Intergraal helm of Crosshelm op quad ?
Intergraal helm of Crosshelm op quad ?
Kan er iemand mij hierover meer info verschaffen aub ?
Alvast bedankt.
Grtz
Alvast bedankt.
Grtz
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Hangt af wat je doet met quad. Als je offroad gaat is offroad helm aangewezen omdat je dan bril met rolloff kan gebruiken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Easy Quadrider
beiden is toegestaan op de weg allesinds
is enkel een kwestie van smaak of wat je zelf liefst draagt
ik kies voor de croshelm
eventueel integraal ook maar dan eerder bij een sm quad
heb ervaring met beiden en heb liever de croshelm
maar das ook weer persoonlijk keuze he
greets
ps twijfel je zelf of is het gewoon om weten wat anderen dragen?
is ook zoals no limit zegt croshelm met rol-of is ook makkelijker offroad dan integraal
is enkel een kwestie van smaak of wat je zelf liefst draagt
ik kies voor de croshelm
eventueel integraal ook maar dan eerder bij een sm quad
heb ervaring met beiden en heb liever de croshelm
maar das ook weer persoonlijk keuze he
greets
ps twijfel je zelf of is het gewoon om weten wat anderen dragen?
is ook zoals no limit zegt croshelm met rol-of is ook makkelijker offroad dan integraal
I don't drive fast, I fly low
Husqvarna smr 510... Hell yeah!
quadfun.be
Husqvarna smr 510... Hell yeah!
quadfun.be
- cyberdrone
- Quadracer
Omdat ik een bril draag is voor mij een integraal het makkelijkste ..
Ik heb ook een cross helm, maar doe die zelden aan
bij RAD hebben ze een ruime keuze (www.rad.be)
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
-
- Quadrunner
ligt ook aan je gemiddelde snelheid
vroeger als ik bij mn pa achterop de phoenix zat reden we top nog geen70 en veel over zandwegen. nu met de kawa als we dan met 100 over de weg rijden blijft echt veel wint achter de zonneklep hangen waardoor je (ik zit achterop draai veel meer met mn hoofd dus da's ook weer wat anders) soms na achtern word geduwd.
maar ik vind cross er een stuk beter uitzien en zeker bij regen/modder is de roll off erg handig.
maar als je echt alleen maar over verharde wegen met hoge snelheden rijdt kun je beter een race (zo noem ik hem en had er ook een poll bij gemaakt bij polls) nemen.
vroeger als ik bij mn pa achterop de phoenix zat reden we top nog geen70 en veel over zandwegen. nu met de kawa als we dan met 100 over de weg rijden blijft echt veel wint achter de zonneklep hangen waardoor je (ik zit achterop draai veel meer met mn hoofd dus da's ook weer wat anders) soms na achtern word geduwd.
maar ik vind cross er een stuk beter uitzien en zeker bij regen/modder is de roll off erg handig.
maar als je echt alleen maar over verharde wegen met hoge snelheden rijdt kun je beter een race (zo noem ik hem en had er ook een poll bij gemaakt bij polls) nemen.
YAMAHA BREEZE 125cc
-
- Quadfanaat
Voor mij is het dezelfde rede ,ik draag ook een bril en dan is een cross helm minder leuk om te dragen dan een integraal helm.Ik zelf heb een systeemhelm en vindt het super maarja visueel is het wat anders natuurlijk !cyberdrone schreef:Omdat ik een bril draag is voor mij een integraal het makkelijkste ..
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
-
- Pro Quadrider
- Contacteer:
Dit is echt het enige nadeel met een crosshelm dat de wind er inderdaad erg onder blijft steken.Koen Berendsen schreef:ligt ook aan je gemiddelde snelheid
Het is net wat je mooi vind ook, hier rijden we allemaal ook met crosshelm op de scooter
- detoren
- Quadfanaat
- Contacteer:
mijn ervaring ik ben ook motorrijder en rij dus quad met intergraal helm alleen als je op de crossbaan rijdt met zand en modder dat komt tussen je scharnieren van het vizier en dan werkt hij niet meer ik heb een shoei dus aan het merk kan het niet liggen maar dce eerste keer op een zandbaan zat hij al vast . .
draag ook bril voor te rijden (voor ver te zien) en integraal is daar beste voor geschikt. Vooral goed bij hogere snelheden, rijd ook altijd goed door (100 - 120 op gewestwegen) en merk op als het vizier open staat, veel wind in gaat.
Heb ook SM quad daar is het mooi op, Cross helm is inderdaad agressievere look, maar voor brildragers niet zo handig.
Heb een ARAI nog van in de tijd van mijn race-machientje...
Heb ook SM quad daar is het mooi op, Cross helm is inderdaad agressievere look, maar voor brildragers niet zo handig.
Heb een ARAI nog van in de tijd van mijn race-machientje...
____________________________________ Enjoy your live ______________________________