SYM Track Runner (Is dat wat)

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

SYM Track Runner (Is dat wat)

Bericht door Paul Snip »

Ik heb mijn Bashan 200 cc verkocht. Op zich was deze quad hartstikke goed en ik heb 'm ook nog voor een goeie prijs kunnen verkopen.

Ik zoek nu een quad die wat geschikter is voor langere afstanden. En daarbij ook comfortabel is.

Mijn voorkeur gaat uit naar een SYM Track Runner.

Zijn er mensen die hier bekend mee zijn?

Hoe is 't met de kwaliteit?

Rijdt het een beetje comfortabel?

vragen genoeg dus! Ik ga morgen kijken bij een blauwe uit 2005.

http://www.symscooters.nl/nl/runner.htm

Wat zou een normale vraagprijs zijn voor eentje van bouwjaar 2005 met 5000 km? Ziet er op de foto's netjes uit.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Sym is een goed merk, dus ik denk dat dit model ook wel goed is.
ericyfz
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 29 okt, 2007 16:09
Locatie: achterhoek

Bericht door ericyfz »

sym 250
misschien heb je er wat aan .of pb ze eens

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=21757
Moorverken
Quadrider
Quadrider
Berichten: 406
Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:28
Locatie: Raptorgem
Contacteer:

Bericht door Moorverken »

Ik zeg niet dat Sym een slecht merk is, maar voor off-road gebruik zijn ze toch niet te vergelijken met de grote merken als Yamaha, Suzuki,...

Cabriofahrer was dit weekend met zijn Sym 250 met ons meegereden. Zolang het vrij droog bleef reed deze goed mee. Maar eens het serieus nat werd heeft hij het helaas begeven.
http://www.demoorverkens.net

Moor, moor en nog eens moor...
Yamaha Raptor 700R SE :quad:
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

De TrackRunner is het lichtere broertje van de 250 (Quadlander). En ik was sowieso niet van plan om echt serieus door de blubber te gaan ploegen. Dus dat is geen probleem.
broeders
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 112
Lid geworden op: za 16 jun, 2007 15:15
Locatie: oosterhout

sym

Bericht door broeders »

ik heb een sym quadlander 300s perfekte quad
rijd goed snel en zuinig dus wat moet je nog meer
ik ben er zeer tevreden over
vr gr ben
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Ik ben zojuist eigenaar geworden van een Sym Track Runner van bouwjaar 2005. Hij heeft 5000 km gelopen.

Ik hoop dat hij een beetje goed uitpakt. Het gevoel is in ieder geval heel degelijk.

Hier al vast een fotootje:

Afbeelding
skibsplast
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 10 jul, 2007 21:22
Locatie: franeker

Bericht door skibsplast »

Gefeliciteerd met je aankoop..

Sym is een goed betrouwbaar merk ben zelf eigenaar van een quadlander 250 met nu 6000km en rijd nog als nieuw.

Veel plezier van je nieuwe quad! :applaus:
Can Am Outlander 800 MAX
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Gister de Track Runner opgehaald. En ff op gereden. Niet te lang ivm het weer en het nog niet hebben van een Nederlands kenteken.

Hij rijdt op zich goed. Met nog een paar probleempjes.

Hij is heel gevoelig voor de choke en heeft in 't begin iedere keer de neiging af te slaan. Daar had ik met mijn Bashan eigenlijk nooit last van. Misschien een kwestie van afstellen/carburateur schoonmaken? Eenmaal warm rijdt hij echter wel goed. Alleen is het stationair toerental nogal onrustig. Dan weer langzaam en dan weer heel snel. Soms slaat ie ook af als ik 'm in de versnelling druk. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

Ik zal van de week eerst eens beginnen met onderhoud. Carburateur schoonmaken en afstellen. Kleppen stellen. Olie vervangen. Aandrijfriem vervangen. Bougie etc...

Nog een vraag over de onderdelenvoorziening:

Weet iemand toevallig een dealer hier in Noord Nederland? En dan een die eventueel ook wat onderdelen van quads op voorraad heeft? Of zijn er goeie On-line onderdelen-leveranciers?
skibsplast
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 10 jul, 2007 21:22
Locatie: franeker

Bericht door skibsplast »

Online shops hebben niet zoveel voor quads, Dealers voor Sym zijn er wel genoeg.

