Yamaha Raptor'08 250 / Kymco Maxxxer 250 ?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Yamaha Raptor'08 250 / Kymco Maxxxer 250 ?

Bericht door Weertske06 »

Hallo , ik ben hier dus compleet nieuw en heb me dan maar ingeschreven want ik zag dat er veel interessante dingen te lezen zijn op dit forum.
Oké , aangezien het bijna vakantie is en ik dus vakantiewerk ga doen , ben ik dus van plan een quad te kopen.
Mijn vader wil dat ik absoluut een nieuwe quad koop ( vroeger al problemen gehad met een opgevoerde scooter :D )
Ik twijfel nog tussen 2 quads : yamaha raptor 250 of de kymco 250. Het zal mijn eerste quad worden en heb nog nooit op een quad gereden.
Ik zal deze uitsluitend gebruiken voor baangebruik. Kan iemand me vertellen wat de topsnelheden zijn van deze quads, of deze makkelijk op te voeren zijn
en of ik goed mee zal kunnen met het verkeer ? . .

Weertske..
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

eerst en vooral welkom hier,
je gaat meer vinden bij 'bespreking merken en types'
en als je de zoekknop gebruikt zal je vast al veel meer te weten komen :)
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Oké , bedankt
Zal ik zeker doen :)
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

zoals je in meerdere topics zult lezen is zo een 250 cc te ligt voor enkel baan gebruik en je spreekt al direct van opvoeren als je dat extra geld direct in een 350 of 400cc occasie steekt ben je beter af
als je de occasie bij je verdeler koopt krijg je meestal nog garantie dus ook wat zekerheid maar ik zou dit toch eens overwegen en bespreken bij je verdeler
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Dus beter een occasie quad bij een verdeler kopen met wat meer cc's ?
Kymco heeft ook 300cc versie , maar deze zal zeker niet veel verschillen van de 250 ?
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Weertske06 schreef:Dus beter een occasie quad bij een verdeler kopen met wat meer cc's ?
Kymco heeft ook 300cc versie , maar deze zal zeker niet veel verschillen van de 250 ?
het gaat hem niet zozeer om de cc'tjes, op kapaza vind je veel ltz/kfx's tekoop voor hele redelijke prijzen,
hier op forum staan trouwens ook enkele prachtige machientjes tekoop :)
ook raptor 350 is daar te vinden
en ervaring doe je snel op als je rustig (&ongevalvrij :p ) begint
maar voor enkel straatgebruik vind ik een 250 toch té licht
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Liefst wel ongevalvrij ja :p
Ik zal eens rondkijken voor een occasie dan.
Raptor 350 wel voldoende voor enkel straatgebruik dan ?
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Weertske06 schreef:Liefst wel ongevalvrij ja :p
in dien je cht twijfelt tussen een 350 en 400 ben je echt beter dat je eens gaat testrijden op elk dat zal je meer kunnen vertellen dan wie ook :) of een 350 voldoende is is geheel jouw keuze, ik ben nu 15 en vind mn 400 nu niet echt de snelste machine die er is, ik ben er zeer tevreden van maar op sommige momenten mag ie van mij toch wat harder gaan :D
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
Weertske06
Toeschouwer
Toeschouwer

Thx :) Ik zal er eens achter gaan horen
NA examens :verymad:
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Weertske06 schreef:Dus beter een occasie quad bij een verdeler kopen met wat meer cc's ?
Als je toch wat snelheid wil zou ik zeker geen kymco kopen want dat is een automaat, dus die verliezen zo al dadelijk snelheid tegenover een quad met versnellingen..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
boss Adly
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door boss Adly »

cyberdrone schreef: Als je toch wat snelheid wil zou ik zeker geen kymco kopen want dat is een automaat, dus die verliezen zo al dadelijk snelheid tegenover een quad met versnellingen..
Toch is schakelen wel fijn hoor! geen verveling enzovoort ;)
Groetjes thuis!

:D
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

z400_racer schreef:
Weertske06 schreef:Liefst wel ongevalvrij ja :p
in dien je cht twijfelt tussen een 350 en 400 ben je echt beter dat je eens gaat testrijden op elk dat zal je meer kunnen vertellen dan wie ook :) of een 350 voldoende is is geheel jouw keuze, ik ben nu 15 en vind mn 400 nu niet echt de snelste machine die er is, ik ben er zeer tevreden van maar op sommige momenten mag ie van mij toch wat harder gaan :D
zelfde mening . ik vind mijn ltz na een tijdje ook al niet zo rap meer en ik wou ook soms dat hij wat rapper was :p
maar daart komt verandering in binnen een jaartje :p
lekker tunen dan ;)
grtz
wesley
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

boss Adly schreef:
cyberdrone schreef: Als je toch wat snelheid wil zou ik zeker geen kymco kopen want dat is een automaat, dus die verliezen zo al dadelijk snelheid tegenover een quad met versnellingen..
Toch is schakelen wel fijn hoor! geen verveling enzovoort ;)
Automaat rijdt gewoon heel anders dan schakel, maar je hebt volgens mij zeker geen last van verveling. Je bent meer aan het spelen met je gas en je kunt dan beter op andere dingen letten.
Soms is een automaat zelfs sneller door een bocht heen dan een gelijkwaardige schakel.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie