Qaud rijder verongelukt uit Gullegem

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Glenn64
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 18:22
Locatie: Oost vlaanderen

Qaud rijder verongelukt uit Gullegem

Bericht door Glenn64 »

http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/article ... lgem.dhtml
Veel informatie geven ze er niet bij. Was dit iemand van het forum? mssn weet iemand dit.
quads are not a crime
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Man verongelukt met quad in Wevelgem
In de Wevelgemse deelgemeente Gullegem is gisteravond een man van 41 om het leven gekomen bij een ongeval met een quad. Dat meldt het parket van Kortrijk. De Wevelgemnaar verloor de controle over het stuur, waarna de quad overkop ging. De bestuurder stootte daarbij met zijn hoofd tegen een paaltje. Hij overleed ter plaatse. Het parket van Kortrijk stuurde een deskundige naar Gullegem om de omstandigheden van het ongeval te reconstrueren. (belga/bf)
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

Dat is heel erg voor de familie...

En als je dan die reacties leest, is het natuurlijk weer de schuld van de quad en moeten quads verboden worden... Daar krijg ik het dus van hé.
Hoeveel accidenten gebeuren er wel niet met auto's, moto's, fietsen, wandelaars... Moet dat ook allemaal verboden worden ?
Glenn64
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 18:22
Locatie: Oost vlaanderen

Bericht door Glenn64 »

JohnBeton schreef:Dat is heel erg voor de familie...

En als je dan die reacties leest, is het natuurlijk weer de schuld van de quad en moeten quads verboden worden... Daar krijg ik het dus van hé.
Hoeveel accidenten gebeuren er wel niet met auto's, moto's, fietsen, wandelaars... Moet dat ook allemaal verboden worden ?
Schoon voorbeeld is vorige week sterchele, is erg maar de mensen verbieden toch geen auto's nu. Ongevallen gebeuren nu éénmaal hoe erg het ook mag zijn het is zo. kheb vorige week discussie had ook met kinesist hier, hij zei dat quads van de baan moesten enzo maar de zondagmorgen de wielertoeristen als je ze tegenkomt met de auto zie maar dat je uitgeslapen bent want het is ook oppassen geblazen. Quads is altijd iets, als ze op de baan rijden is het niet goed ga je de veldwegen opzoeken is het ook niet goed. Wij betalen er ook belastingen voor hé voor de quad. :shock:
quads are not a crime
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Bericht door cyclonedriver »

er gebeuren het minst ongevallen met quads (volgens de verzekeringen) :applaus:
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

Die reacties bewijzen mijn stelling van hoe laag de quadrijders gequoteerd staan bij de alledaagse bevolking. In hun ogen zijn quads brullende gevaarlijke machines die door het wegverkeer scheuren.

Dus wat leert dit ons : awel heel simpel eigenlijk !

Geef deze mensen geen aanleiding om zulke kritieken te schrijven door een voorbeeldige rijstijl toe te passen op de openbare weg, maar geef een voorbeeld van hoe het wel zou moeten.

Een ongeval kan altijd gebeuren dat is nu éénmaal zo en daar is niets aan te doen.

Er gebeuren meer ongevallen met motors, auto's en noem maar op, maar een quad is nu éénmaal een hype waaraan de mensen nog niet gewoon zijn en daarom gaat men deze mensen extra met de vinger wijzen.


Het is enkel jamer dat er altijd cowboys zullen zijn die de stelling van de mensen waar zullen blijven maken jammer genoeg.

Het geval Sterchele is een ongeval waarvan men de snelheid waarmee het ongeval ontstaan is niet vrijgeeft omdat het hier om een BV of volksheld gaat. Indien hier bij dit ongeval nog tal van derden bij betrokken zouden geweest ben ik eens benieuwd of deze derden evenzeer in de belangstelling zouden staan als Strechele.

Maar ja zoals ik reeds al zei, geef de mensen geen reden om de quadrijders met de vinger na te wijzen en er zal automatisch minder commotie rond onstaan.

Driften en wheelies trekken is leuk, maar hoort niet thuis op de baan en al zeker niet waar het druk is. Indien diet gedaan wordt op een afgelegen stuk weg waar niemand iets ziet zal er ook niemand last van hebben.

Greetz, Guido.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Charger69 schreef:Die reacties bewijzen mijn stelling van hoe laag de quadrijders gequoteerd staan bij de alledaagse bevolking. In hun ogen zijn quads brullende gevaarlijke machines die door het wegverkeer scheuren.

Dus wat leert dit ons : awel heel simpel eigenlijk !

Geef deze mensen geen aanleiding om zulke kritieken te schrijven door een voorbeeldige rijstijl toe te passen op de openbare weg, maar geef een voorbeeld van hoe het wel zou moeten.

Een ongeval kan altijd gebeuren dat is nu éénmaal zo en daar is niets aan te doen.

Er gebeuren meer ongevallen met motors, auto's en noem maar op, maar een quad is nu éénmaal een hype waaraan de mensen nog niet gewoon zijn en daarom gaat men deze mensen extra met de vinger wijzen.


Het is enkel jamer dat er altijd cowboys zullen zijn die de stelling van de mensen waar zullen blijven maken jammer genoeg.

Het geval Sterchele is een ongeval waarvan men de snelheid waarmee het ongeval ontstaan is niet vrijgeeft omdat het hier om een BV of volksheld gaat. Indien hier bij dit ongeval nog tal van derden bij betrokken zouden geweest ben ik eens benieuwd of deze derden evenzeer in de belangstelling zouden staan als Strechele.

Maar ja zoals ik reeds al zei, geef de mensen geen reden om de quadrijders met de vinger na te wijzen en er zal automatisch minder commotie rond onstaan.

Driften en wheelies trekken is leuk, maar hoort niet thuis op de baan en al zeker niet waar het druk is. Indien diet gedaan wordt op een afgelegen stuk weg waar niemand iets ziet zal er ook niemand last van hebben.

Greetz, Guido.
Groot gelijk Charger :duimhoog: ik sluit me daar volledig bij aan, maar blijkbaar is dit voor sommige quad rijders een zeer moeilijke opdracht ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3419
Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
Locatie: tienen, belgie

Bericht door zilladude »

erge zaak ! je ziet maar hoe snel het kan gebeuren eigenlijk !
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
kees
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 18 nov, 2005 19:26
Locatie: Almere

Bericht door kees »

Zeer triest. Afgelopen zondag waren wij met 2 raptors kwam er ene met een 350er raptor ons vol voorbij (helicopter geluid). Met de benen in de lucht. Ik zal dat die even moeilijk had zijn quad op de weg te houden want hij trilde helemaal. Vervolgens haalde hij nog eens een busje in. Wij reden 60 geloof ik en hij reed zeker 90. Ik dacht bij mezelf, hij komt er wel. Dus ik denk dat we binnenkort weer z'n bericht krijgen.

2 man reden normaal, 1 rotte appel en die verpest het weer. En zo is het met alles. Alles word verboden door die rotte appels. Ik zeg niet dat ik zo netjes ben, rijd ook door veld weggen bij boeren maar wel met gepaste snelheid.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
L crosser
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2587
Lid geworden op: zo 20 mei, 2007 11:45
Locatie: sittard

Bericht door L crosser »

triest verhaal :|
w-tec club member
Tom#11
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1730
Lid geworden op: za 11 nov, 2006 20:01
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht door Tom#11 »

Gewoon respectloos dat de quad nu afgezeken word, er is verdomme iemand overleden..
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
Plaats reactie