blaster
blaster
hey,
ik heb terug een 2dehands blaster gekocht van het bouwjaar 2007.
Nu valt hij steeds uit wanneer ik geen gas geef. Ik denk dat hij te weinig krijgt als hij in neutraal staat dus ik wou de stationair schroef wat meer opendraaien maar ik vindt ze niet meer terug. Ik weet dat ze bij mijn vorige blaster (bwj 2005) vlak tegen het kader onder mijn zadel hing ergens. Zo'n vijsje waar ik kon aan draaien zodat hij meer benzine kreeg of gwn meer toeren maakt. Ik weet het niet. Alleszins als dat het probleem is waar vind ik het vijsje dan terug
2de probleem: ik zie dat er op de plaats waar de voorbocht met de einddemper in elkaar gestoken zijn er olie uit lekt ... Hoe komt dit? Is dit normaal?
Bij voorbaat dank, Jeremy
ik heb terug een 2dehands blaster gekocht van het bouwjaar 2007.
Nu valt hij steeds uit wanneer ik geen gas geef. Ik denk dat hij te weinig krijgt als hij in neutraal staat dus ik wou de stationair schroef wat meer opendraaien maar ik vindt ze niet meer terug. Ik weet dat ze bij mijn vorige blaster (bwj 2005) vlak tegen het kader onder mijn zadel hing ergens. Zo'n vijsje waar ik kon aan draaien zodat hij meer benzine kreeg of gwn meer toeren maakt. Ik weet het niet. Alleszins als dat het probleem is waar vind ik het vijsje dan terug
2de probleem: ik zie dat er op de plaats waar de voorbocht met de einddemper in elkaar gestoken zijn er olie uit lekt ... Hoe komt dit? Is dit normaal?
Bij voorbaat dank, Jeremy
$t!ng! counter-strike & quads!
dit kan wann hij niet goed afdicht maar je moet er wel aan denken als hij koud is moet de uitlaat nog uitzetten eh dus dan kan dat gaatje dus weer dicht gaan
Laatst gewijzigd door L crosser op zo 17 feb, 2008 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
als die olie lekt lijkt het mij dat hij teveel krijgt... (teveel olie in ieder geval)
maar dit kan geen kwaad, eens nieuwe dichting op die plaats steken of dichting eens goed op zen plaats zetten. bij een 2007 zit de ralenti schroef op dezelfde plaats als je vorige, nu kan het wel zijn dat er een andere carbu opzit, dan zitten luchtmengselvijs en ralenti schroef langs de kant van je choke (meeste types)
luchtvijs zit verzinkt in carbu en relenti zit er meestal buiten met een veer onder.
greetz
maar dit kan geen kwaad, eens nieuwe dichting op die plaats steken of dichting eens goed op zen plaats zetten. bij een 2007 zit de ralenti schroef op dezelfde plaats als je vorige, nu kan het wel zijn dat er een andere carbu opzit, dan zitten luchtmengselvijs en ralenti schroef langs de kant van je choke (meeste types)
luchtvijs zit verzinkt in carbu en relenti zit er meestal buiten met een veer onder.
greetz
jah de kerel vanwie ik hem kocht (een dealer) zei mij dat je 1% olie bij de benzine moet doen zodat hij iets meer olie krijgt want er staat een andere uitlaat op. Vandaar ook de olie die eruit loopt maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat ze er daar al uitloopt en niet uit de demper...
Maar ik zal de dichtingen eens vastervijzen dan. Mssn dat het probleem dan opgelost is.
Aah daar staat de stationair schroef. Bij mijn vorige blaster stond er echt een schroefje vlak tegen het kader die je met je hand kon losser draaien en vaster. En ik d8 toch dat het de stationair schroef was want hij maakte meer toeren als ik het vaster draaide.
Alvast bedankt voor de snelle reacties en de foto!
Jeremy
Maar ik zal de dichtingen eens vastervijzen dan. Mssn dat het probleem dan opgelost is.
Aah daar staat de stationair schroef. Bij mijn vorige blaster stond er echt een schroefje vlak tegen het kader die je met je hand kon losser draaien en vaster. En ik d8 toch dat het de stationair schroef was want hij maakte meer toeren als ik het vaster draaide.
Alvast bedankt voor de snelle reacties en de foto!
Jeremy
$t!ng! counter-strike & quads!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
nee, dat is degene die je hoedje van de carb vasthoudt, nu zie je eronder een gat, daar zit bij sommigen hun ralenti vijs (als de tors unit is weggenomen)... is dit niet het geval bij de jouwe, dan zit die op het tors systeem bovenop je carb zoals bij je vorige model...$t!ng schreef:jah ik vond het al zo verwarrend... robby zegt een vijs met een veer eronder is je stationairschroef en ik zie op de foto L crosser de andere vijs aan duiden.
Het is dus die gouden vijs onder de L?
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
compleet links zit te ralentivijs op de TORS
hier zie je eentje waar ze een ralenti vijs in de carb hebben gedraaid
Dus de TORS zit op je carb en normaal moet je de ralenti kunnen regelen als je je zadel afneemt, bij sommigen zit er rubberen spatlapje over (vooraan over de tuit van de snorkel van de luchtfilter als ik me niet vergis)
greetz
ps: @ L crosser, jouw motortje moet ook zuiver lopen als je daar je ralenti regelt