Hallo allemaal.
Een ongeveer 4 weken geleden een gebruikte grizzly 660 gekocht, waar ik al eerder over heb gepost met een paar vragen. Ik merkte echter dat er een aantal dingen niet helemaal in orde waren. De remmen waren helemaal op, de koplampen deden het niet (links alleen klein licht, en recht zat er niet eens een bolletje in!) en de 'kappen' van de koplampen waren gesmolten. Verder was het oliepijl veel te laag, lucht filter vuil, en bij een bocht naar rechts maakte de quad rechts achter een raar tikkend geluid (zie vorige post) Afijn, ik een lijstje gemaakt en de quad terug gebracht. In principe was het door de dealer keurig opgelost, en bij de lampen hadden ze er hele nieuwe panelen ingezet. Maar, toen de quad daar voor reparatie was had ik gebeld om door te geven dat hij ook te heet wordt, en of ze daar ook naar konden kijken. De persoon die ik aan de lijn had was dat vergeten door te geven, dus toen de quad terug kwam was dat probleem niet opgelost.
Eerst zelf naar de radiator gekeken, en ik vind niet dat die er goed uitziet. Op de plek waar de fan op de radiator zit, en ook daar omheen zijn de 'gleufjes' van de radiator krom en naar binnen gedrukt. Ook aan de voorkant van de radiator ziet het er niet zo goed uit. Ik had vervolgens weer contact met de dealer opgenomen en de monteur vroeg of ik de kappen los wilde halen, om vervolgens boven de radiateur los te draaien om te kijken of daar wel koelwater aanwezig was. Dit zag er goed uit, dus weer dealer opgebeld en vervolgens de quad teruggebracht voor reparatie.
De quad was gemaakt en de monteur vertelde dat de thermostaat kapot was, en had deze vervangen voor een nieuwe. Het probleem moest daarmee opgelost zijn. Maar... Vandaag was ik de wei aan het slepen en de quad voelde na een tijd behoorlijk heet aan, maar er ging geen lampje branden. Echter toen ik de quad na 20 minuten slepen even uit moest zetten (maar liet contact aan, zodat de koelfan dan door blijft draaien om hem wat te laten koelen) ging na een aantal seconden het lampje branden. Een paar minuten later weer starten en slepen, en toen ik klaar was zette ik de quad in de schuur, en ging het lampje weer branden! voor mijn gevoel koelt de quad nog steeds niet goed genoeg. Wat is jullie mening hierover? mag de quad heet worden met slepen, en waarom brandt het lampje pas na het uitzetten van de quad? Met slepen rij ik tussen de 14-20 kmh. Als ik goed hard met de quad rij koelt hij voor mijn idee een stuk beter en wordt hij minder heet. (maar dat kan niet met slepen).
Ik zou graag willen weten wat jullie hier van vinden, en hoe jullie denken dat ik dit het beste op kan lossen. Het slepen zelf is trouwens totaal geen zwaar werk, gewoon een licht rekje door de wei trekken.
Alvast bedankt,
mister@
grizzly 660 wordt te heet?
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Nee, dat bedoel ik niet. Als ik de quad heb gebruikt, en dan zet ik hem uit met de knop links op het stuur, en dus gewoon het contact aanhoud, dan gaat na een paar seconden het lampje branden. Dit gebeurt ook alleen nadat ik bijvoorbeeld heb gesleept en langzaam heb gereden. Als ik hard heb gereden, of als de quad niet lang heeft gelopen gebeurt dit dus niet. Ik ben dus bang dat de quad nog steeds niet goed koelt als ik niet hard rij en dat hij nog steeds te heet wordt.
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Volgens mij rij je te traag en moet hij te veel werken. Rij je in de kleine versnelling ( ik weet niet of uw quad een kleine versnelling heeft, om remorken te trekken bv ).
Dan doe je veel toeren en heb je weinig afkoeling van de wind.
Kijk eens je radiator na of er geen modder tussen die koelvinekes zit, anders even met de hogedrukreiniger uitspuiten.
Een oplossing ( minst goeie ) is uw ventialor anders aankoppelen zodat hij altijd aan blijft... ( met mijn crossauto moet ik dat ook doen ).
Dan doe je veel toeren en heb je weinig afkoeling van de wind.
Kijk eens je radiator na of er geen modder tussen die koelvinekes zit, anders even met de hogedrukreiniger uitspuiten.
Een oplossing ( minst goeie ) is uw ventialor anders aankoppelen zodat hij altijd aan blijft... ( met mijn crossauto moet ik dat ook doen ).
Mijn website ? [ www.lievenlens.be ]
Ik heb inderdaad ook een lage versnelling, maar daar staat hij niet in, ik rij gewoon in de hoge gearing. En zwaar is het zeker niet! Ik sleep gewoon met een sleeprekje de wei, dat rek is zo licht dat ik hem zelf wel kan tillen/trekken als het nodig is. Ik rij ongeveer 14-20 kmh met slepen.
De radiator is schoon.
De radiator is schoon.