Ik heb laatste week een 3d model gemaakt, op maat, van een buggy/kart die ik ben van plan te bouwen in de zomer.
Het doel is om ervaring op te doen en ondertussen iets moois te maken. Tot nu toe is hij o.9meter hoog 1.2meter breed en 2 meter lang. Er kommen twee differentieelen in zodat hij vierwiel aandrijving heeft. De motor wordt een 600-1000cc motorfiets motor. Deze wordt natuurlijk opgevoerd en zal rond de 200pk leveren. Later komt er een turbo op en dan ga ik voor de 250-280 pk. Het gewicht van de buggy zal rond de 300-400kg blijven.
Ik ben trouwens nog opzoek naar een motor en twee buggy/quad diffrentieelen.
Ziet er leuk uit, mooi gemaakt die tekeningen. Maar ik geef je weinig kans dat je dit ding op kenteken gaat krijgen. Dan zit je dus vast aan race banen e.d. maar of je dat nu wil... want ik vermoed dat je er een straatracer van wilt maken?
Hey ziet er idd tof uit die tekeningen, prachtig gemaakt maar het zal zoals Ralph al reeds vermeld wel een probleem worden om het ding gehomologeerd te krijgen om hem in te schrijven. Tenminste als dit de bedoeling is natuurlijk
inschrijven daar zat ik nog niet aan te denken. Ik wil eerst zorgen dat hij het doet en ook goed. De rollbar wortd een stuk staan best wel dik en gebogen dus hij zal wel goed zijn. In schrijven doe ik hier mee niet want dit is een leer project die ik ga gebruiken on een verbeterde versie te bouwen en dan zal ik eens gan kijken naar het inschrijven.
ik heb vandaag weer aan mijn 3d model gewerkt. Ik heb de voorbumper afgemaakt en de stuur inrichting toegevoegd. Het model is bijna zo goed als af qua technisch aspect. Ik moet alleen de buiten kant nog ontwerpen, het wordt zeer strak its richting lamborgini en van glasweefsel. Maar ik ben al opzoek naar de onderdelen voor mn buggy om zo snel mogenlijk te kunnen beginnen met bouwen.
ik heb ook zo een project gemaakt.
een offroad buggy aangedreven door een honda vtr 1000cc, zonder diff. wel voor te crossen in de velden.
Op de baan krijgen kan je nooit met zo een buggy.
Ik zit nu in eerste jaar industrieel ingenieur. En ik moet toegeven, je leert enorm veel bij het maken van zo een project.
Hij staat nu te koop.
er staan ook foto'sz bij. Hier is de link: http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ight=buggy
succes ermee!
de voorste wielnaven zijn afkomstig van een remork-as, ongeremd.
de achteras wielnaven zijn cardans van een auto.
Het is een starre achteras van CrMo, waarop kettingwiel en remschijf is gemonteerd. Op die achteras zijn twee cardans, gemonteerd via een speciaal gemaakt stuk, die verbonden zijn met de wielen.
als je iemand zou weten die geinteresseert is in de buggy. De buggy wordt nog gespoten in een kleur, en er komen ook nog platen op.
grzz