Luchtbellen op mijn olie pijlstok (700er)
Luchtbellen op mijn olie pijlstok (700er)
Hallo,
Gister een ritje gemaakt, begon ineens mijn olie lampje te branden (niet de orginele maar die van de TNT km teller). Dus ik meteen gestopt, alles nagecheckt, maar kon niks verdachts zien eigenlijk. Geen lekkage oid. Olie pijl was wel iets minder als 100 terug, maar nog ver boven het minimale. Gewacht (15minuten), 1 km gereden en weer olie pijl gecheckt. Was gewoon hetzelfde gebleven.
Wat mij alleen opviel dat er hele kleine luchtbelletjes op de olie pijl stok zaten. Dus het beetje olie wat op de pijlstok zit, zat vol kleine lucht belletjes (denk lucht). Soms wel 5 luchtbellen tegen elkaar aan dan weer eentje alleen en dan weer 2 tegen elkaar aan.
Juist geleden, start de quad liep die even stationeer en sloeg die uit. Nooit eerder gehad! Maar starte wel direct weer... 10 km gereden, niks vreemds gezien olie pijl ook nog steeds goed alleen weer die luchtbellen.
Is er iemand die tips heeft of weet wat er waarschijnlijk aan de hand is?
Hoor het zéér graag. Deze raptor is alles voor me.
Kees.
Gister een ritje gemaakt, begon ineens mijn olie lampje te branden (niet de orginele maar die van de TNT km teller). Dus ik meteen gestopt, alles nagecheckt, maar kon niks verdachts zien eigenlijk. Geen lekkage oid. Olie pijl was wel iets minder als 100 terug, maar nog ver boven het minimale. Gewacht (15minuten), 1 km gereden en weer olie pijl gecheckt. Was gewoon hetzelfde gebleven.
Wat mij alleen opviel dat er hele kleine luchtbelletjes op de olie pijl stok zaten. Dus het beetje olie wat op de pijlstok zit, zat vol kleine lucht belletjes (denk lucht). Soms wel 5 luchtbellen tegen elkaar aan dan weer eentje alleen en dan weer 2 tegen elkaar aan.
Juist geleden, start de quad liep die even stationeer en sloeg die uit. Nooit eerder gehad! Maar starte wel direct weer... 10 km gereden, niks vreemds gezien olie pijl ook nog steeds goed alleen weer die luchtbellen.
Is er iemand die tips heeft of weet wat er waarschijnlijk aan de hand is?
Hoor het zéér graag. Deze raptor is alles voor me.
Kees.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ey,
Nee dat is ongeveer 3000km geleden. En heb toen alles ontlucht.
Kees
Nee dat is ongeveer 3000km geleden. En heb toen alles ontlucht.
Kees
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
-
flyingquad
- Easy Quadrider

- Danny
- Quadrider

Amai, 3000 km met dezelfde olie doen is wel veel denk ik zenne. Dieje van reytec had mij aangeraden om om de 800 km de olie vervangen als ge alleen op de weg rijdt en om de 4 @ 500 km als ge ook al is offroad of op een parcour gaat rijden. Mischien da uwe olie stillekes aan slecht aant worden is ofzo?
heb net hetzelfde voorgehad kees met de mijne
had ook een tnt steken
begon plots te pinken bleek dat het een slecht contact was aan de teller ... dom maar deed me wel effe schrikken
dat stationair stilvallen heb ik laatste tijd ook eens gehad denk dat het tijd word men olie eens te vervangen want zit er al tijdje op
had ook een tnt steken
begon plots te pinken bleek dat het een slecht contact was aan de teller ... dom maar deed me wel effe schrikken
dat stationair stilvallen heb ik laatste tijd ook eens gehad denk dat het tijd word men olie eens te vervangen want zit er al tijdje op
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
Het is normaal dat je belletjes of schuim op je olie krijgt, alleen moet dit na een paar minuten weer weg zijn.
Heb paar maanden geleden toevallig uitleg (kleine cursus van Shell) gehad over olie en vetten.
Van de week toevallig een electromotor met een tandwiel kast gereviseerd. Had deze laten draaien en toen opengehaald en zag ik ok een schuim laag met belletjes.
Heb paar maanden geleden toevallig uitleg (kleine cursus van Shell) gehad over olie en vetten.
Van de week toevallig een electromotor met een tandwiel kast gereviseerd. Had deze laten draaien en toen opengehaald en zag ik ok een schuim laag met belletjes.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard