verenafstellen
-
- Toeschouwer
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 03 jan, 2008 21:23
verenafstellen
ik ben za naar het crossterein geweest na een uurtje rijden door de solos zaten er zoveel kuilen en remklippen in dat mijn quad alle kanten in sprong en ik m niet op de baan kon houden
vraagje : hoe moet ik mijn schokbrekers nu afstellen het zijn reigers
vraagje : hoe moet ik mijn schokbrekers nu afstellen het zijn reigers
Welke reigers?
Afstelling is iets heel speciaals.
Beste is eens een ganse dag crossen en enkel met je veren "prusten";
Je begint met alles in het midden te zetten en dan verander je telkens 1 ding. Je schrijft op wat je hebt gedaan en wat het resultaat is.
Met de Zoekfunctie zal je al wat op weg geraken.
Hoe dan ook, die putten gaan niet weg. Enige is dat je er beter over kunt rijden. Rechtstaan helpt ook al wat.
Afstelling is iets heel speciaals.
Beste is eens een ganse dag crossen en enkel met je veren "prusten";
Je begint met alles in het midden te zetten en dan verander je telkens 1 ding. Je schrijft op wat je hebt gedaan en wat het resultaat is.
Met de Zoekfunctie zal je al wat op weg geraken.
Hoe dan ook, die putten gaan niet weg. Enige is dat je er beter over kunt rijden. Rechtstaan helpt ook al wat.
‰ Quadracing Team
-
- Toeschouwer
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 03 jan, 2008 21:23
-
- Quad Master
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
mijn verstand van vering een dikke 0 , maar als je alle kanten word geslingerd dan moet de ingaande demping, zachter en de rebound langzaam toch ?
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Re: verenafstellen
Over veren weet ik absoluut niets. Maar wat ik wel weet is dat je bandenspanning zeer veel uitmaakt als je gaat crossen en jums neemt. Dus controleer die ook maar eens. Mss moeten ze ook zachter gezet worden dan die aanbevolen hoeveelheid.quadfanatic schreef:ik ben za naar het crossterein geweest na een uurtje rijden door de solos zaten er zoveel kuilen en remklippen in dat mijn quad alle kanten in sprong en ik m niet op de baan kon houden
vraagje : hoe moet ik mijn schokbrekers nu afstellen het zijn reigers
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 208
- Lid geworden op: zo 23 okt, 2005 11:28
mijn advies, zoals al eerder aangehaald, ga es gewoon een dagje klooien met je veren. En echt standaardt setup voor een bepaalde baan is er niet. Vering is toch iets heel persoonlijks... altans naar mijn idee ben zelf ook een tijd bezig geweest voor het gelijk naar men zin stond en dan nog blijf je elke keer wat veranderen omdat de baan nou enmaal ook verandert..
GrG
GrG
een dag klooien is leuk, maar dan moet je wel een crossbaan hebben waar het vrij rustig is
als er 100 man rond rijd, denk je al snel dat je de verkeerde kant op draait met je klikkers
alleen worden de gaten als maar dieper
en aan het eind van de dag denk je ook dat het niet goed zit met de vering, dat is weer de vermoeithijd
als er 100 man rond rijd, denk je al snel dat je de verkeerde kant op draait met je klikkers
alleen worden de gaten als maar dieper
en aan het eind van de dag denk je ook dat het niet goed zit met de vering, dat is weer de vermoeithijd
never drive faster then your angel can fly
best stel je de veren in het middenbereik af en vertrek je van hieruit af te stellen
als je met springen doorslaat, moet je de high speed compressie wat dichter zetten. als je quad begint te "bokken" moet je de rebound wat langzamer zetten en als je quad slagen krijgt, moet je de rebound sneller zetten. Als hij "doorrolt bij het aanremmen of onderstuur heeft bij de bocht, moet je de low speed iets harder zetten. En de rest is proberen en afstellen, alles opschrijven en bijhouden. Ben je verkeerd, zet je hem terug op de vorige afstelling en begin je opnieuw.
Of je belt eens
als je met springen doorslaat, moet je de high speed compressie wat dichter zetten. als je quad begint te "bokken" moet je de rebound wat langzamer zetten en als je quad slagen krijgt, moet je de rebound sneller zetten. Als hij "doorrolt bij het aanremmen of onderstuur heeft bij de bocht, moet je de low speed iets harder zetten. En de rest is proberen en afstellen, alles opschrijven en bijhouden. Ben je verkeerd, zet je hem terug op de vorige afstelling en begin je opnieuw.
Of je belt eens
bm suspension
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_c ... g_tips.htm
hier staat wel wat:) is niet van reiger maar practisch hetzelfde principe
hier staat wel wat:) is niet van reiger maar practisch hetzelfde principe
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;