welke piston
welke piston
In mijn cilinder van mijn blaster hoor ik als de motor draait een tikkend geluid. Hij rijdt nog perfect en start direct. Nu heb ik voor de zekerheid mijn cilinder er eens afgenomen om de staat van mijn piston en cilinder te bekijken. Nu is mijn piston en cilinder nog in zeer goede staat. Geen krasjes of oon nergens ingebrand. Waarvan kan dat tikkend geluid dan komen? Kan dat zijn dat dat aan de segmenten ligt die kunnen versleten zijn? Of aan iets anders.
Laatst gewijzigd door kimme op di 06 mei, 2008 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
die arm is de drijfstang of biele. Die mag een kleinbeetje zijdelingse speling hebben.
Ik weet niet exact hoeveel, het zal tussen de 0.5 en 1mm ongeveer zijn, ik dacht 0.7mm om precies te zijn.
Hij zou geen speling op de lager mogen hebben (naar boven en naar onder dus).
De krukaslagers kan je controleren door je ontstekingsdeksel eraf te halen.
Als je het vliegwiel vooruit en achteruit duwt zou dat niet mogen bewegen, dan zijn de lagers van de krukas niet meer in orde.
Ik weet niet exact hoeveel, het zal tussen de 0.5 en 1mm ongeveer zijn, ik dacht 0.7mm om precies te zijn.
Hij zou geen speling op de lager mogen hebben (naar boven en naar onder dus).
De krukaslagers kan je controleren door je ontstekingsdeksel eraf te halen.
Als je het vliegwiel vooruit en achteruit duwt zou dat niet mogen bewegen, dan zijn de lagers van de krukas niet meer in orde.
blaster
Dus, het ontstekingsdeksel eraf nemen (dat is toch dat bovenste gedeelte van de cilinder waar de bougie inzit?)
Dat vliegwiel, waar steekt dat? Of beweeg je dat gewoon door de quad in neutraal naar voor en achter te duwen?
Want als ik dat doe beweegt mijn piston niet, dus zijn mijn lagers nog goed zeker?
Stel dat ze wel zouden versleten zijn, dan moet ik mijn motorblok eruithalen en opendoen om deze te vervangen?
Dat vliegwiel, waar steekt dat? Of beweeg je dat gewoon door de quad in neutraal naar voor en achter te duwen?
Want als ik dat doe beweegt mijn piston niet, dus zijn mijn lagers nog goed zeker?
Stel dat ze wel zouden versleten zijn, dan moet ik mijn motorblok eruithalen en opendoen om deze te vervangen?
Het ontstekingsdeksel zit aan de linkerkant van je motorblok (bezien als je op de quad zit).
Als je dat eraf haalt zie je het vliegwiel zo zitten. Het vliegwiel kan je ronddraaien, dan daait ook je piston mee, maar je mag dat niet vooruit en achteruit kunnen duwen in de richting van de as (krukas) waar hij opzit.
En anders zou ik eventueel eens naar een dealer gaan, als je de cilinderkop er af haalt kan je best ook een nieuwe pakking steken en zo.
Als je dat eraf haalt zie je het vliegwiel zo zitten. Het vliegwiel kan je ronddraaien, dan daait ook je piston mee, maar je mag dat niet vooruit en achteruit kunnen duwen in de richting van de as (krukas) waar hij opzit.
En anders zou ik eventueel eens naar een dealer gaan, als je de cilinderkop er af haalt kan je best ook een nieuwe pakking steken en zo.
piston
Ben vandaag met mijn cilinder en piston naar yamaha geweest. Ze zijden me dat mijn piston teveel speling heeft. Dus moet er een nieuwe in + uitboren. Nu steekt er 50 piston in en ze zijden me dat ze gaan uitboren tot 75.
Piston van prox kost 110€ en uitboren 104€
Vindt dat uitboren precies wat duur niet?
En die pakkingen, da zijn die ijzeren dichtingen tussen de cilinder en het motorblok? Nog iets dat ik best mee vervang?
Piston van prox kost 110€ en uitboren 104€
Vindt dat uitboren precies wat duur niet?
En die pakkingen, da zijn die ijzeren dichtingen tussen de cilinder en het motorblok? Nog iets dat ik best mee vervang?
mja 104€ is niet echt heel goedkoop, ik betaal meestal rond de 50 euro. Afhankelijk van de cilinderinhoud.
Zowel de voetpakking (onder de cilinder) en de koppakking (tss cilinder en cilinderkop) vervangen.
En alles op het juiste moment aandraaien met de momentsleutel.
Dan zou je terug moeten kunnen rijden
Zowel de voetpakking (onder de cilinder) en de koppakking (tss cilinder en cilinderkop) vervangen.
En alles op het juiste moment aandraaien met de momentsleutel.
Dan zou je terug moeten kunnen rijden
-
ProBlaster
- Quadracer

- Contacteer:
-
Robby
- Quad Expert

- Contacteer:
Re: CILINDER
kan niet verkeerd zeggen over sdskimme schreef:Ga morgen mijn cilinder binnen doen bij SDS-racing in Ternat om hem te laten boren en honen. Iemand goede ervaringen mee.
Welke piston neem ik het best? Een orgineel, een pro-x of iets anders
greetz
Cilinder
Ben vandaag bij jullie langs geweest en ben heel tevreden qua service en uitleg!
Heb mijn cilinder terug gemonteerd en hij rijdt perfect.
Mag ik daar nu zondag al mee gaan crossen of is dat niet aan te raden na nieuwe piston.
Heb mijn cilinder terug gemonteerd en hij rijdt perfect.
Mag ik daar nu zondag al mee gaan crossen of is dat niet aan te raden na nieuwe piston.