Vragen over wegenbelasting, verzekering enz ( voor de nederlanders )

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Vragen over wegenbelasting, verzekering enz ( voor de nederlanders )

Bericht door Mark_T »

Beste Mensen,

Nadat ik meerdere keren de zoekfunctie gebruikt heb, maar niks kon vinden heb ik een aantal vragen zoals jullie in de naam van de post wel kunnen lezen.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat zit met verzekering en wegenbelasting in nederland. Het type quad waar ik voor zit te kijken is de suzuki ltz 400 en de kawasaki kfx400.

Misschien dat julie er wat meer over kunnen vertellen.

Daarnaast wil ik nog weten hoe het precies zit met de kentekens van bepaalde quads. Ik neem aan dat ze aan bepaald eisen moeten voldoen.

Alvast bedankt,

Groeten Mark
motorfret
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door motorfret »

verzekering is ca 150 euri per jaar (orion direct)
wegenbelasting kost je ongeveer hetzelfde.

kwa kenteken: gewoon een kopen met kenteken. zelf doen kan, maar een handelaar kost in verhouding niet veel extra.

wil je een nieuwe of een gebruikte?
nieuwe in Nl zou ik een LTZ kopen: die kun je nu van de NL importeur kopen tegen een relatief scherpe prijs.
als je in het buitenland een (2e handse-) wil kopen, opletten dat hij CoC papieren heeft, of een VKP (15Kw) toelating, anders krijg je 'm niet op kenteken in NL.

informeer bijv. eens bij rob kuipers in Keldonk.
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

Dankjewel voor het antwoord fret!

Ik ben op zoek naar een goede gebruikte. Ik denk dat ik inderdaad voor de ltz ga. Nu opzoek naar ééntje.
Satfreak1969
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Satfreak1969 »

motorfret schreef:verzekering is ca 150 euri per jaar (orion direct)
wegenbelasting kost je ongeveer hetzelfde.

kwa kenteken: gewoon een kopen met kenteken. zelf doen kan, maar een handelaar kost in verhouding niet veel extra.

wil je een nieuwe of een gebruikte?
nieuwe in Nl zou ik een LTZ kopen: die kun je nu van de NL importeur kopen tegen een relatief scherpe prijs.
als je in het buitenland een (2e handse-) wil kopen, opletten dat hij CoC papieren heeft, of een VKP (15Kw) toelating, anders krijg je 'm niet op kenteken in NL.

informeer bijv. eens bij rob kuipers in Keldonk.
Dit geldt alleen als je ook bij Orion je auto hebt verzekerd ! Dan krijg je dezelfde NoClaim korting als voor je auto.
Anders is de premie WA 33 euro / WA Beperkt 39 euro / AllRisk 62 euro per maand
Laatst gewijzigd door Satfreak1969 op ma 27 okt, 2008 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jimmy-raptor »

idd ik was te lui om mijn noclaim te laten bewijzen dus heb ik de volle mep maar betaald,
kosten ook maar 230 euro ofzo inclusief antidiestal en opzittende dus valt wel mee !
Plaats reactie