleem
ik rij zowiezo voorzichtig in het begin, als ik zelf merk dat ik het onder de knie krijg begin ik iets losser te rijden
zijn er trouwens nog andere quads in de stijl van die 450/700 van yamaha ? ik zou echt een quad willen die voor op de baan is. of alleszins meest daarvoor gemaakt is.
offroad rij ik toch nooit ( gebrek aan interesse in modder
)
ook zou hij tunebaar moeten zijn , zoas die van kevin #6 daar , die mega vette zwarte ... die is echt meer dan prachtig.
dat draaigas , is dat veilig en betrouwbaar? heb zo ervaringen met scooters en veranderingen aan gasmechanisme en dat loopt meestal verkeerd af ... (hier dan snelgas )
zijn er trouwens mensen van in de buurt van gent?
altijd handig om weten...
(let me know als da te persoonlijk word
)
thx al
ik rij zowiezo voorzichtig in het begin, als ik zelf merk dat ik het onder de knie krijg begin ik iets losser te rijden
zijn er trouwens nog andere quads in de stijl van die 450/700 van yamaha ? ik zou echt een quad willen die voor op de baan is. of alleszins meest daarvoor gemaakt is.
offroad rij ik toch nooit ( gebrek aan interesse in modder
ook zou hij tunebaar moeten zijn , zoas die van kevin #6 daar , die mega vette zwarte ... die is echt meer dan prachtig.
dat draaigas , is dat veilig en betrouwbaar? heb zo ervaringen met scooters en veranderingen aan gasmechanisme en dat loopt meestal verkeerd af ... (hier dan snelgas )
zijn er trouwens mensen van in de buurt van gent?
altijd handig om weten...
(let me know als da te persoonlijk word
thx al
voor dat draaigas. is gewoon hoe je het liever rijd. ik persoonlijk rij liever met duimgas want vind het maar raar draaigas op een quad en zou niet weten hoe ik daarmee moet omgaan als ik moet leunen in de bochten.
maar dat is ieder zijn goesting
qua tuning: je zal oneindig veel stukken vinden voor zowel 450 als de 700 dus daarvoor moet je niet bang zijn.
persoonlijk zoals al vermeld zou ik voor een ratpor 700 gaan voor op de baan. heeft evenveel power tot zelf ietsje meer dan de 450 maar heeft denk ik wel meer koppel. wat wel handig is voor op de baan
gebruik anders eens de zoekfunctie daarmee zal je al veel gediend zijn
grtz
maar dat is ieder zijn goesting
qua tuning: je zal oneindig veel stukken vinden voor zowel 450 als de 700 dus daarvoor moet je niet bang zijn.
persoonlijk zoals al vermeld zou ik voor een ratpor 700 gaan voor op de baan. heeft evenveel power tot zelf ietsje meer dan de 450 maar heeft denk ik wel meer koppel. wat wel handig is voor op de baan
gebruik anders eens de zoekfunctie daarmee zal je al veel gediend zijn
grtz