Prijzen member?

Plaats hier al je positieve of negatieve commentaar op de website van De Modderberen.
www.demodderberen.be

Ben jij betalend lid van de modderberen?

Ja
8
21%
Neen
24
63%
Binnekort
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Berichten: 421
Lid geworden op: di 24 feb, 2004 13:21
Locatie: De Kust (België)
Contacteer:

Prijzen member?

Bericht door Wå®®iør »

Op de site van demodderberen vindt je verschillende prijzen om lid te worden.

Eerst vind je:

Afhankelijk van de maand van inschrijving betaal je volgend bedrag :
jan-feb-mrt: 60 €
apr-mei-jun: 45 €
jul-aug-sep: 30 €
okt-nov-dec: 15 €

En daarna als je eens kijkt op het inschrijvingsformulier vind je: Kostprijs voor het lidmaatschap bedraagt € 60 per jaar.

Ik snap echt niet wat het exact kost om lid te worden, en waarom word er een onderscheid genomen in de maanden???
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Tussen 60 en 15 is er toch een serieus verschil...
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

het is waarschijnlijk zo:
60€ per jaar, en het lidmaadschap moet jaarlijks rond een vaste datum (idem voor elk lid) vernieuwd worden.
Stel dat dit rond nieuwjaar is (ik denk dat het zo is aan de bedragen te zien):

dus je wordt in januari lid: dan betaal je voor het lidmaatschap (60€), en het jaar daarop (dus weer rond nieuwjaar) betaal je voor het volgende jaar (60€) en zo verder...

Maar als je nu bv in juni beslist van lid te worden, en je zou 60€ betalen, terwijl je zoals elk lid rond nieuwjaar weer 60€ zou moeten betalen om je lidmaatschap weer te vernieuwen, dan zou je kunnen zeggen dat die 60€ die je eerst betaald hebt veel te veel is om maar 6 maanden van het lidmaatschap te genieten. Ah ja want je hebt evenveel betaald als mensen die in januari hebben betaald terwijl jij al de ritten van januari tot mei niet hebt kunnen meedoen.
Vandaar dat men zegt: als je bv in juni inschrijft betaal je maar 45€.


Dit systeem heeft het voordeel van een lopend lidmaatschap (je betaalt voor wat je krijgt, iedereen betaalt slechts opnieuw een jaar na de inschrijving, en dit loopt zo door) en het voordeel van een jaarlijks lidmaatschap (administratieve voordelen: betalingen allemaal in dezelfde periode).
Laatst gewijzigd door Fré op za 15 mei, 2004 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Fré schreef:het is waarschijnlijk zo:
60€ per jaar, en het lidmaadschap moet jaarlijks rond een vaste datum (idem voor elk lid) vernieuwd worden.
Stel dat dit rond nieuwjaar is (ik denk dat het zo is aan de bedragen te zien):

dus je wordt in januari lid: dan betaal je voor het lidmaatschap (60€), en het jaar daarop (dus weer rond nieuwjaar) betaal je voor het volgende jaar (60€) en zo verder...

Maar als je nu bv in juni beslist van lid te worden, en je zou 60€ betalen, terwijl je zoals elk lid rond nieuwjaar weer 60€ zou moeten betalen om je lidmaatschap weer te vernieuwen, dan zou je kunnen zeggen dat die 60€ die je eerst betaald hebt veel te veel is om maar 6 maanden van het lidmaatschap te genieten. Ah ja want je hebt evenveel betaald als mensen die in januari hebben betaald terwijl jij al de ritten van januari tot mei niet hebt kunnen meedoen.
Vandaar dat men zegt: als je in bv juni inschrijft betaal je maar 45€.


Dit systeem heeft het voordeel van een lopend lidmaatschap (cfr supra, je betaalt voor wat je krijgt) en het voordeel van een jaarlijks lidmaatschap (administratieve voordelen: betalingen allemaal in dezelfde periode).
Nog niet zo gek :P
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

En wat zijn de voordelen van lid te zijn, buiten enkele foto's die je dan op de site kunt bekijken...
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Berichten: 421
Lid geworden op: di 24 feb, 2004 13:21
Locatie: De Kust (België)
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

Aaaaaah, nu snap ik het!! Bedankt Fré voor deze verklaring :wink:

Zoals Mika reeds vraagt: wat zijn de voordelen? Worden er veel ritten georganiseerd of is dit sporadisch??
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Het Lidmaatschap heeft meerdere voordelen:

* Elke maand een Kleurenmagazine in de bus met oa, ritverslagen, technische artikels, ritkalender, speciale acties ivm aankopen, enz.....

* Verschillende ritten worden gesponserd door de club, alsook drank en eten

* Bezoeken aan betalende parcours/beurzen georganiseerd door de club wordt ook gesponserd

* Kortingen bij onze sponsers.....


enz.


Misschien kan No Limit hier nog wat aanvullen....
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
Locatie: geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

allemaal goe en wel, maar ik ben ook lid geworden sinds maart en ook 60€ betaald en toch kan ik bv niet naar de technische artikels kijken.
Ik heb wel al gemaild naar steven van dooren met deze vraag maar blijkbaar nog steeds zonder antwoord??? :?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

wantjes schreef:allemaal goe en wel, maar ik ben ook lid geworden sinds maart en ook 60€ betaald en toch kan ik bv niet naar de technische artikels kijken.
Ik heb wel al gemaild naar steven van dooren met deze vraag maar blijkbaar nog steeds zonder antwoord??? :?
Ofwel is er iets technisch verkeerd, ofwel doe je zelf iets verkeerd, de 150 anderen leden hebben geen problemen. Doe gewoon eens de moeite om eens te bellen naar Steven 0476/26.31.04, liefst tijdens de week overdag, dan zit ie meestal aan de pc

Begrijp ook dat dit allemaal vrijwilligerswerk is en heb daar ook het nodige respect voor. Mocht je zien hoeveel uren wij in de club stoppen dan val je achterover. Het samenstellen, afdrukken en verzenden van de magazines neemt UREN tijd in !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Trouwens begrijp ik nog steeds niet hoe het komt dat zo weinig forumgebruikers lid worden.

Vooreerst heb je je lidgeld er na één of twee activiteiten terugverdiend en giganitische bedragen zijn het toch ook niet hé. Er was eens iemand mee die geen lid was en die een rit wou meedoen ter kennismaking en dan vragen wij een kleine bijdrage, meestal rond de 15 €. Wel die gast maakte daar zo'n kabaal van. Je kan je een quad veroorloven van 7000-10000 € maar 60 € lidgeld kan er niet van af, dat begrijp ik echt niet.

Trouwens, 30 van de 60 € is al de effectieve kostprijs van het versturen van de magazines. Dus betaal je maar 30 € effectief lidgeld. Als je bvb Libin meedoet, dat wordt terugbetaald door de kas, dan heb je dat al terug... Dank zij de zeer gulle sponsors, "verdienen" de actieve leden die regelmatig meedoen zeker rond de 100 € aan de club.

Bovendien vind ik het belangrijk om lid te zijn van een club. Gewoon om als een blok naar voor te komen, bvb bij de evoluties rond de permanente terreinen. Stel eens dat er geen enkele club is die zich moeit in de besluitvorming en discussies. Dan mag je er prat op gaan dat de motocrossers het allemaal wel in hun voordeel zullen beslissen en het grootste deel van de trainingen voor zich zullen reserveren.

Ik vergelijk het met een beroepsvereninging. Iedere bakker, beenhouwer, ... sluit toch ook aan bij een vereniging om op te komen voor zijn rechten.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Ik denk dat de oorzaak ook gezocht kan worden in het type ritten die georganiseerd worden: veel modder. Niet iedereen doet dat graag, en er zijn ook heel veel mensen met een sportquad die daarvoor minder geschikt is.
Ik persoonlijk zou liever lid zijn van de "zandberen".
Het is volgens mij wel zo dat een rit organiseren door modderige veldwegen iets eenvoudiger en ook veel goedkoper is dan eens een dagje met allen naar budel of zo.
En trouwens daar moet je niet voor in een club zijn, er worden hier genoeg forumuitstapjes georganiseerd.
Als je wil dan kan je in principe bijna elk weekend gaan rijden met mensen van dit forum.
White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Fré schreef:Ik denk dat de oorzaak ook gezocht kan worden in het type ritten die georganiseerd worden: veel modder. Niet iedereen doet dat graag, en er zijn ook heel veel mensen met een sportquad die daarvoor minder geschikt is.
Ik persoonlijk zou liever lid zijn van de "zandberen".
Het is volgens mij wel zo dat een rit organiseren door modderige veldwegen iets eenvoudiger en ook veel goedkoper is dan eens een dagje met allen naar budel of zo.
En trouwens daar moet je niet voor in een club zijn, er worden hier genoeg forumuitstapjes georganiseerd.
Als je wil dan kan je in principe bijna elk weekend gaan rijden met mensen van dit forum.
Fré, ik denk dat je door de naam van de club misschien een verkeerd beeld krijgt. Op de kalender staat telkens welk type van rit het is, en of het geschikt is voor 2x4 of 4x4. Nu kan je er natuurlijk moeilijk van onderuit dat het in de winter meestal modderritten zijn. Zeg mij maar eens waar je tussen november en februari in België ritten kan doen zonder modder... Deze periode van het jaar is het toch perfect te doen om onze ritten mee te rijden zonder één keer vast te rijden !

