Yamaha blaster 2007 nakijken waar op te letten?
-
dieseltank
- Quad Expert

- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
Yamaha blaster 2007 nakijken waar op te letten?
hee,
ik heb pas een blaster uit 2007 gekocht... top machine.
maar ik wil hem even helemaal na laten kijken.
ik ben zelf ook best handig met sleutelen...
maar waar moet ik allemaal even op letten.?
de cilinder? zuiger? enzo...
wie heeft er wat tips waar ik even goed moet naar kijken..
of weet iemand hoe duur het ongeveer is om hem helemaal na te laten kijken?
ik heb pas een blaster uit 2007 gekocht... top machine.
maar ik wil hem even helemaal na laten kijken.
ik ben zelf ook best handig met sleutelen...
maar waar moet ik allemaal even op letten.?
de cilinder? zuiger? enzo...
wie heeft er wat tips waar ik even goed moet naar kijken..
of weet iemand hoe duur het ongeveer is om hem helemaal na te laten kijken?
nou als je zuiger/cilinder niet meer goed zijn merk je dit snel genoeg.
Je hebt dan weinig compressie en hij loopt niet zoals het moet.
Als je hem even wil laten nakijken. Doet dat vooral op de olie, tandwielen, ketting, en het luchtfilter.
Z'n klein beurtje valt nog wel keer te betalen en een groot deel kun je zelf.
Je hebt dan weinig compressie en hij loopt niet zoals het moet.
Als je hem even wil laten nakijken. Doet dat vooral op de olie, tandwielen, ketting, en het luchtfilter.
Z'n klein beurtje valt nog wel keer te betalen en een groot deel kun je zelf.
-
vanpee jelle
- Quadracer

- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
Aan een Blaster is bijna geen onderhoud te doen.
Luchtfilter schoonmaken, zorgen dat er genoeg olie in het reservoir zit en rijden maar.
Daarnaast ketting smeren en vetnippels voorzien van voldoende vet.
Zoals al gezegd in bovenstaande reacties eigenlijk.
Ik zou hem in ieder geval niet voor onderhoudsbeurt wegbrengen, het is echt te simpel, iedereen kan een Blaster onderhouden.
Luchtfilter schoonmaken, zorgen dat er genoeg olie in het reservoir zit en rijden maar.
Daarnaast ketting smeren en vetnippels voorzien van voldoende vet.
Zoals al gezegd in bovenstaande reacties eigenlijk.
Ik zou hem in ieder geval niet voor onderhoudsbeurt wegbrengen, het is echt te simpel, iedereen kan een Blaster onderhouden.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
dieseltank
- Quad Expert

- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
- raptor350
- Quadracer

- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Toch zou ik zeker het membraan altijd op tijd nakijken en indien nodig vervangen!
Want als de reed valves ( dat zijn die kleppen op het membraan ) versleten zijn, breken ze af en vallen ze in de cilinder. Dan heb je echt een HOOP kosten! = cilinder uitboren , nieuwe overmaat zuiger, nieuwe pakkingset , en hopelijk geen kosten aan de krukas en dergelijke!
Nieuwe reed valves kosten rond de 40euro, dus kan je veel geld en problemen besparen.
carburateur uitkuisen kan ook nooit geen kwaad, evenals de bougie regelmatig vervangen om pannes onderweg te voorkomen
Want als de reed valves ( dat zijn die kleppen op het membraan ) versleten zijn, breken ze af en vallen ze in de cilinder. Dan heb je echt een HOOP kosten! = cilinder uitboren , nieuwe overmaat zuiger, nieuwe pakkingset , en hopelijk geen kosten aan de krukas en dergelijke!
Nieuwe reed valves kosten rond de 40euro, dus kan je veel geld en problemen besparen.
carburateur uitkuisen kan ook nooit geen kwaad, evenals de bougie regelmatig vervangen om pannes onderweg te voorkomen
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
-
dieseltank
- Quad Expert

- Berichten: 2834
- Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
- Locatie: Noord-Brabant - Nederland
- Contacteer:
-
luukblaster
- Toeschouwer

- Berichten: 47
- Lid geworden op: zo 10 aug, 2008 08:09
De carbonen membraankleppen brengen toch geen schade aan als ze breken.raptor350 schreef:Toch zou ik zeker het membraan altijd op tijd nakijken en indien nodig vervangen!
Want als de reed valves ( dat zijn die kleppen op het membraan ) versleten zijn, breken ze af en vallen ze in de cilinder. Dan heb je echt een HOOP kosten! = cilinder uitboren , nieuwe overmaat zuiger, nieuwe pakkingset , en hopelijk geen kosten aan de krukas en dergelijke!
Nieuwe reed valves kosten rond de 40euro, dus kan je veel geld en problemen besparen.
carburateur uitkuisen kan ook nooit geen kwaad, evenals de bougie regelmatig vervangen om pannes onderweg te voorkomen
- raptor350
- Quadracer

- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
ja, dat is waar. maar originele membraankleppen van blaster zijn niet van carbonluukblaster schreef:De carbonen membraankleppen brengen toch geen schade aan als ze breken.raptor350 schreef:Toch zou ik zeker het membraan altijd op tijd nakijken en indien nodig vervangen!
Want als de reed valves ( dat zijn die kleppen op het membraan ) versleten zijn, breken ze af en vallen ze in de cilinder. Dan heb je echt een HOOP kosten! = cilinder uitboren , nieuwe overmaat zuiger, nieuwe pakkingset , en hopelijk geen kosten aan de krukas en dergelijke!
Nieuwe reed valves kosten rond de 40euro, dus kan je veel geld en problemen besparen.
carburateur uitkuisen kan ook nooit geen kwaad, evenals de bougie regelmatig vervangen om pannes onderweg te voorkomen
Op v-force 3 membranen zit wel orgineel carbonne kleppen.
greetzzz
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules


