on-/en offroad? (aanschaf)
on-/en offroad? (aanschaf)
Hallo allemaal,
dit is men eerste post dus zalk me eerst even voorstellen.
Voor de vrienden (jullie dus) is het scheyske, ik woon in Tielt-Winge (vlaams-brabant).
En ik ga spijtig genoeg nog naar school. Ik ben 17 jaar, maar ben al aan het uitkijken naar een leuke quad die ik zou willen kopen.
Aangezien je al met een quad mag rijden met een gewoon rijbewijs voor de auto heb ik geen problemen meer buiten het feit dat ik niet echt weet wat kopen.
Dit wil ik er mee doen:
-Lange afstanden (weg)
-Lange afstanden (offroad )
-Snelheid: hoog
-normaal gezien ga ik altijd alleen rijden, maar er moet plaats zijn om soms nog iemand mee te pakken.
(-als er plek is voor bagage, dan is dat goed, maar het is geen must!)
Dat was het zo ongeveer, het grootste probleem is dus eigelijk, dat ik op de weg en offroad wil kunnen gaan.
2de hands of niet, daar twijfel ik nog aan, wat raden jullie aan voor eerste aankoop?
Ik denk budget rond de €5000, maar dat is maar een kleine schatting, als ik voor nieuw ga mag dit natuurlijk wel wat meer zijn!
Wat denken jullie ervan, wat zou een goede aankoop zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg scheyske
dit is men eerste post dus zalk me eerst even voorstellen.
Voor de vrienden (jullie dus) is het scheyske, ik woon in Tielt-Winge (vlaams-brabant).
En ik ga spijtig genoeg nog naar school. Ik ben 17 jaar, maar ben al aan het uitkijken naar een leuke quad die ik zou willen kopen.
Aangezien je al met een quad mag rijden met een gewoon rijbewijs voor de auto heb ik geen problemen meer buiten het feit dat ik niet echt weet wat kopen.
Dit wil ik er mee doen:
-Lange afstanden (weg)
-Lange afstanden (offroad )
-Snelheid: hoog
-normaal gezien ga ik altijd alleen rijden, maar er moet plaats zijn om soms nog iemand mee te pakken.
(-als er plek is voor bagage, dan is dat goed, maar het is geen must!)
Dat was het zo ongeveer, het grootste probleem is dus eigelijk, dat ik op de weg en offroad wil kunnen gaan.
2de hands of niet, daar twijfel ik nog aan, wat raden jullie aan voor eerste aankoop?
Ik denk budget rond de €5000, maar dat is maar een kleine schatting, als ik voor nieuw ga mag dit natuurlijk wel wat meer zijn!
Wat denken jullie ervan, wat zou een goede aankoop zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg scheyske
Laatst gewijzigd door scheyske op do 07 feb, 2008 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
hallo,
welkom op het forum, je kan ook al eens de zoek knop raadplegen, er zijn al verschillende topics over.
alles hangt natuurlijk van je budget af hé,
als ik je zo hoor zou je misschien best kunnen gaan voor een raptor 350 of misschien nog iets beter een Z400 (iets hogere top en is watergekoeld). hier op het forum zijn er wel enkele die hun Z400 verkopen, ik dacht dat sprot de zijne ook nog te koop stond, das een zeer goede quad en super goed onderhouden, speelt geld geen rol dan kan je kijken voor een raptor 700,
grtz
welkom op het forum, je kan ook al eens de zoek knop raadplegen, er zijn al verschillende topics over.
alles hangt natuurlijk van je budget af hé,
als ik je zo hoor zou je misschien best kunnen gaan voor een raptor 350 of misschien nog iets beter een Z400 (iets hogere top en is watergekoeld). hier op het forum zijn er wel enkele die hun Z400 verkopen, ik dacht dat sprot de zijne ook nog te koop stond, das een zeer goede quad en super goed onderhouden, speelt geld geen rol dan kan je kijken voor een raptor 700,
grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
die raptor is ook al goed om te ploeteren hé
kijk maar naar fonzie zen verslagen van zijn ritjes , hij en zen schoonzoon rijden met een 700 en amuseren hun precies ook toch
als ik jouw was zou ik lager beginnen dan een 660 , kan zijn dat je het snel moe word en dan zit je daar met je dure machine , kan je beter eerst eens een 350 of 400 proberen . Blijft het je intresseren (en eventueel kies je om nog enkel offroad OF onroad te gaan) kan je een duurdere quad naar jouw wensen kopen
en idd zoals ICHE zegt sprot zijn Z400 staat nog steeds te koop -> http://www.demodderberen.be/forum//view ... highlight=
proper ding van betrouwbare rijder
kijk maar naar fonzie zen verslagen van zijn ritjes , hij en zen schoonzoon rijden met een 700 en amuseren hun precies ook toch
als ik jouw was zou ik lager beginnen dan een 660 , kan zijn dat je het snel moe word en dan zit je daar met je dure machine , kan je beter eerst eens een 350 of 400 proberen . Blijft het je intresseren (en eventueel kies je om nog enkel offroad OF onroad te gaan) kan je een duurdere quad naar jouw wensen kopen
en idd zoals ICHE zegt sprot zijn Z400 staat nog steeds te koop -> http://www.demodderberen.be/forum//view ... highlight=
proper ding van betrouwbare rijder
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
-
- Quadracer
groot gelijk,heel betrwoubaar
en een perfecte quad voor die dingen..
en een perfecte quad voor die dingen..
