Na een ritje gemaakt te hebben van +- 40km kwam ikerachter dat het blok wat olie eruit begon te gooien langs de pakkingen en schroeven. nu blijkt dat het oliepijl veel te hoog stond. ruim boven max.
hoe kan ik nu natrekken of de quad schade heeft geleden door met teveel olie in motor te rijden?
Ik heb direct daarna het oliepijl weer op gemiddeld gezet.
ik hoop dat de schade voor mijn quad beperkt is gebleven!
als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
Robby schreef:als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
bedankt voor de reactie
ik zal het morgen nog eens precies checken waar ie nu precies lekt,kan ook zijn dat ie de olie bij de vuldop eruit geduwt heeft
Robby schreef:als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
Robby schreef:als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
dus teveel olie kan wel kwaad he
Leer ff robby zijn bericht aandachtig te lezen er staat: "teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal"
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Robby schreef:als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
dus teveel olie kan wel kwaad he
Leer ff robby zijn bericht aandachtig te lezen er staat: "teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal"
Teveel olie kan zeker kwaad anders gaven ze niet aan hoe veel je derin moest doen (praat natuurlijk niet van 10ml hé)Doorblazen van pakkingen en drukopbouw in het carter en dus tegendruk van cilinder zijn maar een paar voorbeelden.Jongens, het blijft mechaniek en dat heeft (regelmatig) onderhoud en controle nodig, dan gaat het het langste goed
Wild & Wicked Air is for coolin & boostin! Speed doesn't kill, mistakes do!
ik heb het niet nog even gecheckt. Olie werd alleen bij de oliefilter eruit geduwt(door de aflsluitdeksel heen geduwt) en bij de pijldop. schade is geloof ik beperkt gebleven.