verenafstellen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
quadfanatic
Toeschouwer
Toeschouwer

verenafstellen

Bericht door quadfanatic »

ik ben za naar het crossterein geweest na een uurtje rijden door de solos zaten er zoveel kuilen en remklippen in dat mijn quad alle kanten in sprong en ik m niet op de baan kon houden

vraagje : hoe moet ik mijn schokbrekers nu afstellen het zijn reigers
JR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JR »

Welke reigers?
Afstelling is iets heel speciaals.
Beste is eens een ganse dag crossen en enkel met je veren "prusten";
Je begint met alles in het midden te zetten en dan verander je telkens 1 ding. Je schrijft op wat je hebt gedaan en wat het resultaat is.
Met de Zoekfunctie zal je al wat op weg geraken.
Hoe dan ook, die putten gaan niet weg. Enige is dat je er beter over kunt rijden. Rechtstaan helpt ook al wat.
‰ Quadracing Team
quadfanatic
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door quadfanatic »

ok
maar denk je dat de ingaande demping zacht of hard moet en de rebound moet ie snel of langzaam terugkomen
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

mijn verstand van vering een dikke 0 :duimlaag: , maar als je alle kanten word geslingerd dan moet de ingaande demping, zachter en de rebound langzaam toch ?
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
JR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JR »

ik ga geen domme dingen zeggen, want veren is vrij speciaal. PB Sg6, oede miere,Dutje82, ... Elke degelijke crosser kent er iets van. Zij zullen je al opweg helpen. Maar zelf foeteren is zeker eens de moeite waart! Al doende leert men :wink:
‰ Quadracing Team
raptor350
Quadracer
Quadracer

Re: verenafstellen

Bericht door raptor350 »

quadfanatic schreef:ik ben za naar het crossterein geweest na een uurtje rijden door de solos zaten er zoveel kuilen en remklippen in dat mijn quad alle kanten in sprong en ik m niet op de baan kon houden

vraagje : hoe moet ik mijn schokbrekers nu afstellen het zijn reigers
Over veren weet ik absoluut niets. Maar wat ik wel weet is dat je bandenspanning zeer veel uitmaakt als je gaat crossen en jums neemt. Dus controleer die ook maar eens. Mss moeten ze ook zachter gezet worden dan die aanbevolen hoeveelheid.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
yamaha_764
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door yamaha_764 »

mijn advies, zoals al eerder aangehaald, ga es gewoon een dagje klooien met je veren. En echt standaardt setup voor een bepaalde baan is er niet. Vering is toch iets heel persoonlijks... altans naar mijn idee :p ben zelf ook een tijd bezig geweest voor het gelijk naar men zin stond en dan nog blijf je elke keer wat veranderen omdat de baan nou enmaal ook verandert..
GrG
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

een dag klooien is leuk, maar dan moet je wel een crossbaan hebben waar het vrij rustig is
als er 100 man rond rijd, denk je al snel dat je de verkeerde kant op draait met je klikkers
alleen worden de gaten als maar dieper
en aan het eind van de dag denk je ook dat het niet goed zit met de vering, dat is weer de vermoeithijd
never drive faster then your angel can fly
Danny
Quadrider
Quadrider

Bericht door Danny »

En als ge dan ook al is weet welke knop waar voor dient he.
Ik heb der van technoflex en ken der ook niks van.
Alles staat in het midden en als ge nie weet welke knop voor wat dient dan kunde lang liggen, zoeken he.
EXFSS
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door EXFSS »

best stel je de veren in het middenbereik af en vertrek je van hieruit af te stellen
als je met springen doorslaat, moet je de high speed compressie wat dichter zetten. als je quad begint te "bokken" moet je de rebound wat langzamer zetten en als je quad slagen krijgt, moet je de rebound sneller zetten. Als hij "doorrolt bij het aanremmen of onderstuur heeft bij de bocht, moet je de low speed iets harder zetten. En de rest is proberen en afstellen, alles opschrijven en bijhouden. Ben je verkeerd, zet je hem terug op de vorige afstelling en begin je opnieuw.
Of je belt eens :wink:
bm suspension
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

http://www.foxracingshox.com/fox_tech_c ... g_tips.htm
hier staat wel wat:) is niet van reiger maar practisch hetzelfde principe
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie