Welke crossbril is echt goed?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Fonzie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 103
Lid geworden op: za 21 jul, 2007 22:12

Welke crossbril is echt goed?

Bericht door Fonzie »

Vandaag tripke gedaan met drie, en alle drie hadden we last van vuile brillen, ook al hebben we der eentje met rolletjes op, paar vettige plassen en da spul zit vast, gevolg , na een tijd waren we allen verplicht om zonder bril te rijden, en nu heeft iedereen last van modder in de ogen, heeft ons ritje wa verpest.

Daarom mijn vraag, welke bril of eventueel helm is heel goed om in echt modderige conditie's te rijden.
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 17 nov, 2003 22:34
Locatie: Tielt-Winge

Bericht door FOR FUN »

Zal niet zo gemakkelijk zijn om daar iets op te vinden,wat ook nogal eens gedaan word is op je klep van je helm een flapje naar beneden(van plastiek bvb.)te plakken zodat je kijkgat van je helm wat verkleind word,maar meestal zie ik toch dat na enige tijd bij de meeste rijders de bril in de hals hangt te bengelen en oorzaak daarvan is zowat het probleem dat jij nu ook ondervonden hebt.
Enjoy your ride...
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

tear off, zijn allemaal 'velletjes' dat je op je bril kleeft, is je bril vuil, trek je er velletje af, en jebt weer schoon zicht.
moet er zelf ook nog halen, maar denk niet dat deze zoveel kosten.
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

nicolas

die velletjes zitten niet geplakt.
ze zijn bevestigt met 2 kleine buttons.

erg handig overigens.
CustomCoatingsHelvoirt
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

aha, bedankt, nu weet ik waarom die dingetjes op men bril dienen (het zijn deze tog, eentje links en eentje rechts?
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Rip 'n Roll brillen zijn van goede kwaliteit, het rolletje is bij mij nog nooit vast te komen zitten.
Gebruikersavatar
Quadracer 74
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: do 03 nov, 2005 18:23
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Quadracer 74 »

Met Rip'n roll brillen heb ik ook geen problemen gehad. Het is één met roll off, maar je kan er ook flippers voorhangen. Is echt zeer handig!
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Heb je een roll-off bril? Als het nat weer is komt er vaak water onder en plakt het plastic van het rolletje tegen het glas aan en blijft het vastzitten. Hierdoor kunnen de roll-off kastjes zelfs weleens breken omdat het zo vast zit. Tip: Span een visdraadje tussen de roll-off kastjes. Het plastic rolt nu veel beter over het glas heen en komt zo niet vast te zitten.

Toegevoegd na 51 seconden:

En anders gewoon flippers nemen, maakt meteen de hele bril weer moddervrij inplaats van zo`n irritant klein strookje.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Bij Rip 'n Roll brillen is dit probleem ook opgelost. Er zitten kleine bolletjes op het visier zodat het rolletje er niet tegen plakt bij regen.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Dan is inderdaad ook het probleem opgelost. Maar of je nu tear off neemt of roll of, je moet toch rolletjes of flippers kopen. En wanneer het echt vettig is, houd je zo`n balkje over waar je net doorheen kan kijken als je helm en bril goed zitten. Anders zie je weinig. Maar met flippers zie je weer helder door je hele bril. Daarom ben ik ook overgestapt op flippers ipv Rip n Roll of Roll off.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
wippermx5
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 20 apr, 2005 11:45
Locatie: KEMPEN

Bericht door wippermx5 »

Als je echt water over je smoel krijgt dan denk ik niet dat er echt
een goed systeem op de markt is.
Dan gaat het nog beter met een gewone bril en afvegen met je handen.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

In endurance wedstrijden kom je vaak niet toe met enkel flippers. Bovendien loopt het bij mij vaak mis met flippers, vind niet direct de lap om aan trekken of trek er hele pak af.

Bovendien vind ik die flippers behoorlijk duur zekers als het voor training is. Ik start meestal met roll off met ervoor een flipper.

Als het regent moet je glas vervangen door versie met puntjes op, zo gaat de roll niet gaan kleven aan het glas.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Koop Eens een Utopia optics bril! Deze beslaan nooit. En je kunt ze krijgen met een Roll-off waar je flippers voor kunt krijgen of je kunt met alleen flippers rijden. Ik rijd al het hele seizoen met deze brillen en ik nergens last van.

http://www.utopiaoptics.com
skooby
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 23 jul, 2007 12:27
Locatie: Tremelo
Contacteer:

Bericht door skooby »

toen we gistre gaan rijden waren heb ik int begin met men roll-off gereden maar uiteraard het stuk wanneer ge het echt nodig hebt zijn die dingen op dus heb ik zonder bril moeten rijden en het was echt smerig , regelmatig ogen moeten dicht knijpen(wat levensgevaarlijk is tussen die bomen) het heeft een beetje de rit verpest maar jah.. volgende week nieuw rolletje steken en extra meenemen en een zonnebril met wittel glazen dan kan ik desnoods toch iets op men ogen zetten.

fonzie kan je eventueel de foto's is posten van onze gezichten ;-)

grtzz sKooBy
landmower or monstertruck everything with a engine is made for me!

check it out -> http://skooby.myphotoalbum.com
Fonzie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 103
Lid geworden op: za 21 jul, 2007 22:12

Bericht door Fonzie »

Bij mij is het steeds het mechanisme dat stuk gaat , reeds tweede Scott bril die het na 5 minuten crossenbegeeft, het systeem van de trekker komt water in en slaat dan vast.
Bedankt allesinds voor de antwoorden en zal is achter zo een Rip'n roll uitkijken, en anders gewone helm aan met grote klep die ik met de hand kan vrijvegen.
Plaats reactie