's Middags terug thuis gekomen gaat ieder terug zijn eigen weg en bij het
naar huis rijden is 1 van de quadvrienden in een bocht beginnen schuiven
en daarbij met zijn band tegen 2 geparkeerde wagens gebotst.
De schade was vrij beperkt. De quad had niets
![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
geraakt tegen de bumper, de andere wagen had wel een deuk in de deur.
De quadcollega wou het zo oplossen omdat hij toch in fout was, maar
de bestuurder van het voertuig met de bumperschade wou persé de politie
erbij halen.
Met als gevolg dat er nog 2 PV's bijkwamen:
- 1 voor het niet goed zichtbaar zijn van de richtingaanwijzers
- 1 omdat de quad verlaagd was
Het 'blauwe manneke' had opgemerkt dat de quad lager lag dan
de andere quads die hem al gezien had, waarop de quadbestuurder
antwoorde dat hij 'blokjes' had geplaatst om hem te verlagen.
![Very Mad :verymad:](./images/smilies/icon_hamer.gif)
Wat volgens mij geen verstandige reactie was.
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
Na het horen van dit verhaal vraag ik mij dan eigenlijk af of het rechtmatig
is dat men een bekeuring krijgt voor het verlagen van de quad?
Ik denk dat dit bij het plaatsen van 'blokjes' wel kan, maar bij KW-veren niet,
want die zijn normaal toch TUV gekeurd.
edit: heb juist vernomen dat een TUV keuring in Duitsland enkel geldig is
als men naar de keuring moet gaan, maar in andere landen enkel gebruikt
wordt als 'kwaliteitslabel'.
Greetz,
D.