Bougie met schroefdraad op kop

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bougie met schroefdraad op kop

Bericht door kees »

Hallo,

Na 10.000km met mijn orginele bougie gereden te hebben heb ik besloten een nieuwe bougie te kopen. Want als die koud is stottert hij de eerste 200meter (bougie?).

Nu heb ik een CR8E ofzoiets van NGK. Maar ik zie dat er schroefdaad boven op de kop van de bougie zit?
Hoe werkt dit dan? Nog nooit gezien. Normaal moet je die bougiedop toch gewoon erop schuiven?

Gr Kees.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

is normaal niks van aantrekken nieuwe er in dop er op en klaar is de kees :mrgreen: :crosser: :crossercool:
raptor 660 power
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Ja maar dat moet je toch draaien volgens mij? Zit echt schroefdraad op. Het is trouwens de bougie voor de Raptor 700.
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

kees schreef:Ja maar dat moet je toch draaien volgens mij? Zit echt schroefdraad op. Het is trouwens de bougie voor de Raptor 700.
bedoel je die kleine schroefdraad helemaal bovenaan?
bij sommige bougies is dat gewoon om zo n klein koppie op te draajen(zo past deze op 2soorten koppen)
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

die schroefdraaid is voor bougiedoppen met een smalle schacht dit is voor motoren die weinig trillen.

een quad heeft een dop met een brede schacht omdat ze meer trillen.
daarom moet je op die schroefdraad een dopje draaien waardoor je dop beter vast zit.
CustomCoatingsHelvoirt
z400_racer
Quadracer
Quadracer

epix kan het beter verwoorden :D
dat bedoel ik dus eigenlijk
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

En hoe kom ik aan z'n dopje dan? Nog nooit van gehoord dit. Vind het echt vreemd...
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

kees schreef:En hoe kom ik aan z'n dopje dan? Nog nooit van gehoord dit. Vind het echt vreemd...
als het goed is zit er een op je oude bougie die kun je er af schroeven en dan op je nieuwe zetten
CustomCoatingsHelvoirt
z400_racer
Quadracer
Quadracer

kees schreef:En hoe kom ik aan z'n dopje dan? Nog nooit van gehoord dit. Vind het echt vreemd...
als je de bougie meeneemt naar de winkel geven ze je automatisch hetzelfde type mee
meestal zit dat dopje daar in de verpakking al opgedraaid indien dit er niet opzit vijs je dit gewoon van je oude bougie af

Toegevoegd na 1 minuten:

en als je je er niet zeker over voelt vraag dit dan gewoon een keertje als je de bougie gaat halen dan ben je zeker
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

meestal komen die dopjes voor bij automotoren ik zelf en mijn kameraden hebben dit niet op onze bougie's staan en we ondervinden toch geen problemen.
raptor 660 power
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

epix no-fear schreef:
als het goed is zit er een op je oude bougie die kun je er af schroeven en dan op je nieuwe zetten
Dit werkt niet bij alle merken, maar voor de meest gangbare merken (ngk,bosh,...) is dit wel juist :mrgreen:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
z400_racer
Quadracer
Quadracer

meestal geven ze dezelfde bougie wel mee als je je oude meeneemt als voorbeeld :)
of zeker iets gelijkaardigs
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

trek je kop van je bougie dat in je motor zit, draai je oude bouie eruit en kijk, bij men blaster is het ook gewoon schroefdraad, dit klikt er gewoon op en af. die kopjes dat je er opdraait is meestal niet van toepassing op quads/motors (altans nog nergens tegengekomen).
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Als je een nieuwe bougie koopt , zit er ALTIJD ( toch bij NGK ) zo'n dopje bovenaan op de bougie. Je hebt dan 2 keuzes , kopje op de schroefdraad gw laten zitten of dat kopje eraf vijzen en dus zonder dat kopje rijden. Het kan alle 2.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Als je een nieuwe bougie koopt , zit er ALTIJD ( toch bij NGK ) zo'n dopje bovenaan op de bougie. Je hebt dan 2 keuzes , kopje op de schroefdraad gw laten zitten of dat kopje eraf vijzen en dus zonder dat kopje rijden. Het kan alle 2.
Hoi,
dit klopt niet wat je hier schrijft.

Als er wel of niet zo een dopje op moet ligd aan het type boegiekop,
heeft niets met het type quad of motor of auto te maken,
en ook niet of hij veel of weinig trild.
Gewoon je boegiekop eraf trekken en kijken of er wel of niet zo één dopje op zit.
Je kan normaal niet missen,als er geen dopje op moet zul je de boegiekop er ook niet op krijgen als er op je boegie een kopje zit,
en anders om als er een kopje op moet krijg je de boegiekop niet vast als er geen op zit.

grt.
Plaats reactie