Wat betreft ritten organiseren goedkoper dan budel. Ten eerste wordt op quasi iedere rit het middagmaal en drank betaald (meestal frieten). Ook de stops onderweg worden meestal betaald (zelfs de piconrit in Noord-Frankrijk die meer dan 40 € de man kost).
Is het een rit die door een andere organisatie op poten gezet wordt (zoals bvb Libin) dan betaald de club het inschrijvingsgeld.
Als we naar een terrein gaan zoals Komen en het staat of de kalender, dan wordt het inkomgeld betaald.

Daarom zeg ik je juist dat een beetje actief lid 100 € kan verdienen aan de club, bovenop het magazine en dergelijke.

Nu ik maak er mij niet meer druk om ik ga niet speciaal aan ledenwerving doen want steek er zo al tijd genoeg in.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Fré schreef:Het is volgens mij wel zo dat een rit organiseren door modderige veldwegen iets eenvoudiger en ook veel goedkoper is dan eens een dagje met allen naar budel of zo.
Eenvoudig om een rit te organiseren ? Ik daag je uit. Iedereen die een rit organiseert is bij ons een jaar lang GRATIS lid. Is altijd al zo geweest bij ons. Wij betalen drank en eten voor de leden.

Dus diegenen die op hun geld zitten, doe gewoon wat moeite om een rit in elkaar te steken van 100-150 km voor 10 quads en je bent gratis lid ! Het lijkt wel een Steve Stevaert club !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

No Limit YFZ schreef:Fré, ik denk dat je door de naam van de club misschien een verkeerd beeld krijgt. Op de kalender staat telkens welk type van rit het is, en of het geschikt is voor 2x4 of 4x4. Nu kan je er natuurlijk moeilijk van onderuit dat het in de winter meestal modderritten zijn. Zeg mij maar eens waar je tussen november en februari in België ritten kan doen zonder modder... Deze periode van het jaar is het toch perfect te doen om onze ritten mee te rijden zonder één keer vast te rijden !
Toch niet.
Als ik naar de foto's kijk dan zijn 50% van de ritten in de modder. Of het nu anders kan of niet, daar hebben we het niet over. En als je iemand bent die die ritten al zeker niet wil meedoen, dan blijven er "slechts" 50% andere over. Ik zeg niet dat dat niks waard is, verre van, want sommige zomerritten zien er werkelijk schitterend uit.

Mijn punt is gewoon dat de mensen die bijvoorbeeld graag es op een parcours gaan rijden met forumvrienden toch al een mogelijkheid hebben om dat te doen zonder lid te moeten zijn van de modderberen. Ofwel ben je een modderbeer ofwel niet. Het is geen kwestie van te begrijpen waarom sommigen bij de modderberen gaan of niet, maar gewoon te aanvaarden dat sommigen lid willen worden en anderen niet.

Bovendien is het voor mij belangrijk dat je in een club allemaal dezelfde ingesteldheid hebt. Ik vind er echt niks aan om met je machines tot aan het zadel in de drek te gaan ploeteren. Ik vind persoonlijk dat mijn quad iets meer respect verdient. Idem voor ons ma die mijn kleren moet wassen :lol:. En er zijn er blijkbaar wel veel bij de modderberen die dat wel leuk vinden, wat hun goede recht is.
Maar dat is zuiver persoonlijk, een kwestie van smaak en goesting.

Das gewoon allemaal persoonlijk, niets achter zoeken Nikolas. Ik ben er van overtuigd dat de Modderberen een goede club is, maar je moet er in passen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

No Limit YFZ schreef:
Fré schreef:Het is volgens mij wel zo dat een rit organiseren door modderige veldwegen iets eenvoudiger en ook veel goedkoper is dan eens een dagje met allen naar budel of zo.
Eenvoudig om een rit te organiseren ? Ik daag je uit. Iedereen die een rit organiseert is bij ons een jaar lang GRATIS lid. Is altijd al zo geweest bij ons. Wij betalen drank en eten voor de leden.

Dus diegenen die op hun geld zitten, doe gewoon wat moeite om een rit in elkaar te steken van 100-150 km voor 10 quads en je bent gratis lid ! Het lijkt wel een Steve Stevaert club !
Ik dacht dat het eenvoudigeR was.
Een tijdje geleden was hier een poll om eens een evenement op een crossparcours (budel dacht ik) te organiseren, maar dat is blijkbaar niet goed doorgekomen. En dat was niet omdat er geen interesse was!
Verbeter me als ik verkeerd ben, dat is maar mijn indruk.

Je mag de mensen niet onderverdelen in een groep die lid is van de modderberen en een andere groep die op hun geld zitten.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie