rookverbod nederland
Gefeliciteerd dan Vandaag*
Ik vind dat ze het niet hadden moeten verbieden, in café's en discotheken gaat het nu ongelovelijk stinken. Naar Bier, zweet enz enz, de sigarettenrook neutraliseerde de geur.
Wat je ook krijgt is dat iedereen naar buiten gaat met het gevolg dat je klachten krijgt van lawaaioverlast.
Dus je bereikt er niet veel mee
Ik vind dat ze het niet hadden moeten verbieden, in café's en discotheken gaat het nu ongelovelijk stinken. Naar Bier, zweet enz enz, de sigarettenrook neutraliseerde de geur.
Wat je ook krijgt is dat iedereen naar buiten gaat met het gevolg dat je klachten krijgt van lawaaioverlast.
Dus je bereikt er niet veel mee
Laatst gewijzigd door boss Adly op di 01 jul, 2008 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes thuis!
- FLIPmode
- Quadracer
- Contacteer:
Ha vette discussie, 21 jaar gerookt (was er vroeg bij) nu bijna 2 jaar gestopt (evenzeer blij om) maar ruik het nog wel eens graag, maar het moet niet overheerschend zijn. Het is zo een beetje live and let live. Maar om iemand van een terasje te jagen omdat ze NIET roken vind ik er wel vetjes over. Is het terasje vol dan loop je toch naar het volgende, want als de terasjes vol zijn lopen de zaken goed en is er geen reden tot klagen, niet voor de rokers en niet voor de uitbaters.
Just my two cents.
Just my two cents.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
wat ik zelf het leukte vind:
In groningen is er een tijd geleden een verbod geweest op terrasheaters (milleu gedoetjes) wat je in Scandinavië ziet waar het rookverbod al geld is dat ze midden in de winter op het terras zitten smoken (met terrasheaters zodat je er wel kunt zitten) binnen zit dan niemand meer. Met dit probleem ga je ook in nederland zitten in de wintermaanden! Let maar op mijn woorden!
In groningen is er een tijd geleden een verbod geweest op terrasheaters (milleu gedoetjes) wat je in Scandinavië ziet waar het rookverbod al geld is dat ze midden in de winter op het terras zitten smoken (met terrasheaters zodat je er wel kunt zitten) binnen zit dan niemand meer. Met dit probleem ga je ook in nederland zitten in de wintermaanden! Let maar op mijn woorden!
Groetjes thuis!
Ik ben niet-roker, maar ik vind dat ze de horeca-zaken zelf de keuze moeten laten of er in hun zaak gerookt mag worden of niet.
Het is dan aan de klant om te kiezen of hij er binnen gaat of niet.
Een aantal jaren geleden hebben ze alle horeca-zaken verplicht van mega afzuigsystemen te installeren om de rook weg te trekken, en een paar jaar later blijkt die investering voor niets geweest te zijn ?
Een beetje rook kan voor mij geen kwaad, zeker als er een goede afzuiging is, kan dat niet zo'n groot probleem vormen. En als het je dan nog niet aanstaat... dan ga je gewoon op een ander vind ik.
Als je het bier beter vind in een ander café moet je ook niet zagen, maar gewoon naar het andere gaan.
Het is dan aan de klant om te kiezen of hij er binnen gaat of niet.
Een aantal jaren geleden hebben ze alle horeca-zaken verplicht van mega afzuigsystemen te installeren om de rook weg te trekken, en een paar jaar later blijkt die investering voor niets geweest te zijn ?
Een beetje rook kan voor mij geen kwaad, zeker als er een goede afzuiging is, kan dat niet zo'n groot probleem vormen. En als het je dan nog niet aanstaat... dan ga je gewoon op een ander vind ik.
Als je het bier beter vind in een ander café moet je ook niet zagen, maar gewoon naar het andere gaan.
-
- Easy Quadrider
Ik rook zelf niet en vind het best wel ok dat er niet mag gerookt worden.
Maar anderzijds heb ik zoiets van, moet nu alles verboden worden? Kunnen we echt niet meer verdraagzaam zijn?
Want roken mag je nergens meer doen, maar ze willen wel alle verschillende mogelijke taksen etc...
Ik vind het persoonlijk een beetje hypocriet van onze regeringen. Als er nergens meer gerookt mag worden moeten ze maar consequent zijn en ook de verkoop verbieden of de taksen eraf halen.
Maar anderzijds heb ik zoiets van, moet nu alles verboden worden? Kunnen we echt niet meer verdraagzaam zijn?
Want roken mag je nergens meer doen, maar ze willen wel alle verschillende mogelijke taksen etc...
Ik vind het persoonlijk een beetje hypocriet van onze regeringen. Als er nergens meer gerookt mag worden moeten ze maar consequent zijn en ook de verkoop verbieden of de taksen eraf halen.
dan moeten we maar pure weed gaan roken dan mag je nog in de coffeeshop binnen zitten,maar LET WEL er mag absoluut geen plukje shag bij zitten anders is het VERBODEN
dat gaat toch nergens meer over,wel WEED roken maar geen shag,
tja het volgende probleem is dat we allemaal gaan meebetalen aan de opvang van verslaafde TEENAGERS,dus tja...
tja het volgende probleem is dat we allemaal gaan meebetalen aan de opvang van verslaafde TEENAGERS,dus tja...
- FLIPmode
- Quadracer
- Contacteer:
Doen we nu ook al (is wel niet enkel van weed of sigaretten).steve schreef:dan moeten we maar pure weed gaan roken dan mag je nog in de coffeeshop binnen zitten,maar LET WEL er mag absoluut geen plukje shag bij zitten anders is het VERBODEN
Wild & Wicked
-
- Toeschouwer
-
- Quadrider
- Contacteer:
ik ben geen pasieve roker ik rook alleen in mijn truck wat ook nie mag (so what)maar ik vind als je uit gaat er meer mensen buiten of de special voorzien ruimte zitten dan binnen kan men dit nie andersom doen dan draaien de zaken beter ,en ik heb precies de indruk da de amerikaan baas willen spelen,en guido je moogt onderhand niets meer maar moest wel lachen toen je schreef da jij buiten wou zitten en de niet rokers maar naar binnen moeten en dan met zulk mooi weer
1% free biker(gaan met die banaan)
Ik hoop dan 1 ding voor u Guido, en dat is dat je zeker mij (als NIET roker) niet treft op zo'n overvol terras! Ik denk dat je niet graag belachelijk gemaakt zal worden op een overvol terras waar mss nog wel bekende mensen van jou zullen zitten en ze misschien achteraf niet meer onder ogen durft te komen.Charger69 schreef:Kijk ik ben roker en ik kan er best begrip voor opbrengen dat de niet rokers niet graag meerokers zijn.
Hier in België moeten de meeste rokers naar buiten om te roken. Nu is het zomer en de terrasjes staan buiten opgesteld en dit is dus rokersgebied. Als ik nu op een terras kom dat vol zit en ik dus geen plaats meer heb doordat er NIET rokers deze plaatsen bezetten, vraag ik hen kort en bondig om deze plaats vrij te maken en binnen in HUN rookvrije ruimte gaan zitten ongeacht hoe warm het is.
Sorry maar ze hebben om een rookvrije ruimte gevraagd, dus moeten ze die maar benutten. Buiten is MIJN plaats en zij moeten deze dan ook maar respecteren. Zo eenvoudig is dat.
Het begint me wat moois te worden de laatste tijd. De rokers zijn wel goed om de hoge taksprijzen op de rookwaren te betalen ( waar ze zelf dus wel voor kiezen ) en dan worden ze naar buiten verbannen terwijl de taks op rookwaren er wel voor zorgt dat het een gedeelte van de Staatskas vult.
Dit mag niet, dat mag niet, zus mag niet, zo mag niet enz... ik dacht dat we in een Democratisch land woonden en niet in een Communistisch regime
In Duitsland hebben de meeste zaken deze wet weer omzeild door buiten een bordje op te hangen met "privé rokersclub" en iederen gewoon een lidkaart te geven. Dus ieder niet roker weet op voorhand dat ge een rokers etablissement binnenstapt. Handig gevonden en niets tegen te beginnen want het is volledig wettelijk volgens mijn Duitse vrienden
Alle respect voor de rokers maar dit gaat er net een beetje over, vind je zelf ook niet?
En je duitse vrienden, daar heb je precies wel iets mee hé? Je kan misschien best met je pretentieus gedrag in duitsland gaan wonen en naar een privé rokersclub gaan, niemand die je moet vragen om voor je op te staan, dus niemand die je voor zoveel mensen belachelijk zal maken
En btw, ik ken geen enkele handelszaak die failliet is gegaan van deze wet hoor, ok de omzet daald misschien een beetje, maar zeker niet in de mate dat ze eraan ten onder gaan hoor!
grtz
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
bwa Kris, ik denk persoonlijk dat ge nu ook wat ver gaat hoor,
en laat die reactie van u nu net de reden zijn dat Guido zo hoog oploopt met zijn Duitse vrienden, die nemen de mensen zoals ze zijn en kunnen appreciëren wat een ander heeft en doet zonder jaloers te zijn, want jij reageert nu enkel zo omdat het Guido is , hier had je jezelf beter wat slimmer voorgedaan,
en laat die reactie van u nu net de reden zijn dat Guido zo hoog oploopt met zijn Duitse vrienden, die nemen de mensen zoals ze zijn en kunnen appreciëren wat een ander heeft en doet zonder jaloers te zijn, want jij reageert nu enkel zo omdat het Guido is , hier had je jezelf beter wat slimmer voorgedaan,
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik doe dat nie omdat het guido is, ik heb met hem nooit problemen gehad hoor.. Maar iemand vragen om recht te staan op een terras omdat je wil roken slaat toch gewoon helemaal nergens op?
Ik neem de mensen ook zoals ze zijn zonder jaloers te zijn op wat ze hebben of doen hoor
Ik neem de mensen ook zoals ze zijn zonder jaloers te zijn op wat ze hebben of doen hoor
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
Tja Kris je spreekt jezelf wel even tegen hier hé, mij ging het vooral om dit stukje, dit had niet gehoeven,KrisZ400 schreef:
En je duitse vrienden, daar heb je precies wel iets mee hé? Je kan misschien best met je pretentieus gedrag in duitsland gaan wonen en naar een privé rokersclub gaan, niemand die je moet vragen om voor je op te staan, dus niemand die je voor zoveel mensen belachelijk zal maken
grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;