Welk deel van noord nederland kom je vandaan want ik heb wel een paar adressen...
Dat onrustig lopen heb ik geen ervaring mee maar ik denk wel dat het over is als je hem beter afstelt

Trouwens bij 5000 km hoef je toch nog niet de aandrijfriem te vervangen?


Erik
Can Am Outlander 800 MAX
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Ik woon zelf in Grootegast (Groningen). Ik heb al een dealer in Drachten gevonden. PkShop.nl. Ik heb ze al een mail gestuurd. Als iemand nog meer dealers hier in de omgeving weet die onderdelen eventueel op voorraad hebben, dan hoor ik het graag.

De riem hoeft misschien nog niet vervangen te worden, maar voor de zekerheid wil ik dat gewoon doen.

De quad is in Duitsland net Tüv gekeurd. Waarschijnlijk is hij daarbij heel arm afgesteld. Dat zou best eens het onrustige lopen kunnen verklaren.

Mijn vriendin is er vandaag mee naar de RDW geweest en heeft 'm laten keuren voor het Nederlandse kenteken. (De quad komt uit Duitsland). 200 Euro BPM afgerekend en 130 Euro keuringskosten armer. Zodra het kenteken binnen is kan ik de plaat bestellen.

De quad heeft mij dan totaal een 2200 euro gekost. Lijkt me een redelijke prijs. Ik kon ze er hier in Nederland niet voor vinden in ieder geval.
skibsplast
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 10 jul, 2007 21:22
Locatie: franeker

Bericht door skibsplast »

Pk-shop stuurt nooit een mail terug tenminste... niet naar mij.

Zelf haal ik altijd onderdelen bij Henk vd Wal in Nijland (bij sneek) want ik kom zelf uit Franeker.

www.henkvdwal.nl hij is namenlijk ook officieel sym dealer, maar houd hem wel in de gaten.

Grotegast, aan welke kant van grungn lig da ook alweer

Toegevoegd na 59 seconden:

Sym onderdelen zijn niet erg duur is mij opgevallen en Henk vd wal is ook aardig scherp met zijn prijzen heb ik het idee.

Succes ermee
Can Am Outlander 800 MAX
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Bedankt voor het antwoord!

Grootegast ligt tussen Groningen en Drachten. Dus een ritje naar Nijland is prima te doen! Heeft Henk vd Wal ook onderdelen op voorraad? Of moet ie alles bestellen?

Mijn quad wordt overigens steeds een beetje beter. Vandaag de olie ververst en de carburateur schoongemaakt en afgesteld. Het probleem met het afslaan is nu verholpen.

Het lampje van de temperatuur gaat nog wel te vroeg aan, maar dat schijnt vrij eenvoudig op te lossen zijn.
skibsplast
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 10 jul, 2007 21:22
Locatie: franeker

Bericht door skibsplast »

Nee, niet op voorraad, maar moet je even bellen meestal krijgt hij zendingen van sym op donderdag, nogmaals hij is wel wat laks en pas als je er veel hebt gekocht of als je een bekend gezicht bent dan doet hij normaal, als je er heen gaat voor onderdelen dan zeg je maar dat je namens Erik Gramsbergen komt dan is het wel in een keer goed denk ik... ps: E-mailen werkt bij de meeste quad bedrijven niet zo goed en reageren bijna nooit maar bellen gaat vrij veel sneller. (in het noorden van het land dan)

Het lampje van de temperatuur heeft bij mij ook een hele tijd gebrand maar dat is een tik van sym. nu is het Trouwens wel over...

Hoe is de topsnelheid van een trackrunner ongeveer? ik haal met mijn quadlander ongeveer 95/100 km/h

Er komt dit jaat ook een nieuwe Sym uit he althans hij is al uit maar nog niet in nederland ( SYM QUADRAIDER 600 4X4 )

Groetjes,

Erik
Can Am Outlander 800 MAX
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Ik heb al antwoord van Henk vd Wal! Vandaag voor 12:00 besteld, morgen in huis. Dat is redelijk snel.

Mijn Track Runner loopt een dikke 80 km per uur.

En die nieuwe Sym is een heel mooi ding idd. Ik heb 'm al op een foto gezien. Nog maar ff doorsparen dan.
Plaats reactie