Bougie met schroefdraad op kop

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

idd je kan eig beetje kiezen of je hem erop laat zitten moet je ff proberen of zoals hierboven al gezegd als hij op je oude bougie zat dan moet je hem erop laten zitten en ander der vanaf draaien maar k weet dat ik hem op mijn blaster erop heb laten zitten :wink:
IzzY
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door IzzY »

erg duidelijk allemaal.

je hebt dus 2 soorten bougiedoppen. nieuw en oud. maar waar de keuze vanaf hangt weet ik niet..

zo koop je tegenwoordig een bougi;
(met een hoesje bovenop voor het nieuwe type bougiedop.
Afbeelding

wanneer je het hoesje eraf trekt, dmv een griptangetje.
krijg je dit te zien;
Afbeelding

ik denk dat dit laatste bij jouw te zien is.
nou moet je even goed in je bougiedop kijken of er toevallig dat hoesje in is achtergebleven.

als je niet zeker bent of die erin zit, gewoon even je nieuwe bougie met hoesje en al er proberen in de toen, lukt dit niet, dan zit je oude hoesje er dus nog in :p

succes met je bougies !
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

karl schreef:Als je een nieuwe bougie koopt , zit er ALTIJD ( toch bij NGK ) zo'n dopje bovenaan op de bougie. Je hebt dan 2 keuzes , kopje op de schroefdraad gw laten zitten of dat kopje eraf vijzen en dus zonder dat kopje rijden. Het kan alle 2.
Hoi,
dit klopt niet wat je hier schrijft.

Als er wel of niet zo een dopje op moet ligd aan het type boegiekop,
heeft niets met het type quad of motor of auto te maken,
en ook niet of hij veel of weinig trild.
Gewoon je boegiekop eraf trekken en kijken of er wel of niet zo één dopje op zit.
Je kan normaal niet missen,als er geen dopje op moet zul je de boegiekop er ook niet op krijgen als er op je boegie een kopje zit,
en anders om als er een kopje op moet krijg je de boegiekop niet vast als er geen op zit.

grt.
sorry , maar dat van jouw klopt niet :D

Want ik kan perfect mijn 50cc brommer starten MET EN ZONDER dat kopje op de bougie. De bougiekop past zowel met dop en als zonder op de bougie ! ( Ik heb zo'n NGK bougiekop )
En dat dit nu in een brommer of in een quad steekt blijft hetzelfde.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
IzzY
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door IzzY »

raptor350 schreef:
karl schreef:Als je een nieuwe bougie koopt , zit er ALTIJD ( toch bij NGK ) zo'n dopje bovenaan op de bougie. Je hebt dan 2 keuzes , kopje op de schroefdraad gw laten zitten of dat kopje eraf vijzen en dus zonder dat kopje rijden. Het kan alle 2.
Hoi,

Gewoon je boegiekop eraf trekken en kijken of er wel of niet zo één dopje op zit.
Je kan normaal niet missen,als er geen dopje op moet zul je de boegiekop er ook niet op krijgen als er op je boegie een kopje zit,
en anders om als er een kopje op moet krijg je de boegiekop niet vast als er geen op zit.

grt.

Want ik kan perfect mijn 50cc brommer starten MET EN ZONDER dat kopje op de bougie. De bougiekop past zowel met dop en als zonder op de bougie ! ( Ik heb zo'n NGK bougiekop )

ouwehoer niet stom, en neem dinge in acht zoals ze bedoelt zijn
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

IzzY schreef:
raptor350 schreef:
Hoi,

grt.

ouwehoer niet stom, en neem dinge in acht zoals ze bedoelt zijn
Pfff , wil weer geen nutteloze discussie aangaan omdat sommige mensen niet kunnen aanvaarden dat hij of zij zich vergist hebben !
Maar 1ding is gewoon een feit : Je motor zal starten met of zonder dat dopje op de bougie. einde discussie.

Dus ik snap niet echt je quote hoor , izzy.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

IzzY schreef:erg duidelijk allemaal.

je hebt dus 2 soorten bougiedoppen. nieuw en oud. maar waar de keuze vanaf hangt weet ik niet..

zo koop je tegenwoordig een bougi;
(met een hoesje bovenop voor het nieuwe type bougiedop.
Afbeelding

wanneer je het hoesje eraf trekt, dmv een griptangetje.
krijg je dit te zien;
Afbeelding

ik denk dat dit laatste bij jouw te zien is.
nou moet je even goed in je bougiedop kijken of er toevallig dat hoesje in is achtergebleven.

als je niet zeker bent of die erin zit, gewoon even je nieuwe bougie met hoesje en al er proberen in de toen, lukt dit niet, dan zit je oude hoesje er dus nog in :p

succes met je bougies !
Zoals die onderste is krijg ik hem te zien. Ik heb hem via quadfun.be gekocht dus niet via de normale shop. Ik heb geprobeerd dit kopje eraf te krijgen (van een oude ngk bougie uit de scooter tijd) om eens even te proberen, maar die krijg je nooit eraf! Ik heb er met 3 man aan zitten trekken en slaan maar niet eraf te krijgen... Help! want ik wil hem wel graag erop hebben..
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door rappy 700 rijder »

gewoon zonder of met dopje rijden
ik rijd zonder dopje en je merkt echt geen verschil
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

heb je je originele al is beken? staat dit daar op?
en dat dopje draai ik er altijd af. bougie in de werkbank en dan met tangetje dat dopje eraf draaien.
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

[/quote]

Pfff , wil weer geen nutteloze discussie aangaan omdat sommige mensen niet kunnen aanvaarden dat hij of zij zich vergist hebben !
Maar 1ding is gewoon een feit : Je motor zal starten met of zonder dat dopje op de bougie. einde discussie.

Dus ik snap niet echt je quote hoor , izzy.[/quote]

:?: :?:

Maar je moet wel altijd het laatste woord hebben.
Plaats reactie