Aantal km quad?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
wexel
Toeschouwer
Toeschouwer

Aantal km quad?

Bericht door wexel »

Hallo, ik wilde graag weten wat het totaal aantal km is wat je op een quad kunt rijden. :afgestudeerd:
Op het einde van de rit zeg maar,als hij af is. Ik had een 250cc in gedachten om mee te toeren. Waar moet ik aan denken? Kheb geen idee. :?
Alvast bedankt en groet Wexel. :tongduim:
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

daar kun je bij geen enkele quad een nummer op plakken
hangt vooral af van hoe je ermee rijd,onderhoud,warmdraaien,...
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

idd zoals z400_racer ligt helemaal aan degen waarvan de quad is maar als je hem goed onderhoud dan moet je hekm wel een tijdje kunne hebben :wink:
w-tec club member
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Voordat je quad helemaal versleten is. Wat dus wel een zeer ruime betekenis heeft ... zal je er idd al veel km's mee gedaan hebben hoor. ( maar je kan bv een grizzly450 niet gaan vergeliiken met een yfz450! ) Vergeet niet dat moto's / quads enzo ook zeer veel onderhoud moeten hebben ( banden, olie, ketting en tandwielen of riem, zuiger, keerringen, lagers, filters, ... )
Het hangt natuurlijk weer van quad tot quad af hé, maar het kost allemaal veel geld de dag van vandaag :wink:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
wexel
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door wexel »

Ik begrijp dat het verschilt per quad en per persoon. Maar als je er normaal mee rijd (toeren en af en toe gassen) en gewoon onderhoud, is er toch een min en max aantal km wat een quad kan hebben. Waar moet ik dan aan denken 5000 of 15000 km? Ik heb namelijk geen idee.
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Je gaat ermee op de baan rijden ? dan is 250cc veel te weinig! Tenzij het 2takt is :D maar bv een raptor250 is echt niet geschikt voor mee op de baan te rijden, veel te traag! Zelf de 350cc versie vind ik te traag voor op de baan ( voor mee te crossen is die perfect! )
wexel
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door wexel »

Het is maar wat je gewend bent. Zwaarder kan altijd nog. Daarom ook de vraag wat de km zijn. 250cc kost gauw 4300 euries. Een 350cc toch echt iets meer. Ik wil wel een nieuwe vandaar. Niemand weet hoeveel km je ongeveer kunt rijden??
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

30.000km zal je wel halen als je respect hebt voor je quad. Na die 30.000km zullen er wel zware kosten opduiken. ( gehele revisie van de motor )
Sommige halen wel 50.000km met hun quad hoor, maar dat is dan met die landbouwquads. vanzelfsprekend hebben deze quads een duurzamer motorblok dan de crossquads.
wexel
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door wexel »

Oke dan. Dank je. Dan heb ik een idee wat je ongeveer kan rijden. Dat valt me mee moet ik zeggen.
Groet wexel.. :duimhoog:
Plaats reactie