membraam

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

membraam

Bericht door Scratch »

hey,
zoals sommigen weten heb ik vandaag een yamaha blaster 200cc gekocht.
maar nu is het membraam daarvan stuk, dus ik heb hier een paar vragen over..

wat kost het om zo'n ding te vervangen?
waar zit het precies?
wat doet het precies?

heeft iemand foto's waarbij je kunt zien waar het zit op een blaster?

mij vader zij dat er helemaal geen membraam op een 2takt brommer of quad zit. ik dacht het ook het is toch gewoon cilinder-spruitstuk-carburateur. daar zit toch niks tussen?

greetz
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Kost misschien 15 euro ofzo voor 2 membramen (originele)
Zit tussen u carb en de blok
Het laat de benzine door, die membramen gaan open en dicht.

Dit is zowat de eenvoudige uitleg volgens mij :)
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

er zit wel degelijk een membraan in die blaster.
Gewoon je carburator erafhalen en spruitstuk, dan zie je het gelijk zitten.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

een membraam klep (reed valve) zorgt ervoor dat gasmengsel in je cilinder komt, maar dat deze niet terug wordt geduwd in je carburator. (membraam zit in het goudkleurige huis onder het spruitstuk)
wat je nu wel moet bekijken is dat als er een stukje is afgebroken van deze membramen dat het niet tussen je krukas is gedraaid,anders is heel de boel om zeep, heb het topic zowat gevolgd van die goedkope blaster, kan je je niet aan miskopen als die recht is, maar zou toch enkele dingen nakijken.
cilinder eraf en zuigerspeling bekijken en eventueel nieuwe zuiger
krukasspeling bekijken
carburator grondig kuisen
nieuwe olie op je blokje
oliepompje van de 2takt controleren of die nog goed zen werk doet en anders boeltje afkoppelen en zelf mengelen.

je kan misschien zeggen van ik ben blij als die rijdt, maar op een zuigertje en pakkingen mag je niet kijken, anders kan de pret snel over zijn als die in brokken vaneen vliegt na 1 of 2x rijden.
juist een klein tipje die ik je kan geven. kost hooguit 150€ en je bent zeker dat die goed is (blok dan toch)
greetz

haja ps: nu zat ik me toch af te vragen hoezeer die verkoper er zeker van was dat de membraamklep stuk was? kan je niet weten zonder te chekken, weet niet wat hij doet of niet doet, maar zelfde symptomen van defecte membraam kunnen zijn : lekke krukaskeerringen, valse lucht trekken op eender welke manier of gewoon vuile carburator...
Laatst gewijzigd door Robby op ma 11 feb, 2008 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

JohnBeton schreef:er zit wel degelijk een membraan in die blaster.
hey,
bedankt voor je antwoord.
de eigenaar zegt dat de motor het membraam een beetje aanzuigt en dat hij daardoor soms niet lekker loopt. Hij moest de plaatjes weer een beetje terug buigen en dan loopt hij beter zonder enig getik of wat dan ook. Weet 1 van jullie waar je zo'n membraam kunt kopen en waa rhij het goedkoopst is? ik heb al site's gevonden maar daar staat geen prijs bij :muur:

quote robby

hey,
de eigenaar heeft zelf de carburateur eraf gehaald en gekeken naar het membraam en hij zag dus dat hij niet helemaal goed meer was. Hij heeft hem toen weer recht gebogen maar de motor zoog de plaatjes toch weer aan dus er moet gewoon een nieuwe in. Verder is er niks aan de hand met de quad volgens hem. Ik heb al eerder een blaster gehad dus ik weet hoe hij moet klinken. Verder test ik hem nattuurlijk wel.

greetz
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

vind het een erg bizar verhaal, maar kan zijn...
als ik de moeite doe voor een membraam open te doen en te bekijken, dan spaar ik me de kost niet van max20€ aan enkele klepjes uit te geven en zeker te zijn dat het boeltje goed draait voor verkoop en kan ik er misschien nog 100€ meer voor het geheel krijgen, maja thats me :) en velen zullen dit wel bevestigen.

bij een blastertje zitten er gevlochten membraampjes in die je niet kan bijplooien, kan je enkel bij de inox brommer gevalletjes (en dan nog) bij een blaster kan je ze wel omdraaien zodat ze wel terug sluiten dacht ik, maar wordt niet gedaan, versleten is versleten...

ik maak je budget natuurlijk niet, maar als je al gaat kijken op membraampjes van 20€, dan denk ik dat je men tip in de wind slaagt en hoop ik hier wel binnen enkele dagen geen topic te zien van quad stuk...
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Die plaatjes zijn of gebroken (dus stukje eraf) of gewoon krom. En dat krijg je echt niet meer recht hoor. De motor zoog de plaatjes weer aan vind ik ook een beetje vraag... Er loopt gewoon peut door, die plaatjes blijven op hun plek. En dan gaat hij de symptomen vertonen die Robby net uitgelegd heeft. Tikken komt door heel wat anders...
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

Vyrena schreef:Die plaatjes zijn of gebroken (dus stukje eraf) of gewoon krom. En dat krijg je echt niet meer recht hoor. De motor zoog de plaatjes weer aan vind ik ook een beetje vraag... Er loopt gewoon peut door, die plaatjes blijven op hun plek. En dan gaat hij de symptomen vertonen die Robby net uitgelegd heeft. Tikken komt door heel wat anders...
nou er zijn geen tikken of wat dan ook. ik ga toch maar even bellen. ik laat nog van me horen. de eigenaar zij dat hij ze weer heeft rechtbogen nadat hij ze warm had gemaakt met de feun.

greetz
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Scratch schreef:
hey,
de eigenaar zegt dat de motor het membraam een beetje aanzuigt en dat hij daardoor soms niet lekker loopt. Hij moest de plaatjes weer een beetje terug buigen en dan loopt hij beter zonder enig getik of wat dan ook.
greetz
Dan zal ik je wel verkeerd begrepen hebben :?
Afbeelding

Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

Vyrena schreef:
Scratch schreef:
hey,
de eigenaar zegt dat de motor het membraam een beetje aanzuigt en dat hij daardoor soms niet lekker loopt. Hij moest de plaatjes weer een beetje terug buigen en dan loopt hij beter zonder enig getik of wat dan ook.
greetz
Dan zal ik je wel verkeerd begrepen hebben :?
hey,
nou ik heb net even gebeld en de eigenaar zegt dus: Ik heb het membraam eruit gehaald en toen stonden de plaatjes open. Daarnaa heb ik ze verwarmt en weer terug gebogen aangezien ze van kunsttof waren. Er is niks afgebroken dus er zit niks in het blok.

nouja ik bedoelde met dat tikken dat er dus helemaal niks tikt in het blok. het blok loopt voor de rest zoals het hoort. Als de quad morgen gebracht word ga ik ook goed luisteren of ik nog wat hoor. Verder kan ik nattuurlijk ook niet een super goede quad verwachten voor 750 euro maar hij krijgt een opknap beurtje.

greetz
ProBlaster
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door ProBlaster »

ik heb ook en blaster gehad en ik had altijd last met die membraane als ge er ooit nieuw moet kopen zouw ik er geen standaard kopen
je kan beter iets duurder gaan in membranen maar voor 3 jaar gerust zijn

deze zijn de v-force 3 175€ heb je als van op deze foto

Afbeelding

de standaard membrane waren bij mij om de week weg heb dan deze gestoken en het probleem was opgelost deze v-force hebben ook 4 membrane standaard maar 2 dus bij deze win je nog wat koppel ook :tongduim:
2-takt zal altijd het beste blijven :)
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

ProBlaster schreef:ik heb ook en blaster gehad en ik had altijd last met die membraane als ge er ooit nieuw moet kopen zouw ik er geen standaard kopen
je kan beter iets duurder gaan in membranen maar voor 3 jaar gerust zijn

deze zijn de v-force 3 175€ heb je als van op deze foto

Afbeelding

de standaard membrane waren bij mij om de week weg heb dan deze gestoken en het probleem was opgelost deze v-force hebben ook 4 membrane standaard maar 2 dus bij deze win je nog wat koppel ook :tongduim:
hey,
damn dat is een boel geld voor zo'n klein dingetje:P
bij mijn vorige blaster weet ik niet of ik daar een standaard of een ander membraam in had. Maar zijn er ook nog iets goedkopere van goede kwaliteit of zit je dan gelijk aan die 175 euro?
greetz

ps. Bedankt voor alle hulp mensen :duimhoog: zonder dit forum was ik nergens :knikduim:
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

een vriend van me heeft ook een blaster (2004) en heeft ook dat v-force 3 membraam erin en heeft er geen klagen over en beveelde mij dat zelf ook aan, maar anders moet je eens kijke bij quad dealers in jou buurt wat ze daar kosten die membramen of eventuele andere goede membramen :wink:
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

L crosser schreef:een vriend van me heeft ook een blaster (2004) en heeft ook dat v-force 3 membraam erin en heeft er geen klagen over en beveelde mij dat zelf ook aan, maar anders moet je eens kijke bij quad dealers in jou buurt wat ze daar kosten die membramen of eventuele andere goede membramen :wink:
hey,
ja als ik de quad heb ben ik toch van plan om hem even naar hajotrade te brengen zodat ik zeker weet dat hij goed loopt en even goed word nagekeken. ook ga ik dan even vragen wat daar nerv-bars kosten.
greetz
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ik had toen ook de nieuwste V-Force steken, en ik lag 3e op een baan waar ik normaal niet goed reed, en 50 meter voor de finisch breekt het plaatje af! Dus het kan altijd gebeuren, dat membraam zat er pas 2 maanden in ofzo. Dus dat is niet echt een garantie, alles kan kapot, maar als je toch wat geld hebt koop dan zeker iets van goede kwaliteit.
Afbeelding

Plaats reactie