Yamaha Raptor 700 als eerste quad?
Yamaha Raptor 700 als eerste quad?
Ey mensen,
ik ben nieuw hier en weet nog niet zo veel over quads.
nu ben ik aan het sparen met de bedoeling om over ongeveer 1 jaar een quad te kopen.
Tot nu toe gaat mijn voorkeur naar de Raptor, maar sta ook open voor iets vergelijkbaars.
De yamaha Raptor 700 is volgens mij een van de snelste en duurste quads? Maar maakt dit hem ook niet of minder geschikt om mee te beginnen?
Mijn bedoeling is om een quad met kenteken te kopen, en als het even kan geschikt voor zowel op de weg, als onverhard terrein.
Ben trouwens 20 jaar en heb het B rijbewijs
(vergeef me, als ik dit toppic ergens anders had moeten zetten, maar wist niet of t hier moest of bij algemeen, tips en trucs of zoiets)
ik ben nieuw hier en weet nog niet zo veel over quads.
nu ben ik aan het sparen met de bedoeling om over ongeveer 1 jaar een quad te kopen.
Tot nu toe gaat mijn voorkeur naar de Raptor, maar sta ook open voor iets vergelijkbaars.
De yamaha Raptor 700 is volgens mij een van de snelste en duurste quads? Maar maakt dit hem ook niet of minder geschikt om mee te beginnen?
Mijn bedoeling is om een quad met kenteken te kopen, en als het even kan geschikt voor zowel op de weg, als onverhard terrein.
Ben trouwens 20 jaar en heb het B rijbewijs
(vergeef me, als ik dit toppic ergens anders had moeten zetten, maar wist niet of t hier moest of bij algemeen, tips en trucs of zoiets)
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
de 700 is een goede quad voor alles te gebruiken en ga je zeker geen spijt van krijgen
of hij niet te zwaar is NEEN in het begin verantwoordt rijden, altijd eigenlijk en het tempo wat opbouwen
er zijn genoeg mensen die met een 350 cc beginnen en deze na 2 maanden te traag vinden en dan deze verkopen voor een zwaardere of er mee blijven rijden omdat ze te veel verlies maken als ze hem willen verkopen
wil je een nieuwe of een occasie ?
of hij niet te zwaar is NEEN in het begin verantwoordt rijden, altijd eigenlijk en het tempo wat opbouwen
er zijn genoeg mensen die met een 350 cc beginnen en deze na 2 maanden te traag vinden en dan deze verkopen voor een zwaardere of er mee blijven rijden omdat ze te veel verlies maken als ze hem willen verkopen
wil je een nieuwe of een occasie ?
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Ik denk niet dat de raptor 700 de duurste quad is, snelste misschien, daar heb ik geen idee van, een quad koop je meestal niet voor zijn snelheid, maar bon, dat is ieder zijn mening natuurlijk.
Ik ga eerlijk toegeven dat ik dus nog nooit op een raptor gereden heb, ik heb eerst een Kymco 250 gehad, wat ik een perfecte quad vond om mee te leren rijden. Ik had ook nog nooit op een quad gereden, enkel op moto's (Suz, ducati etc.) en een quad rijd en reageerd totaal verschillend.
Ik had dus vrij snel de quad microbe te pakken, en rijd nu met een Suzuki 450 4x4. Ik rijd liever met een utility omdat dat toch meer comfort heeft als je veel rijd. Ik heb ook op mijn maat zijn LT400 gereden, en dat rijd dus totaal verschillend dan de mijne.
Of een raptor 700 een goede keuze is als eerste quad hangt een beetje van jezelf af. Vergeet niet dat het een dure investering is, want er komt nog meer bij zien dat alleen de machine. Verzekering, benzine (een quad verbruikt meer dan de doorsnee moto), kledij, helm, botten, noem maar op, en dan heb ik het nog niet over velgen, uitlaten en andere aftermarket spullen.
Buiten de kostprijs zou ik je toch ook aanraden om er zeer voorzichtig mee om te gaan tot je de machine wat onder controle hebt. Laat je zeker niet uitdagen door ervaren rijders. Rijd steeds je eigen tempo ! Een ongeval is snel gebeurd.
En als je off-road gaat, hou dan rekening met de natuur, wandelaars, fietsers en paarden. Blijf weg waar je niet in mag, ben je niet zeker, draai om, want in sommige regio's zijn we niet graag gezien en nemen ze je quad gewoon in beslag bij overtreding.
Voor de rest, veel succes met het sparen en de zoektocht naar de ideale quad voor je !
Ik ga eerlijk toegeven dat ik dus nog nooit op een raptor gereden heb, ik heb eerst een Kymco 250 gehad, wat ik een perfecte quad vond om mee te leren rijden. Ik had ook nog nooit op een quad gereden, enkel op moto's (Suz, ducati etc.) en een quad rijd en reageerd totaal verschillend.
Ik had dus vrij snel de quad microbe te pakken, en rijd nu met een Suzuki 450 4x4. Ik rijd liever met een utility omdat dat toch meer comfort heeft als je veel rijd. Ik heb ook op mijn maat zijn LT400 gereden, en dat rijd dus totaal verschillend dan de mijne.
Of een raptor 700 een goede keuze is als eerste quad hangt een beetje van jezelf af. Vergeet niet dat het een dure investering is, want er komt nog meer bij zien dat alleen de machine. Verzekering, benzine (een quad verbruikt meer dan de doorsnee moto), kledij, helm, botten, noem maar op, en dan heb ik het nog niet over velgen, uitlaten en andere aftermarket spullen.
Buiten de kostprijs zou ik je toch ook aanraden om er zeer voorzichtig mee om te gaan tot je de machine wat onder controle hebt. Laat je zeker niet uitdagen door ervaren rijders. Rijd steeds je eigen tempo ! Een ongeval is snel gebeurd.
En als je off-road gaat, hou dan rekening met de natuur, wandelaars, fietsers en paarden. Blijf weg waar je niet in mag, ben je niet zeker, draai om, want in sommige regio's zijn we niet graag gezien en nemen ze je quad gewoon in beslag bij overtreding.
Voor de rest, veel succes met het sparen en de zoektocht naar de ideale quad voor je !
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
bedankt voor de uitgebreide antwoorden!
Ik ga inderdaad voor een nieuwe quad.
In het begin zal ik zeker nog wat rustig aan gaan doen en wennen aan het vermogen. Heb namelijk geen zin om gelijk grote schades te hebben.
Mijn gedachte was ook inderdaad om het gelijk goed aan te pakken en bijvoorbeeld een raptor te kopen, zodat je na een tijdje er nog maximaal plezier van hebt.
Maar goed, het zal +/- nog wel een jaartje duren voordat ik de Raptor of mischien een andere quad kan kopen.
Ik ga inderdaad voor een nieuwe quad.
In het begin zal ik zeker nog wat rustig aan gaan doen en wennen aan het vermogen. Heb namelijk geen zin om gelijk grote schades te hebben.
Mijn gedachte was ook inderdaad om het gelijk goed aan te pakken en bijvoorbeeld een raptor te kopen, zodat je na een tijdje er nog maximaal plezier van hebt.
Maar goed, het zal +/- nog wel een jaartje duren voordat ik de Raptor of mischien een andere quad kan kopen.
-
- Quadrunner
- Berichten: 685
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
- Locatie: Achterhoekse Halle
over 1 jaar wel foto's postenCatweazle schreef:bedankt voor de uitgebreide antwoorden!
Ik ga inderdaad voor een nieuwe quad.
In het begin zal ik zeker nog wat rustig aan gaan doen en wennen aan het vermogen. Heb namelijk geen zin om gelijk grote schades te hebben.
Mijn gedachte was ook inderdaad om het gelijk goed aan te pakken en bijvoorbeeld een raptor te kopen, zodat je na een tijdje er nog maximaal plezier van hebt.
Maar goed, het zal +/- nog wel een jaartje duren voordat ik de Raptor of mischien een andere quad kan kopen.
Maar of ej met een 50 of 700 cc quad begint maakt niet uit bij beide moet je het eerst leren! (al heb je zn 50 cc snel door maar zelfs met zn 50 cc kun je ongelukken krijgen)
YAMAHA BREEZE 125cc
Ik denk dat je beter klein kunt beginnen en dan steeds groter, kost wat meer, maar dan leer je wel het beste rijden omdat je dan iedere keer de machine helemaal onder controle hebt.
Zo krijg je ook de minste ongelukken! Er is wel een verschil of je met 60km/h of met 80km/h een ongeluk maakt!
(Dit heb ik zelf ook gedaan)
Zo krijg je ook de minste ongelukken! Er is wel een verschil of je met 60km/h of met 80km/h een ongeluk maakt!
(Dit heb ik zelf ook gedaan)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
wanneer je 20km/u rijd en een auto je aanrijdt kan het even erg zijn..Boncari schreef:Ik denk dat je beter klein kunt beginnen en dan steeds groter, kost wat meer, maar dan leer je wel het beste rijden omdat je dan iedere keer de machine helemaal onder controle hebt.
Zo krijg je ook de minste ongelukken! Er is wel een verschil of je met 60km/h of met 80km/h een ongeluk maakt!
(Dit heb ik zelf ook gedaan)
het is mogelijk met een 700 te starten, je zal het alleen langzaam aan moeten doen als je een 'quad' nog niet echt gewoon bent..
iedereen(die er niet mee vertrouwt is) vind een quad levensgevaarlijk maar dat is gewoon omdat ze de techniek niet onder de knie hebben meer is daarover niet te zeggen...
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Raptor 700 is een superquad, zowel op het vlak van betrouwbaarheid als comfort en prestaties.
Maar als startquad zonder ervaring zou ik hem niet aanraden.
Denk dat de power je dan soms kan verrassen...
Tenzij je jezelf goed kent en weet dat je rustigaan kunt beginnen en kunt weerstaan aan het vol opendrukken van de gashendel...
Mijn startadvies zou Suzuki/Kawa 400 zijn.
Heb gehoord dat ze nieuw te krijgen zijn voor een kleine € 6000 en dat is toch een stuk goedkoper dan een nieuwe Raptor.
Maar als startquad zonder ervaring zou ik hem niet aanraden.
Denk dat de power je dan soms kan verrassen...
Tenzij je jezelf goed kent en weet dat je rustigaan kunt beginnen en kunt weerstaan aan het vol opendrukken van de gashendel...
Mijn startadvies zou Suzuki/Kawa 400 zijn.
Heb gehoord dat ze nieuw te krijgen zijn voor een kleine € 6000 en dat is toch een stuk goedkoper dan een nieuwe Raptor.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Hoi, mij hadden ze ook aangeraden om een Rappy 700 te kopen ook omdat ik er niet mee ga crossen, alleen maar wat in de bos en offroad en wat verantwoord zot doen op de baan. De 700 is een allround quad. Ik ben ook een beginneling op quad gebied, maar ik denk dat als je in het begin je verstand er bijhoud dat het niet uitmaakt of het een 200 of een 2000cc is. Je kop erbij houden is dus de boodschap, dat is zo met alles in het begin!
Een 700 zal voor mij spijtig genoeg niet lukken ik krijg geen verzekering boven de 500cc.. Dan maar uitkijken voor een 400 of 450..
Succes nog met de aankoop!
Sven
Een 700 zal voor mij spijtig genoeg niet lukken ik krijg geen verzekering boven de 500cc.. Dan maar uitkijken voor een 400 of 450..
Succes nog met de aankoop!
Sven
Another one bites to dust..
- Danny
- Quadrider
- Berichten: 453
- Lid geworden op: di 31 jul, 2007 16:54
- Locatie: ergens tegen de limburg
Ik ben ook begonnen met een raptor 700. het vermogen valt wel mee als je der nog niks aan veranderd. Een beetje opletten doet al veel hoor. Je kan ook beginnen met een lichtere quad maar zoals hierboven gezegd ga je dat mischien snel moe zijn en dan kun je hem met veel verlies verkopen. Dus als je de centen ervoor hebt zou ik gewoon voor die 700 gaan en het rustig aandoen.
Als ik jullie antwoorden zo lees zal het tog wel een Raptor700 worden.
Snap ook wel dat het meest ideale en verstandige is om te beginnen met minder vermogen zodat je het rijden beter/sneller leert.
Maar weet ook van mezelf dat ik het rijden rustig kan opbouwen, ga niet gelijk proberen om de gekste dingen uit te halen.
En Svenchez: hoe komt het dat jij de Raptor 700 niet verzekerd krijgt? Heeft het met leeftijd te maken?
Hoop niet dat ik er in de toekomst ook problemen mee ga krijgen
Snap ook wel dat het meest ideale en verstandige is om te beginnen met minder vermogen zodat je het rijden beter/sneller leert.
Maar weet ook van mezelf dat ik het rijden rustig kan opbouwen, ga niet gelijk proberen om de gekste dingen uit te halen.
En Svenchez: hoe komt het dat jij de Raptor 700 niet verzekerd krijgt? Heeft het met leeftijd te maken?
Hoop niet dat ik er in de toekomst ook problemen mee ga krijgen
Ja dat van die verzekering is raar op mijn papieren staat volgens mij 15kw...dus aan het vermogen zou het dan niet moeten liggen.Catweazle schreef:Als ik jullie antwoorden zo lees zal het tog wel een Raptor700 worden.
Snap ook wel dat het meest ideale en verstandige is om te beginnen met minder vermogen zodat je het rijden beter/sneller leert.
Maar weet ook van mezelf dat ik het rijden rustig kan opbouwen, ga niet gelijk proberen om de gekste dingen uit te halen.
En Svenchez: hoe komt het dat jij de Raptor 700 niet verzekerd krijgt? Heeft het met leeftijd te maken?
Hoop niet dat ik er in de toekomst ook problemen mee ga krijgen
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"