rookverbod nederland

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

rookverbod nederland

Bericht door Scratch »

hey allemaal,
zoals jullie weten is het nu 1 juli (mijn verjaardag overgens) en nu mag er niet meer gerookt worden in NL. in de cafe's, discotheken etc etc.

vinden jullie dit erg of niet?

persoonlijk vind ik het wel fijn dat als je in de discotheek loopt dat je dus niet telkens een siggaret in je arm krijgt gedrukt en de erritante rook.

greetz
Tom#11
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1730
Lid geworden op: za 11 nov, 2006 20:01
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht door Tom#11 »

Gefeliciteerd met je verjaardag! :)

Ik ben er blij mee dat er niet meer gerookt word!

Elke keer als ik uitgeweest ben moet ik mijn shirt minstens 2 dagen buiten ophangen voordat de stank eruit is.

Heel veel mensen stoppen hierdoor met roken, toppie :duimhoog:

Ben alleen wel benieuwd wat voor lucht er nou in de cafés gaat hangen?

Zal het van de week wel weer merken :bier:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
Gebruikersavatar
steve
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1459
Lid geworden op: ma 08 aug, 2005 20:44
Locatie: heerlen
Contacteer:

Bericht door steve »

als eerste PROFICIAT :applaus:

ik vind dat iedereen voor zich zelf moet uitmaken of ie wel of niet rookt in openbare gelegenheden :duimhoog:

ik waardeer ieders mening maar het begint langzaamaan een beetje veel op de USA te lijken daar wordt ook wel alles voor je beslist

laat de mesnen gewoon vrij in hun keuzes en duw niemand in een hoekje :D

ik zelf(roker) zal nu wel minder in de kroeg of discotheek komen,misschien wel een mooie reden om te stoppen,ga ik ook weer 3 rondje langer HARD op het quadje :lol:
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 11 apr, 2010 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Bericht door JdmhatchR »

Ik ben ook roker, en vind het allemaal wat flauwe zever...Ik heb er geen moeite mee als er niet gerookt mag worden, dan ga ik gewoon buiten..maar als er gerookt mag worden, rook ik. En wat voor domme gezichten krijg ik dan? Ze kijken u aan alsof ge een misdaad pleegt...

Pas op he, ik hou zeker rekening met de niet rokers, maar ze overdrijven wel serieus de laatste tijd.

Charger, mooie uitleg :mrgreen: :knikduim:
ICHE
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1660
Lid geworden op: di 06 jun, 2006 16:45

Bericht door ICHE »

Ik ben een niet roker en heb er mij nooit echt aan gestoord, ik vind dat er in een cafe nog steeds mag gerookt worden ,en idd zoals Guido zegt voor de eigenaars is dit niet goed,
waar ik het wel fijn vind dat er niet gerookt mag worden is in een restaurant, als ik eet kan ik er echt niet tegen, maar de meeste restaurants hadden dan ook een rokersvrije ruimte waardoor de overlast nogal meeviel,
straks gaan ze ook nog alcohol verbieden, of ieder maar 2 pintjes laten drinken omdat je daarna geen auto meer mag rijden of voor openbare dronkenschap tegen te gaan, nee ik vind dat ze teveel willen zeggen over hoe we moeten leven, beetje vrijheid hou ik nog graag over ook al ben ik een niet roker, binnenkort pakken ze iets af wat ik wel graag doe.

:bier:
Laatst gewijzigd door ICHE op di 01 jul, 2008 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

ben geen roker :mrgreen:

vind het best een goede regeling want na een avondje cafe/discotheek zoals hier boven gezegt, gaan de kleren gelijk de was in en kan ik me eens goed gaan douche.
En je moet uitkijken dat je geen peuk tegen je aan krijgt met die Oo zo stoere jongens in de club...

Maar zoals Guido al zegt, veel cafe's gaan het loodje leggen.

Daarom zou ik het een betere oplossing vinden dat de cafe's gewoon een betere afzuiging moeten hebben. Dan valt de rook ook al mee.

PS: nog gefeliciteerd.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 11 apr, 2010 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
Locatie: geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

strafst van al is nog dat er in de koffieshops nog joints mogen gerookt worden maar er mag geen tabak inzitten...oowhyeah! hahaha wat een joke!
Erasmus all the way!
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 97
Lid geworden op: do 12 jan, 2006 20:42
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door Matthieu »

Ik rook niet.
Wat mij opvalt is dat veel rokers de vergelijking door trekken naar alcohol. Er is echter 1 groot verschil tussen roken en alcohol drinken, als roker verplicht je andere mensen in je buurt om mee te roken, wanneer je een pintje drinkt wordt er niemand verplicht om ook alcohol te drinken, ook niet passief. Het is daarom dat de wetgeving rond roken strenger wordt, omdat er teveel mensen passief meeroken en dat is (bijna) even slecht als zelf te roken.
Maar zoals de wetgeving nu is in Belgie vind ik het goed. Ik heb er geen zo'n probleem mee dat er gerookt wordt op cafe, je gaat op cafe om je te ontspannen en een sigaretje is voor vele rokers ook beetje ontspanning.
Appiedo
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: di 19 feb, 2008 19:26
Locatie: Nederland

Bericht door Appiedo »

Ten eerste Gefeliciteerd! :D

Zelf ben ik geen roker. Maar heb me bijna nooit gestoord aan de wel rokers. En als het storend is, zeg ik het meestal zelf.