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
heey welkom op het forum, je moet je niet schamen hoor ik zit ook nog op school ik ben wel nu 20,maar ben ook begonnen op mijn 17,eerst had ik blaster is goed voor te beginnen,maar toen heb ik een kfx400 gekocht ongeveer hetzelfde bedrag als wat gij hebt natuurlijk een tweedehandse he,en ik heb wel geluk dat ik een goede quad heb gekocht, want ik rij er nu toch nog altidj mee rond
met de ltz400 of de kfx400 is hetzelfde is perfect voor op de baan lange afstanden en is ook goed voor in de modder, maar natuurlijk heeft raptor 660 meer power maarja zijn altijd voor en nadelen he.
en je moet ook denken wat dazoe zegt wie weet zijn je het beu als je drek een zware machien hebt.
grtzz snowy
met de ltz400 of de kfx400 is hetzelfde is perfect voor op de baan lange afstanden en is ook goed voor in de modder, maar natuurlijk heeft raptor 660 meer power maarja zijn altijd voor en nadelen he.
en je moet ook denken wat dazoe zegt wie weet zijn je het beu als je drek een zware machien hebt.
grtzz snowy
nog een paar vraagjes erbij
Jullie zijn al heel erg bedankt voor de info dat jullie mij hebben gegeven,
maar toch twijfel ik nog altijd hoor, eerst een lagere cc kopen voor minder geld, of direct veel geld neerleggen
Kmoet er toch nog eens over nadenken, als jullie nog meer weten te zeggen wat ik wel handig zou kunnen vinden laat me dan gerust iets weten!
ps: had ik nu het geld om die van sprot te kopen dan zouk het zeker doen, maar nu is het nog eerst wat info verzamelen!
nog een paar vraagjes erbij:
-Worden er veel evenementen in belgie (miss vlaams-brabant) georganiseerd voor offroad, en misschien ook onroad? Een toertochtje ofzo? En hoe bevalt dit?
-mag je met een voorlopig rijbewijs B ook met een quad rijden of moet je wachten tot je je vast rijbewijs hebt?
Ik heb is naar die wolverine 450 gekeken, en die ziet er wel goed uit!
Alleen het enige nadeel vind ik wel dat de topsnelheid maar zo laag is
Is deze 4X4?
Alvast bedankt
mvg Scheyske
maar toch twijfel ik nog altijd hoor, eerst een lagere cc kopen voor minder geld, of direct veel geld neerleggen
Kmoet er toch nog eens over nadenken, als jullie nog meer weten te zeggen wat ik wel handig zou kunnen vinden laat me dan gerust iets weten!
ps: had ik nu het geld om die van sprot te kopen dan zouk het zeker doen, maar nu is het nog eerst wat info verzamelen!
nog een paar vraagjes erbij:
-Worden er veel evenementen in belgie (miss vlaams-brabant) georganiseerd voor offroad, en misschien ook onroad? Een toertochtje ofzo? En hoe bevalt dit?
-mag je met een voorlopig rijbewijs B ook met een quad rijden of moet je wachten tot je je vast rijbewijs hebt?
Ik heb is naar die wolverine 450 gekeken, en die ziet er wel goed uit!
Alleen het enige nadeel vind ik wel dat de topsnelheid maar zo laag is
Is deze 4X4?
Alvast bedankt
mvg Scheyske
- yamahakoppel
- Quad GOD
dit weekend in aarschot rondrit http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=22035
moet anders eens komen kijken maar ziet dat je op tijd bent anders zijn we weg
is leuk leert mensen kennen, ideeën opdoen voor veranderingen aan de quad
moet anders eens komen kijken maar ziet dat je op tijd bent anders zijn we weg
is leuk leert mensen kennen, ideeën opdoen voor veranderingen aan de quad
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
met voorlopig mag je rijden maar dacht dat je een dike vette L op je helm moest kleven denk dat zilladude zo rondrijd nu ...
ivm evenementen kijk maar eens onder "kalender ritten en vrij rijden"
--> http://www.demodderberen.be/forum/viewforum.php?f=23
zal je zien dat er toch tamelijk wat gepland word , je dient wel enkel je te kunnen verplaatsen tot aan de start hé maar als je wat rondhoord hier op het forum is het zelf mogelijk met iemand mee te rijden bv ...
allemaal mogelijk hier
ikzelf ben voor de onroad ritten , is toch meestal een 20 a 30 man per rit
de kleinere ritjes zijn groepjes van 5 a 10
zal je zien dat er toch tamelijk wat gepland word , je dient wel enkel je te kunnen verplaatsen tot aan de start hé maar als je wat rondhoord hier op het forum is het zelf mogelijk met iemand mee te rijden bv ...
allemaal mogelijk hier
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
-
- Quadracer
dus als ik het goed begrijp mag je vanaf je 17&voorlopig rijbewijs al met de quad rijden(officieel dan)?DaZoe schreef:met voorlopig mag je rijden maar dacht dat je een dike vette L op je helm moest kleven denk dat zilladude zo rondrijd nu ...
allemaal mogelijk hier
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!