Kawasaki KL
Kawasaki KL
Hallo allemaal
Ik ben van plan me een Kawasaki quad aan te schaffen. Nu had ik een vraag over het feit dat op sommige showroomquads naast de merknaam Kawaski ook nog KL naast staat. Wat wil dit nu precies zeggen want ik zie sommige met KL en sommige zonder (zowel KFX 700 als KFX 450)
Heeft dit iets met de homologatie te maken en zoja, wat?
Alvast bedankt
Ik ben van plan me een Kawasaki quad aan te schaffen. Nu had ik een vraag over het feit dat op sommige showroomquads naast de merknaam Kawaski ook nog KL naast staat. Wat wil dit nu precies zeggen want ik zie sommige met KL en sommige zonder (zowel KFX 700 als KFX 450)
Heeft dit iets met de homologatie te maken en zoja, wat?
Alvast bedankt
Ik heb ook ne KL
Heeft inderdaad met de homologatie te maken, deze zijn COC gekeurd.
Die anderen, geen KL, zijn normaal ingevoerde uit Duitsland ofzo.
De meerprijs wat die KL's kosten zijn ze niet waard, vind ik.
Ik heb een KL gekocht voor de 2jaar garantie wat erop zit,
maar de garantie bij Kawa is klote
Heeft inderdaad met de homologatie te maken, deze zijn COC gekeurd.
Die anderen, geen KL, zijn normaal ingevoerde uit Duitsland ofzo.
De meerprijs wat die KL's kosten zijn ze niet waard, vind ik.
Ik heb een KL gekocht voor de 2jaar garantie wat erop zit,
maar de garantie bij Kawa is klote
-
zilladude
- Pro Quadrider

alles wat je koopt zit zoiezo 2jaar garantie op , van wagens tot elektronica enzo... dus maakt volgens mij niet veel uit
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Is niet helemaal juist.zilladude schreef:alles wat je koopt zit zoiezo 2jaar garantie op , van wagens tot elektronica enzo... dus maakt volgens mij niet veel uit
Op mijn Suzuki king quad had ik ook garantie tot aan de straat.
dus nul garantie.Ook ingevoerd vanuit Duitsland.
Als je een ingevoerde quad koopt kun je je garantie proberen te verhalen vandaar waar je quad van komt.
Als je hier garantie krijgt is het de goedwil van de verkoper (op ingevoerde quad).
grt.
Gewoonweg op de factuur laten vermelden hoe lang en op wat juist ge garantie hebt. Op die manier is de dealer aansprakelijk voo hetgeen hij garantie op geef. Of het nu een ingevoerde, tweedehands of wat dan ook is.
Altijd klaar en duidelijk laten vermmelden op de factuur en laten ondertekenen. 1 jaar is 1 jaar en als ge meer krijgt is dat mooi meegenomen
Er zijn slimme dealers die dit niet op de factuur schrijven en op die manier komen ze er mooi onderuit. Ze beloven en praten er wel van maar vermelden het gewoon niet op de factuur.
Het ligt gewoon aan uzelf of ge uw factuur goed doorleest. En wil de dealer dit niet op papier zetten gaat ge gewoon naar een andere dealer want dan is hij het gewoon niet waard dat hij iets verkoopt
Altijd klaar en duidelijk laten vermmelden op de factuur en laten ondertekenen. 1 jaar is 1 jaar en als ge meer krijgt is dat mooi meegenomen
Er zijn slimme dealers die dit niet op de factuur schrijven en op die manier komen ze er mooi onderuit. Ze beloven en praten er wel van maar vermelden het gewoon niet op de factuur.
Het ligt gewoon aan uzelf of ge uw factuur goed doorleest. En wil de dealer dit niet op papier zetten gaat ge gewoon naar een andere dealer want dan is hij het gewoon niet waard dat hij iets verkoopt
op ne "gewone" zou ik maar 1jaar garantie gekregen hebben, en geen 2jaar zoals op de KL.zilladude schreef:alles wat je koopt zit zoiezo 2jaar garantie op , van wagens tot elektronica enzo... dus maakt volgens mij niet veel uit
ook zat op de KL al een km-teller en nog een paar andere prullen, samen met dat jaar langer garantie vond ik de meerprijs bij aankoop het wel waard zijn.
echter vind ik de garantie bij Kawa zeer slecht, evenals leveren van onderdelen.
ik persoonlijk zou gene KL meer kopen, en dat mijne volgende quad weer een kawa word betwijfel ik ook sterk.
-
zilladude
- Pro Quadrider

maar wat ik bedoel is dat je vanuit de fabriek altijd 2 jaar garantie krijgt , op bijna alles wat je koopt , dat zijn ze wettelijk verplicht
dt hebben ze mij toch gezegd...
dt hebben ze mij toch gezegd...
banshee power !
Bedankt allemaal voor de reactie,
Waarom is de garantie zo slecht? Al zoveel problemen gehad met de KFX? Heb je hem bij een Kawasaki dealer gekocht (wrslk wel)?
Ben je niet tevreden van de KFX (Kawasaki)?
Ik dacht net dat als je een KL had, er bij problemen de garantie veel vlotter aangesproken kon worden omdat je bij een officiele dealer in Belgie gekocht hebt?
Naar ik gehoord heb geeft Yamaha officieel ook maar 1 jaar garantie maar ze zijn naar het schijnt idd verplicht als het er op aankomt om 2 jaar te geven...
Groeten
Waarom is de garantie zo slecht? Al zoveel problemen gehad met de KFX? Heb je hem bij een Kawasaki dealer gekocht (wrslk wel)?
Ben je niet tevreden van de KFX (Kawasaki)?
Ik dacht net dat als je een KL had, er bij problemen de garantie veel vlotter aangesproken kon worden omdat je bij een officiele dealer in Belgie gekocht hebt?
Naar ik gehoord heb geeft Yamaha officieel ook maar 1 jaar garantie maar ze zijn naar het schijnt idd verplicht als het er op aankomt om 2 jaar te geven...
Groeten
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Ik zou aanraden om zoveel mogelijk voor COC gekeurde quads te gaan. Deze hebben het voordeel dat ze ook in bvb. Frankrijk verkocht kunnen worden tweedehands en TUV gekeurde quads of quads met belgisch PVG nr (zoals Yamaha destijds bvb) niet.
Wat betreft garantie zouden ze in principe 2 jaar garantie moeten geven. De enige die ik weet die heel soepel is met garanties is Polaris. De andere merken proberen er zoveel mogelijk van onder uit te geraken. Veel hangt ook af van de goede of slechte wil van je dealer. Ongetwijfeld zijn er dealers die garantie krijgen maar toch doorrekenen aan klant om de geringe marge bij aankoop te compenseren.
Wat betreft garantie zouden ze in principe 2 jaar garantie moeten geven. De enige die ik weet die heel soepel is met garanties is Polaris. De andere merken proberen er zoveel mogelijk van onder uit te geraken. Veel hangt ook af van de goede of slechte wil van je dealer. Ongetwijfeld zijn er dealers die garantie krijgen maar toch doorrekenen aan klant om de geringe marge bij aankoop te compenseren.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team