Kroegen, sportclubs en cafés rookvrij...
Alle beetjes helpen, al zal dit (waarschijnlijk) niet tot vermindering van de rokers komen :wink:
Zoals k eerder zei, k heb me (bijna) nog nooit gestoord aan rokers.
Ik moet eerlijk zeggen, meestal vindt k het zelfs "lekker" om bij een roker('s) te staan.. :roll:

Ok, dit vindt ik nog kunnen (lees:IK), maar zullen over 20 jaar niet meer dingen verbode worden..?

Ik weet niet zo snel een/het antwoord.. :)

Auke
ICHE
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1660
Lid geworden op: di 06 jun, 2006 16:45

Bericht door ICHE »

Matthieu schreef:Ik rook niet.
Wat mij opvalt is dat veel rokers de vergelijking door trekken naar alcohol. Er is echter 1 groot verschil tussen roken en alcohol drinken, als roker verplicht je andere mensen in je buurt om mee te roken, wanneer je een pintje drinkt wordt er niemand verplicht om ook alcohol te drinken, ook niet passief. Het is daarom dat de wetgeving rond roken strenger wordt, omdat er teveel mensen passief meeroken en dat is (bijna) even slecht als zelf te roken.
Maar zoals de wetgeving nu is in Belgie vind ik het goed. Ik heb er geen zo'n probleem mee dat er gerookt wordt op cafe, je gaat op cafe om je te ontspannen en een sigaretje is voor vele rokers ook beetje ontspanning.
dat begrijp ik heel goed, zoals ik reeds vertelde ik ben een niet roker, maar alcohol kan ook nadelig zijn voor medemensen, kom maar eens hier in Leuven (uitgaansleven studenten) wonen, dan zie je hoe alcohol derden ook schaadt, niks op tegen maar ik denk dat ze dit ook alemaal dan kunnen inbinden en waar stopt het dan... binnenkort toestemming vragen om met de auto naar de winkel te rijden (want uitlaat gassen zijn ook slecht voor de gezondheid). ze hebben het vroeger jaren gepromoot het roken , zelfs op TV en nu gaan ze alles verbieden, hier wilden ze zelfs de ziektekosten van de rokers niet meer terugbetalen (is overlaatst eens op nieuws geweest), waar zijn ze mee bezig, eerst promoten , de mensen aan hun geld zitten en dan 30jaar later die mensen die de staat hun geld hebben opgebracht nog eens gaan straffen omdat ze anders ziektekosten zelf moeten betalen, tja beetje hypocriet nee?
daar vind ik dat ze mis gaan, roken is slecht voor de gezondheid, maar dat weet iedereen wel en toch zijn er mensen die 100 worden en heel lange tijd gerookt hebben, wat ze voor de rest allemaal de lucht injagen daar spreekt niemand over en dat is misschien de echte reden in combinatie van het roken voor de slechte gezondheid.

dit is natuurlijk mijn mening hé

grtz :bier:
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ik kan me de kroeg zonder peuk nog niet echt voorstellen. Zal wel even wennen worden, kvind het zeker weten niets. Ik snap wel waarom het is gedaan, en ben daar niet tegen, maar wel voor 2 ruimtes of afzuiging ofzo zodat helemaal niemand er last van heeft.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Bericht door Scratch »

Hey,

allereers bedankt voor jullie reacties :applaus:

Ik vind het niet fijn dat als ik in de discotheek ben dat er telkens een peuk in je arm word gedrukt.
Maar als er nou is een goede afzuiging, goede luchtvervrissing is dan scheeld dat al een heleboel.
Ook kan ik het goed begrijpen dat mensen na een maaltijd wel zin hebben in een siggaretje,

Ik werk dan zelf in een restaurant en ik krijg er bijna nooit klachten over. Er zijn ook genoeg mensen die gewoon uit hun zelf even bij de openhaard gaan roken zodat anderen er geen last van hebben :duimhoog:

greetz
Gebruikersavatar
den dj
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 955
Lid geworden op: wo 06 jul, 2005 20:49
Locatie: Groot Belgie

Re: rookverbod nederland

Bericht door den dj »

[quote="Scratch"]hey allemaal,
zoals jullie weten is het nu 1 juli (mijn verjaardag overgens) en nu mag er niet meer gerookt worden in NL. in de cafe's, discotheken etc etc.

vinden jullie dit erg of niet?

persoonlijk vind ik het wel fijn dat als je in de discotheek loopt dat je dus niet telkens een siggaret in je arm

Hey proficiat met je verjaardag ! Ik verjaar ook vandaag trouwens :lol: :lol:
Bij ons hier in Belgie is het al een tijdje van kracht in restaurants e.d.maar je wordt het allemaal wel gewoon!
Alleen is het "bezoek" aan een restaurant sneller afgelopen omdat,hier al meermaals vernoemt is,een sigaretje na het eten veel beter smaakt dan anders !
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Plaats reactie