Olie verversen onnodig

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Olie verversen onnodig

Bericht door KrisZ400 »

DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
ghostrider1340
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Re: Olie verversen onnodig

Bericht door ghostrider1340 »

mijne baas laat na 20000 km een staal opsturen naar labo voor test te doen en der zijn vrachtwagens bij die na 100.000 km nog met de zelfde olie rijden (mits een beetje bijvullen )
1% free biker(gaan met die banaan)
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het is nu (iniedergeval bij Opel) verlengd naar 30.000 kilometer. Ik neem maar het zekere voor het onzekere, kan nooit kwaad.
erichendri
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door erichendri »

Wanneer je veel kilometers rijdt per jaar (is weinig draaiuren) kun je echt wel 20000-30000 kilometer rijden met de olie.(bij nieuwe generatie auto's)
Diverse merken rijden maximaal 30000 km (mercedes etc...en deze hebben een zuurmeter in het carter) en er zijn al merken die deze kilometer afstanden korter maken inverband met indikken en afname kwaliteit en zo.
Onderzoekjes naar de staat van de olie is best wel prijzig lees duur en alleen interessant bij vrachtwagens met grote carterinhouden.
Heb meegemaakt dat een autorijschool 100000 kilometer reed met dezelfde olie,wel steeds bijgevuld maar bij +/-105000
moest er toch een andere motor in,vastgelopen en de olie was er haast niet uit te krijgen bij een koude motor,net dikke stroop.
wat was de winst?: 10 keer 4 liter motorolie is 40 liter á € 4,00 (filters onbekend,deed onderhoud zelf)de ruilmotor kostte € 1250 ex montage.
Olie is niet alléén olie,maar olie verzuurt ook en het zorgt ook voor de afvoer van vuil en zorgt voor de motorkoeling.
Er zitten ook toevoegingen in die een houdbaarheidsdatum hebben(net als melk)en die kunnen verwarmen als de motor te heet wordt.In benzine zitten ook toevoegingen bijvoorbeeld en die verdampen ook,lucht blaast uit de tank als je de dop losdraaid,rij je veel op LPG dan
krijgt de benzine na langere tijd een lager octaan getal en gaat de motor op een gegeven moment steeds slechter starten en krijgt hij een steeds slechtere koude loop(opwarm periode)

Eric (eerste automonteur)

Lees eerst het artikel van de telegraaf!

P.S. : Eigenlijk is hij wel schijnheilig,eerst zijn zakken gevuld als directeur van Gastrol Nederland en nu is hij directeur af en ineens is het olieverversen zonde en slecht voor het milieu.
Hij lijkt wel een ambtenaar.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

ik ga compleet mee met je uitleg erichendri...
zo onlangs een autootje moeten opstarten dat 18000km had,maar wel 8j oud was. eigenaar verklaarde me voor zot als ik zei dat de olie moest gewisseld worden. Eens de motor warmgedraaid staat en je dan eens boven de oluiedop ruikt weet je welk uur het is...
flyingquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door flyingquad »

Lees eerst het artikel van de telegraaf!

P.S. : Eigenlijk is hij wel schijnheilig,eerst zijn zakken gevuld als directeur van Gastrol NEDERLAND en nu is hij directeur af en ineens is het olieverversen zonde en slecht voor het milieu. EN DUUR!
Hij lijkt wel een ambtenaar.[/quote]
ofwel een gierige ... :D
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Fre* »

en om de hoeveel moet het bij een quad?
om de 1000km?

af en toe is andere olie, da kan geen kwaad
je wast je toch ook niet altijd in hetzelfde water he :)
Randy Yamaha
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Randy Yamaha »

op de yfz om de 6 uur :shock:
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Fre* »

awel, dan is da bij de yfz om de 600km eh

als je 100km op 1uur doet aan 120 :)

wel een quad met veel onderhoud, ik denk dat dit toch te weinig vermeld wordt.. ik wou er mij ook 1kopen, khad 1ne zien staan, schoon occasie, maar dan hier wa rond gelezen :D kwist het rap dat het een raptor ging worden

mag er op de quad 5-w40? of welke is eigenlijk HET BEST voor op de quad? of is 5-w40 te dun?
bij blaster was het 2takt olie dusja... en bij brommer 10-w40
Randy Yamaha
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Randy Yamaha »

ik weet het niet hoor wij vervange de olie gewoon om de 6 uur en dan is het al grijs...
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Fre* schreef:awel, dan is da bij de yfz om de 600km eh

als je 100km op 1uur doet aan 120 :)

wel een quad met veel onderhoud, ik denk dat dit toch te weinig vermeld wordt.. ik wou er mij ook 1kopen, khad 1ne zien staan, schoon occasie, maar dan hier wa rond gelezen :D kwist het rap dat het een raptor ging worden

mag er op de quad 5-w40? of welke is eigenlijk HET BEST voor op de quad? of is 5-w40 te dun?
bij blaster was het 2takt olie dusja... en bij brommer 10-w40
bij je blaster was het ook 10w40 hoor, 2takt olie is voor je benzine te mengelen...

die 600km is wel een hele groffe schatting medunkt... als je weet dat ik nu +-5000km op men teller heb staan en dit enkel off-road km's,dus ook kruip en sluipdoor maar ook lange rechte stukken waar ik makkelijk 120-130haal en dit overeen komt met 120 draaiuren (op 100uren nieuwe zuiger geplaatst) dan kan je snel berekenen dat ik met een gemiddelde snelheid van +-40km/u gereden heb... en voor degenen die me kennen weten dat ik men gas meer dan goed weet staan...
greetz
Plaats reactie