Pas een Raptor 660 gekocht *foto's toegevoegd*

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
outl@w
Toeschouwer
Toeschouwer

Pas een Raptor 660 gekocht *foto's toegevoegd*

Bericht door outl@w »

Yo allemaal,

Ik volg dit forum al een tijdje, maar dit is mijn eerste post hier op het forum.

Misschien mij effe kort voorstellen..

Een maand of 2 geleden besloot ik om mij een quad aan te schaffen.
Verschillende mensen raadden me een Blaster een als eerste quad, dus kocht ik er een tweedehands.
Ik heb hier veel plezier aan gehad, zeer fijn voor in 't bos ..
Maar omdat ik ook wat langere afstanden wou doen op de baan wou ik toch iets zwaarders.

Na veel zoeken en vergelijken (oa. ltz400, kfx400, raptors) viel mijn oog op een Raptor 660.

Vorige week ben ik dan bij iemand particulier gaan kijken, en de quad zag er zeer goed onderhouden uit...
Ik was helemaal verkocht.. Ik vroeg of ik er een testrit mee mocht malen, en dat was geen enkel probleem.

Ik merkte toen wel dat de quad moeilijker startte, maar de verkoper zei dat deze quad dat altijd had, dat je het gewoon gewend moest worden, en een beetje spelen met de gas.
Ok, ik geloofde het, en ben er een testrit mee gaan maken.

De testrit viel heel goed mee,quad bolde heel goed... dus heb ik besloten hem te kopen.

Eergisteren avond had ik de quad eindelijk thuis. Dus gisteren natuurlijk meteen de baan op ermee he ;). Ik merkte wel dat hij weer zo moeilijk startte.
Na een uurtje wou ik weer gaan rijden, en bleek de motor totaal niet meer te starten. Ik hoor gewoon een zoem geluid, maar hij "pakt" de motor niet meer mee...

Ik blijk dus ook het "raptor kwaaltje" aan de hand te hebben van de startkoppeling. Hier op het forum heb ik gelezen dat dit wel meer voorkomt.

Natuurlijk niet plezant als je de quad nog maar 1 dag hebt, en dan weer >300 euro moeten uitgeven aan een defect.. Voel me redelijk bedrogen door de verkoper, want het kan toch niet zijn dat hij dit echt niet wist. Ik heb met hem gebeld, maar hij deed dus echt alsof hij van niets wist enz ...

De quad is nu binnen in de shop om te herstellen. Ik hoop ik dat ik dan eindelijk volledig kan gaan genieten van mijn Raptor.

Als hij terug is ga ik er zeker wat foto's van posten :)

Greetz
Laatst gewijzigd door outl@w op za 27 okt, 2007 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

ow , jammer dat die al kapot is, en maak snel foto's van je quad ,en zet ze er op !
Ik vind het wel een groten over stap van 200 cc naar 660 cc, maar als je er goed mee kunt om gaan , en niet wie somigen , het gas vol open draaien , je moet niet verder gaan dan je kunt, want dan staa je er op te wachten dat je neer gaat ! maar veel plezier met je quad :duimhoog: en hou hem goed bij in de onderhoud ! :applaus:
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Hoi,

Spijtig dat je er direct problemen mee hebt, maar dat is nu eenmaal zo met 2de hands dingen.

Hopelijk vallen de kosten wat mee, het kan goed zij dat het de startkoppeling is, maar kan misschien ook een slecht contact platte of slechte batterij zijn.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

spijtig dat hij al stuk is , maar als hij teruggemaakt is ga j er wss nog veel plezier aan hebben hoor
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Hey.

Welkom hier op het forum.

Idd dat is jammer dat ge na zo een enorm korte tijd al met stukken zit. Maar ja tweedehands is en blijft altijd een loterij, ge moet er geluk mee hebben.

Hopelijk was de aankoop som nog redelijk zodat als ge de herstellingskosten erbij telt, het allemaal nog meevalt. Als ge dan van verdere kosten gespaard blijft en kunt genieten van uw aankoop valt het eigenlijk nog mee hé :wink:
outl@w
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door outl@w »

Bedankt voor de reacties :)

Ja het is echt spijtig dat ik nu niet kan rijden. Zeker nu het dit weekend zo perfect weer is om te toeren.

Maja, hopen dat em snel gemaakt is, en dat ik dan zorgenloos kan genieten! :)
sw0rdf1sh
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door sw0rdf1sh »

idd , kunne we nog is samen gn rijde ofzo ;), dit keer met meer power 8) .alleen spijtig dat et hier allemaal natuurgebied is :?
Yes it's fast, No you can't ride it!
outl@w
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door outl@w »

Ik ben de quad vandaag ophalen bij de shop.
Wel effe slikken bij de rekening: 488 euro :o.

Ook kreeg ik te horen dat de quad niet van 2003 was (zoals de koper mij zei) maar van 2001.. Toch wel een klein verschil :chagarijn: .

Volgende keer als ik mij een quad koop, ga ik toch een kenner hier van het forum meevragen, dat ik zo een zaken niet meer aan de hand krijg..

Ik heb vandaag ook wat foto's gemaakt, die ga ik in de loop van dit weekend hier posten :)
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ja, da's wel balen, post maar wat foto's.
Het kan zijn dat het een 2002 model is dat eind 2001 gefabriceerd is, dan is het nog niet zo erg.
Ik zie dat wel aan de foto's, als je wat foto's hebt van subframe en zo.
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door DaZoe »

had die dan geen papieren om in te schrijven ? daar staat jaartal ook op ...
beter effe checken voor je betaald , heb zelfde voorgehad met de auto van men vriendin :x die eens goed hun vet gegeven achteraf , deed goed maar centen hadden we niet terug natuurlijk :roll:

laat foto's maar komen :honger: :yummie:
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
outl@w
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door outl@w »

@sw0rdf1sh: Ja ik zie het wel zitten om nog eens te gaan rijden, kan ik tenminste eens volgen ;)

@DaZoe & JohnBeton: Op de papieren van de quad staat dus inderdaad 2001. Daar heb ik zelfs niet naar gekeken, omdat ik de verkoper wel vertrouwde. De volgende keer ga ik echt ALLES dubbel checken, en niemand meer vertrouwen !

Ja, de foto's komen waarschijnlijk morgenavond, heb kabelke ni thuis liggen.
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

alles dubbel naakijken is niet verkeert :duimhoog:
maarja ,nu zul je 1 ding geleert hebben ,vertrouwen niet zoo vlug iemand.
want zoo veel kontact hebt je niet gehad ,denk ik ;)

laat de foto's maar komen ! :honger: :honger:
sw0rdf1sh
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door sw0rdf1sh »

mne ltz zult ge nu wel achterlate 8) zkr op de weg op topsnelheid :p
Yes it's fast, No you can't ride it!
outl@w
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door outl@w »

Een paar pics van de quad. Binnekort zet ik em bij in de rubriek "foto's" als ik wat meer foto's heb.

@JohnBeton: kan je iets zeggen van het Frame?

En voor de rest: laat de reacties maar komen :)

Afbeelding

Afbeelding
tim 01
Quadrider
Quadrider

Bericht door tim 01 »

hoy mooie raptor maar het is geen 2003 maar wel 2001 zie maar naar de vierkante buis
nerfbars
veerhoezen
van hasselt lijn

www.ep-fun.be
Plaats reactie