blaster
-
rappy 700 rijder
- Quadrunner

- Contacteer:
hey,rappy 700 rijder schreef:als ik jou was had ik hem weer op marktplaats gedonderd en voor het geld wat je daarvoor krijgt en wat je kwijt bent aan de revisie een nieuwere blaster kopen
dit geld krijg je er nooit meer uit vind ik de blaster niet waard
wanneer ik de revisie gehad heb kom ik op totaal uit met de aankoop van de quad op 1550 euro. Voor dit geld koop je geen blaster weer die ook zo'n revisie gehad heeft.
gr tim
ik volg je daar wel in, zelf een revisie doen is beter dan hem verkopen en een nieuwere kopen, bij 2de hands heb je altijd een risico, je weet nooit hoe dat blok er binnenkant uit ziet.
Voor m'n broer hadden we vorige week ook een blaster gekocht, die was vast gereden volgens de verkoper en we hebben hem voor een mooie prijs gekocht
Thuis blok opengedaan, piston en cilinder waren nagenoeg nieuw, niets aan te zien, maar zat blijkbaar geen olie in dat blok, resultaat: bigend lager kapot, krukaslagers naar de zak, krukas verbrand, ...
Al bij al valt dat nog redelijk mee als je zelf de revisie doet en wat achter de stukken zoekt hoor.
Voor m'n broer hadden we vorige week ook een blaster gekocht, die was vast gereden volgens de verkoper en we hebben hem voor een mooie prijs gekocht
Thuis blok opengedaan, piston en cilinder waren nagenoeg nieuw, niets aan te zien, maar zat blijkbaar geen olie in dat blok, resultaat: bigend lager kapot, krukaslagers naar de zak, krukas verbrand, ...
Al bij al valt dat nog redelijk mee als je zelf de revisie doet en wat achter de stukken zoekt hoor.
hey,
ja, maar ik had dit ook niet verwacht hoor. Ik heb het blok ook gewoon horen lopen en hij liep alleen wat hoog in toeren maar verder wel goed. Ook had de quadzaak (hajotrade geesteren) dit niet verwacht. Verder hoop ik dat na de revisie het blok weer helemaal goed is en weer een tijdje mee kan.
ik kijk voor de rest wel op marktplaats en ik kwam dit tegen:
http://link.marktplaats.nl/140178106
dit is dan de enigste nog in mijn prijsklasse maar die van mij ziet er stukken beter uit.
en dan is de vraag nog maar of het blok in orde is.
ook zat er geen luchtfilter deksel op.. kan dit kwaad? ik hoor dat vaak mensen de deksel eraf halen zodat hij iets mooier loopt maar maakt dit nog veel uit?
greetz
ps, kijk deze dan: http://link.marktplaats.nl/149862340 ziet er toch niet uit en wie zet ze'n blaster nou zo op marktplaats als hij zo smerig is
ja, maar ik had dit ook niet verwacht hoor. Ik heb het blok ook gewoon horen lopen en hij liep alleen wat hoog in toeren maar verder wel goed. Ook had de quadzaak (hajotrade geesteren) dit niet verwacht. Verder hoop ik dat na de revisie het blok weer helemaal goed is en weer een tijdje mee kan.
ik kijk voor de rest wel op marktplaats en ik kwam dit tegen:
http://link.marktplaats.nl/140178106
dit is dan de enigste nog in mijn prijsklasse maar die van mij ziet er stukken beter uit.
en dan is de vraag nog maar of het blok in orde is.
ook zat er geen luchtfilter deksel op.. kan dit kwaad? ik hoor dat vaak mensen de deksel eraf halen zodat hij iets mooier loopt maar maakt dit nog veel uit?
greetz
ps, kijk deze dan: http://link.marktplaats.nl/149862340 ziet er toch niet uit en wie zet ze'n blaster nou zo op marktplaats als hij zo smerig is
- raptor350
- Quadracer

Nja, dit is natuurlijk minder goed nieuws
Maar het was ook wel wat te verwachten hoor... 750 euro voor een blaster is gewoon een TE lage prijs, tenzij de verkoper gewoon de prijzen niet goed weet. En dat excuus van : het zijn de kleppen die versleten zijn vond ik toch ook al een flauw excuus, dit kost mss 15 euro voor dit te laten maken. Het voordeel is natuurlijk zoals je al zei: na een revisie heb je een motorblok dat tiptop is gereviseerd en weet je dus ook 100% zeker dat het blok inorde is => goed voor een lange periode crossplezier
Maar een deel van deze onderdelen kosten toch niets :
olie => 20 euro ofzo ?
keringen => ook niet zoveel ( weet niet exact hoeveel )
lagers => niet veel verschil met lagers, ets duurder wel.
kickstarterveer => 20 euro ?
koppakking => 2 euro ...
voetpakking => ook 2 euro ...
koppelingspakking => 5 euro ?
Dit setje kost je 100 euro als ik me niet teveel vergis
Carters daar in tegen
die kan je toch gw niet nieuw betalen ? Dit kost stukken van mensen ...
En dan die krukas laten reviseren is ook niet echt goedkoop!
Succes ermee!
Maar een deel van deze onderdelen kosten toch niets :
olie => 20 euro ofzo ?
keringen => ook niet zoveel ( weet niet exact hoeveel )
lagers => niet veel verschil met lagers, ets duurder wel.
kickstarterveer => 20 euro ?
koppakking => 2 euro ...
voetpakking => ook 2 euro ...
koppelingspakking => 5 euro ?
Dit setje kost je 100 euro als ik me niet teveel vergis
Carters daar in tegen
En dan die krukas laten reviseren is ook niet echt goedkoop!
Succes ermee!
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
van deze advertentie Scratch
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
w-tec club member
hey,
quote raptor 350: maar vergeet niet de uren die ze er aan moeten werken. Verder geven ze mij nog 15% korting en ik heb nog een paar dingen niet opgenoemd in mijn lijstje. Carters zijn over het algemeen behoorlijk duur. Ik ga het zelf ook niet doen want ik heb daar geen ervaring mee. Verder heb ik en een goede vriend van me altijd goede ervaringen gehad met hajotrade dus vandaar laat ik het door hun doen.
gr tim
ps, verdere antwoorden kunnen jullie geven in mijn andere topic onder tuning projecten:
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=22324
quote raptor 350: maar vergeet niet de uren die ze er aan moeten werken. Verder geven ze mij nog 15% korting en ik heb nog een paar dingen niet opgenoemd in mijn lijstje. Carters zijn over het algemeen behoorlijk duur. Ik ga het zelf ook niet doen want ik heb daar geen ervaring mee. Verder heb ik en een goede vriend van me altijd goede ervaringen gehad met hajotrade dus vandaar laat ik het door hun doen.
gr tim
ps, verdere antwoorden kunnen jullie geven in mijn andere topic onder tuning projecten:
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=22324
-
rappy 700 rijder
- Quadrunner

- Contacteer:
-
Robby
- Quad Expert

- Contacteer:
dank je dat ik toch weral eens gelijk krijg...
wat ik wel moet melden is, als er een nieuwe zuiger inzit,mag je er zeker van zijn dat de vorige al de schade berokkend heeft en de verkoper inderdaad maar al te best wist wat er gaande was... carters kan je lassen...
bigendje van prox kost ergens 200€+montage. nieuwe krukas compleet kost ergens 250€ bij hot rods...
een dichting en pakkingsetje ergens een 50€ (cilinder+ degene van het carter) dacht dat originele lagers van yamaha ergens een 40€ het stuk kosten en dichtingen rond de 20€ tstuk... met olie heb je 650ml nodig dus kom je toe met 10€(heb je 1l gp10voor) kickstarterveer was geloof ik 15€... die tandwieltjes van de balansas zijn wel dure jongens, maar weet de prijs niet meer.
greetz
wat ik wel moet melden is, als er een nieuwe zuiger inzit,mag je er zeker van zijn dat de vorige al de schade berokkend heeft en de verkoper inderdaad maar al te best wist wat er gaande was... carters kan je lassen...
bigendje van prox kost ergens 200€+montage. nieuwe krukas compleet kost ergens 250€ bij hot rods...
een dichting en pakkingsetje ergens een 50€ (cilinder+ degene van het carter) dacht dat originele lagers van yamaha ergens een 40€ het stuk kosten en dichtingen rond de 20€ tstuk... met olie heb je 650ml nodig dus kom je toe met 10€(heb je 1l gp10voor) kickstarterveer was geloof ik 15€... die tandwieltjes van de balansas zijn wel dure jongens, maar weet de prijs niet meer.
greetz
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer: